آموزش کیوبیس بخش نهم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پانل Transport

این پانل شامل دکمه های کنترل اجرای پروژه و سایر امکانات لازم برای تغییر  Tempo یا نشانه ها در پروژه است . برای باز کردن این پانل  به ترتیب TRANSPORT-TRANSPORT  PANEL در نوار منو را کلیک نمایید .

 

پنجره  Pool

همه فایلهای صوتی و ویدیویی که در یک پروژه وارد می کنید داخل  پنجره pool فهرست می شوند . هر پروژه یک پنجره pool  دارد . در این پنجره می توانید کلیپها را سازماندهی نموده یا تبدیل نموده یا آنها را اجرا نمایید . برای باز کردن این پانل دکمه OPEN POOL در نوار ابزار برنامه را کلیک نموده یا به ترتیب PROJECT-POOL در نوار منو را کلیک نمایید .

پنجره  Sample editor

در این پنجره می توانید رویدادهای صوتی را مشاهده و دستکاری نمایید . عملیاتی مانند بریدن ، چسباندن ، حذف یا ترسیم اطلاعاتی صوتی داخل این پنجره امکان پذیر است  .

 

 

پنجره Key editor

در این پنجره می توانید محتوی بخشهای midi   را مشاهده نمایید . نت های midi در این پنجره به شکل چهارضلعی های افقی کوچک در مقابل  PIANO ROLL نشان داده می شوند که ارتفاع آنها نشان دهنده مقدار کشش نت ها بر اساس ضرب در زمان می باشد . برای باز کردن این پنجره ابتدا یک شیار MIDI را انتخاب نموده و سپس به ترتیب MIDI-OPEN KEY EDITOR در نوار منو را کلیک نمایید .

 

ویرایش

با اجرای فرمان Edit in-place می توانید بخش ها و رویدادهای  Midi را در همان پنجره پروژه دستکاری و ویرایش نمایید . برای باز کردن این پنجره به ترتیب         MIDI-OPEN inplace-editor   در نوار منو را کلیک نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش ویندوز 11 فصل پنجم

 

پنجره Score editor

برنامه  cubase  در این پنجره اطلاعات  Midi را روی پنج خط حامل در اختیار شما قرار می دهد . به کمک این پنجره می توانید نت نویسی را نیز انجام دهید . برای باز کردن این پنجره به ترتیب midi-open   و score editor در نوار منو را کلیک نمایید .

 

پنجره  List editor

در این پنجره اطلاعات Midi  به شکل فهرست نشان داده می شوند و می توانید رویدادهای  midi را بروش عددی ادیت نمایید .

برای باز کردن این پنجره به ترتیب    midi-open list editor  در نوار منو را کلیک نمایید .

 

پنجره Drum editor

این پنجره همان Key editor با این تفاوت که هر کلاویه به یک صدای Drum  منتسب می شود .

 

 

 

ادامه دارد

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iSv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *