امن ترین قفل درب حیاط

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به طور کلی یک ضرورت به شمار می‌رود که باید در انتخاب و خرید آن نهایت دقت را به خرج داد. قفل حیاطی اصولا دارای دو نوع پارکینگی و آدم رو است. انتخاب امن ترین قفل درب حیاط بستگی به شناخت کافی ما از این تجهیزات دارد. در این مقاله تلاش می‌ کنیم بهترین و امن ترین قفل درب حیاط را معرفی کنیم.

انواع قفل درب حیاط

قفل درب حیاط دارای انواع مختلفی است که می‌توان به صورت یک فهرست کوتاه آن‌ها را نشان داد:

  • قفل کلونی برقی
  • قفل زبانه‌دار
  • قفل کله‌گاوی

در ادامه هر کدام از این انواع را شرح خواهیم داد.

images_1670142787.jpg

قفل کلونی برقی

قفل‌های کلونی درست مثل قفل‌ های VIRO هستند که یک مدل مشهور قفل ایتالیایی است. این نوع قفل‌ها دارای بدنه‌ ای از جنس گالوانیزه و زبان برنجی هستند. این نوع قفل ها را در ایران با عنوان قفل های کلونی می‌ شناسند. قفل های کلونی در ایران اگرچه ابتدا پرکاربرد بودند اما پس از مدتی به دلایلی دیگر از میزان محبوبیت شان کاسته شد. در واقع قفل های خودکار جای قفل های کلونی را بازار گرفتند.

قفل کله‌ گاوی یا لاک‌ پشتی

رایج‌ ترین نوع قفل‌ درب حیاط، قفل لاک‌ پشتی است. قفل لاک پشتی یا قفل کله‌ گاوی، عموما برای درب پارکینگ هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برندهای مختلف قفل کله‌ گاوی از سازوکار یکسانی برخوردار هستند‌‌. فرآیند نصب قفل کله‌ گاوی فرآیندی بسیار مهم است که باید لزوما توسط فرد متخصص انجام شود. قفل‌ های کله‌ گاوی دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله می‌توان به قفل کله‌ گاوی شاسی دار و بدون شاسی اشاره کرد. قفل کله گاوی بدون شاسی را معمولا برای درب های فرفورژه حیاطی استفاده می کنند. زیرا امکان دسترسی به شاسی قفل حیاط در این نوع درب ها وجود دارد. اما استفاده از قفل لاک پشتی شاسی دار نیز در مواردی که درب حیاط دارای روزنه نباشد، در میان کاربران رایج است.

نکاتی پیرامون امن ترین قفل درب حیاط

اولین نکته در مورد انتخاب قفل درب حیاط، گزینش برند معتبر داخلی یا خارجی است. بنابراین توصیه می کنیم برای برخورداری از امن ترین قفل درب حیاط از برندهای ایزو، تسا، سیزا یا کاویان خرید کنید. همواره این نکته را در خرید خود لحاظ کنید که اولویت با قیمت پایین نیست، بلکه کارایی و کیفیت قفل است که باید در انتخاب شما نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

نکته دیگر پیرامون خرید امن ترین قفل درب حیاط، اولویت دادن به قفل های برقی است. قفل های برقی اصولا از قفل های مکانیکی کیفیت و امنیت بالاتری دارند. برق مورد نیاز برای کارکرد قفل برقی حیاط، ۱۲ ولت است و در مدل های متنوعی مانند تک زبانه و دو زبانه تولید و عرضه می شوند.

یک قابلیت بسیار کاربردی قفل برقی حیاط این است که شما می توانید شاسی قفل را به دلخواه غیر فعال کنید تا به صورت دستی مطلقا باز نشود. اما این شاسی های قرمز رنگ قفل های برقی در حالت عادی امکان باز کردن دستی را نیز خواهند داشت.

قفل ریموت دار درب حیاط

یکی از جدیدترین انواع قفل درب حیاط که از امنیت بالا و قابلیت های خوبی برخوردار است، قفل ریموت دار درب حیاط است. این نوع قفل ها امکان باز کردن از راه دور را دارند و به وسیله ریموت های دیجیتالی کنترل می شوند. در میان برندهای داخلی برند یوتاب و قفل برقی کاویان از جمله برندهای پرطرفدار و معتبر به شمار می روند. در آخر باید به منبع تغذیه این نوع قفل ها اشاره کنیم که نیازی به استفاده از تغذیه خارجس نخواهند داشت، زیرا اغلب دارای یک ترانس داخلی هستند.

images_1670142807.jpg

بهترین برند قفل درب حیاط کدام برند است؟

برندهای مختلفی در ایران وجود دارد که می توان آن‌ ها را به عنوان برندهای معتبر تولید کننده انواع قفل درب حیاط معرفی نمود‌. اما در میان این برندها محصولات برخی از شرکت ها از کیفیت و اعتبار بیش تری نزد مصرف کنندگان برخوردارند.

برای نمونه شرکت ترکیه ای کاله انواع قفل های درب حیاط را در بازار ایران عرضه می کند و به عنوان بهترین و امن ترین قفل درب حیاط در میان برندهای خارجی شناخته می شود. در عین حال در میان برندهای ایرانی نیز، سه برند از رقبای خود پیشی گرفته اند و توانسته اند محصولات معتبری را به بازار معرفی کنند. برندهای یوتاب، کاویان و قفل برقی تسا برترین برندهای تولید کننده قفل های درب حیاط به شمار می روند. گفتنی است که در میان محصولات شرکت تسا، قفل های دارای شب بند و دو زبانه پرفروش تر از باقی محصولات هستند و در میان محصولات شرکت یوتاب قفل کله گاوی با لاک پشتی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کلام پایانی

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که تامین امنیت ساختمان ها را ممکن می سازد، قفل درب پارکینگ یا قفل درب حیاط است. اما کدام یک از انواع قفل ها را می توان به عنوان امن ترین قفل درب حیاط انتخاب کرد؟ در این مقاله تلاش کردیم در راستای پاسخ دادن به این پرسش، انواع قفل درب حیاط را معرفی و با بررسی ویژگی های آن ها و در عین حال برندهای برتر سازنده، راهنمای خرید مناسبی در اختیار کاربران قرار دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QLf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *