آموزش کیوبیس بخش دهم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ضبط  و اجرای  صدا

برای ضبط صدا ابتدا باید یک کارت صوتی مناسب را بدرستی به کامپیوتر متصل نمایید . منبع ورودی صدا را به درستی به پورت ورودی کارت صوتی متصل نمایید . پورتهای خروجی کارت صوتی نیز به بلندگوها یا آمپلی فایر متصل شده باشند و اینکه عملیات نظارت بر صدا ( Monitoring ) ار دورن برنامه cubase اجرا و هدایت شود .

 

ایجاد یک پروژه جدید

  1. برنامه cubase را راه اندازی کنید . به ترتیب  File→new project در نوار منو را کلیک کنید .
  2. گزینه Empty را انتخاب نموده و دکمه ok را کلیک کنید .
  3. مکان مناسب برای ذخیره فایل پروژه را پیدا کرده و انتخاب نموده و دکمه ok را کلیک کنید . اگر لازم است یک پوشه جدید در مکان مورد نظر ایجاد نمایید ، ابتدا دکمه Create  را کلیک نموده و نام مناسب برای پوشه پروژه را وارد کنید .
  4. اکنون در این پروژه خالی به شیار صوتی نیاز داریم . به ترتیب  Project→add track→audio  در نوار منو را کلیک کنید . در فیلد Configuration مشخص نمایید که شیار صوتی ار نوع تک کانال ، استریو یا صدای فراگیر باشد . سپس دکمه ok  را کلیک نمایید .

بیش از آنکه عملیات ضبط صدا را شروع کنید ، لازم است که برخی کارها را انجام دهید . مهم ترین کار ایجاد و تنظیم گذرگاههای ورودی و خروجی در پروژه است . برای ضبط باید سیگنالهای صوتی از پورتالهای ورودی کارت صوتی به گذرگاه ورودی در برنامه منتقل شوند . سیگنالهای وارد شده به گذرگاه ورودی برنامه در هارد دیسک کامپیوتر و در قالب یک فایل صوتی ذخیره می شوند و سپس اطلاعات صوتی به داخل شیار صوتی منتقل می شوند . می توانید به تعداد دلخواه گذرگاههای ورودی را در محیط پروژه ایجاد و تنظیم نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل دهم بخش سوم : پنجره Sample Editor

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BNG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *