اپل در حال آزمایش داخلی چت ربات هوش مصنوعی خود با اسم رمز Apple GPT است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی اپل در حال آزمایش داخلی چت ربات خود با اسم رمز Apple GPT است
همراه ما باشید

از زمانی که انقلاب هوش مصنوعی را آغاز کرد، شرکت‌های بزرگ فناوری تلاش کردند تا چیز بزرگ بعدی را در هوش مصنوعی مولد توسعه دهند. اکنون، در راستای این تلاش‌ها، ظاهراً اپل در حال آزمایش ربات چت هوش مصنوعی خود است که برخی مهندسان به‌طور غیررسمی از آن به عنوان «Apple GPT» یاد می‌کنند.

در حالی که جزئیات خاص در مورد چت بات اپل GPT نامشخص است، این ربات بر روی فریم ورک جدید توسعه‌یافته «آژاکس» این شرکت اجرا می‌شود، که همکاری بین اپل و فریم ورک یادگیری ماشینی JAX گوگل و Google Cloud است. علاوه بر این، ربات چت در درجه اول بر رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیتی مرتبط با سایر ربات‌های چت مانند ChatGPT OpenAI و Bard Google تمرکز خواهد کرد.

علاوه بر این، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که آزمایش‌های داخلی برای چت بات نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، زیرا کارمندان از قابلیت‌های خلاصه‌سازی متن و پاسخ‌گویی به سؤال برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند توسعه محصول استفاده می‌کنند.

موضع اپل در مورد هوش مصنوعی مولد

این گزارش پس از آن منتشر شد که تیم کوک، مدیر عامل شرکت، علاقه شدید شرکت به فناوری هوش مصنوعی را ابراز کرد و بر نیاز به نظارت دقیق بر پیشرفت‌های این حوزه تاکید کرد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که کوک همچنین بر اهمیت پرداختن به مسائل مختلف قبل از پذیرش گسترده محصولات هوش مصنوعی در طی یک تماس درآمدی تاکید کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی پیشرفته زیرساخت های فناوری فعلی را تحت فشار قرار می دهند

“من فکر می کنم بسیار مهم است که در مورد نحوه برخورد با این موارد سنجیده و متفکر باشید. تعدادی از مسائل وجود دارد که باید در مکان‌های مختلف مرتب شوند، اما پتانسیل مطمئناً بسیار جالب است.» تیم کوک گفت.

تنفس یک زندگی جدید در سیری

در حالی که هنوز خیلی زود است که بگوییم قصد اپل از توسعه یک چت ربات مولد هوش مصنوعی وجود دارد، یک دلیل احتمالی می تواند اصلاح سیری باشد که از رقبایی مانند Google Assistant عقب افتاده است. این به این دلیل است که ادغام ربات چت اپل GPT در سیری به طور بالقوه می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد و کاربران را قادر می سازد تا بدون تکیه بر عبارات خاص به طور طبیعی با دستیار صوتی تعامل داشته باشند. علاوه بر این، این شرکت همچنین به طور فعال مهندسان جدیدی را استخدام می کند، به ویژه کسانی که درک عمیقی از مدل های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد دارند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hxrKQb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *