نحوه ایجاد یک بخش در گوگل آنالیتیکس
با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه ایجاد یک بخش در گوگل آنالیتیکس همراه ما باشید
جمع آوری اطلاعات کافی نیست. برای اینکه واقعاً از قدرت دادههای داشبورد google Analytics خود استفاده کنید، باید از تقسیمبندی استفاده کنید و دادههای خود را دقیق کنید.
در این پست، سه راه برای ایجاد بخشها در Google Analytics را یاد خواهید گرفت تا به شما در جداسازی و تجزیه و تحلیل دادههای خود برای کشف فرصتها کمک کند.
فهرست مطالب
تقسیم بندی در گوگل آنالیتیکس چیست؟
در گوگل آنالیتیکس، تقسیم بندی به شما امکان می دهد یک مجموعه داده بزرگ را برای تجزیه و تحلیل آسان تر به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. بخشها زیرمجموعهای از دادهها هستند که با اعمال فیلترها و شرایط به مجموعه بزرگتری از اطلاعات ایجاد میشوند. تیم ها اغلب از تقسیم بندی برای هدف قرار دادن پیشنهادات یا ایجاد تجربیات قانع کننده تر برای شخصیت های مختلف استفاده می کنند.
سه راه برای تقسیم بندی داده ها در گوگل آنالیتیکس وجود دارد.
- میتوانید «بخشهای سیستم» را که بخشهای از پیش تعریفشده در همه حسابهای Google Analytics در دسترس هستند، اعمال کنید.
- میتوانید بخشهای سفارشی بسازید که به شما امکان میدهد دادههای خود را برای موارد استفاده خاص خود گروهبندی و تجزیه و تحلیل کنید.
- میتوانید یک بخش «الگو» را از گالری Analytics Solutions وارد کنید.
روشی که انتخاب می کنید به مورد استفاده منحصر به فرد شما بستگی دارد. دانستن سطح سفارشی سازی مورد نیاز و پیچیدگی بخش شما می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.
در زیر این سه روش را بررسی خواهیم کرد.
نحوه ایجاد بخش در گوگل آنالیتیکس
مرحله 1: وارد حساب Google Analytics خود شوید.
مرحله 2: به بخش “گزارش ها” در داشبورد خود بروید.
منبع تصویر
در زیر گزارش ها، پنج گزینه دارید:
- به موقع.
- حضار.
- تحصیل.
- رفتار – اخلاق.
- تبدیل ها
تمام گزینه های ذکر شده در بالا می توانند برای ایجاد بخش ها استفاده شوند. با این حال، برای این آموزش، اجازه دهید یک بخش بر اساس گزارش “مخاطبان” ایجاد کنیم.
مرحله 3: روی “مخاطب” کلیک کنید تا منوی کشویی نمایش داده شود. از منوی کشویی، روی «نمای کلی» کلیک کنید.
منبع تصویر
توجه: یک بخش نیز می تواند از گزینه های دیگر لیست شده در منوی کشویی ایجاد شود.
مرحله 4: به «افزودن بخش» در داشبورد نمای کلی مخاطبان بروید.
منبع تصویر
مرحله 5: به «سیستم» در بخش «نمایش بخشها» بروید و انتخاب کنید که کدام بخش (های) را میخواهید اعمال کنید.
منبع تصویر
مرحله 6: هنگامی که بخش هایی را که می خواهید اعمال کنید انتخاب کردید، روی دکمه “اعمال” کلیک کنید.
منبع تصویر
مرحله 7: به صفحه جدیدی هدایت می شوید که داده های مخاطبان را نشان می دهد که با معیارهای بخش شما مطابقت دارد.
منبع تصویر
در این صفحه چندین گزینه برای تجزیه و تحلیل و فیلتر کردن این داده ها دارید. می توانید معیارها را مقایسه کنید و بخش های انتخاب شده را به عنوان درصدی از کاربران تجزیه و تحلیل کنید (به عنوان مثال ترافیک تلفن همراه X٪ از کاربران را تشکیل می دهد).
و بس. شما به تازگی اولین گزارش خود را با استفاده از بخش های سیستم از پیش تعریف شده ساخته اید.
اگر میخواهید بخشهایی ایجاد کنید که برای اهداف منحصر به فرد شما سفارشی شده باشند، در اینجا نحوه ساخت بخشهای سفارشی آورده شده است.
نحوه ساخت بخش های سفارشی در گوگل آنالیتیکس
مرحله 1: وارد حساب Google Analytics خود شوید.
مرحله 2: به بخش “گزارش ها” در داشبورد خود بروید.
منبع تصویر
در زیر گزارش ها، پنج گزینه دارید:
- به موقع.
- حضار.
- تحصیل.
- رفتار – اخلاق.
- تبدیل ها
تمام گزینه های ذکر شده در بالا می توانند برای ایجاد بخش ها استفاده شوند. با این حال، برای این آموزش، بیایید یک بخش سفارشی بر اساس گزارش “اکتساب” ایجاد کنیم.
مرحله 3: روی “اکتساب” کلیک کنید که یک منوی کشویی ظاهر می شود. از منوی کشویی، روی «نمای کلی» کلیک کنید.
منبع تصویر
مرحله 4: در داشبورد Acquisition Overview به «Add segment» بروید.
منبع تصویر
مرحله 5: روی “بخش جدید” کلیک کنید.
منبع تصویر
مرحله 6: شرایط خود را بر اساس گزینه های نمایش داده شده تنظیم کنید.
منبع تصویر
در این صفحه، گزینه هایی برای تنظیم شرایط بر اساس موارد زیر دارید:
- جمعیت شناسی (سن، جنسیت، زبان و غیره).
- فناوری (سیستم عامل، دسته دستگاه، مرورگر و غیره).
- رفتار (معامله، مدت جلسه و غیره).
- تاریخ اولین جلسه کاربر.
- منابع ترافیک (کمپین، منبع و غیره).
شما همچنین دو گزینه پیشرفته دارید:
- شرایط (تنظیم شده برای یک یا چند جلسه).
- دنباله ها (که به شما امکان می دهد طبق شرایط متوالی قطعه بندی کنید).
مرحله 7: وقتی شرایط خود را تنظیم کردید، بخش جدید خود را نام ببرید.
منبع تصویر
توجه: در صورت تمایل میتوانید بخش سفارشی خود را نیز پیشنمایش کنید.
مرحله 8: در نهایت، بخش سفارشی جدید خود را با کلیک بر روی دکمه “ذخیره” ذخیره کنید.
منبع تصویر
و بس.
بخش سفارشی شما آماده کار است. همچنین اکنون باید در زیر «همه بخشها» و «بخشهای سفارشی» در صفحه «افزودن بخش» شما ظاهر شود.
منبع تصویر
نحوه وارد کردن بخش ها در Google Analytics از گالری راه حل های Analytics
مرحله 1: وارد حساب Google Analytics خود شوید.
مرحله 2: به بخش “گزارش ها” در داشبورد خود بروید.
منبع تصویر
در زیر گزارش ها، پنج گزینه دارید:
- به موقع.
- حضار.
- تحصیل.
- رفتار – اخلاق.
- تبدیل ها
می توانید بخش ها را در همه گزینه های ذکر شده در بالا وارد کنید. با این حال، برای این آموزش، اجازه دهید یک بخش را بر اساس گزارش “رفتار” وارد کنیم.
مرحله 3: روی “رفتار” کلیک کنید که یک منوی کشویی ظاهر می شود. از منوی کشویی، روی «نمای کلی» کلیک کنید.
منبع تصویر
مرحله 4: به «وارد کردن از گالری» در داشبورد نمای کلی رفتار بروید.
منبع تصویر
مرحله 5: یک بخش از گزینه های نمایش داده شده در کادر پاپ آپ را انتخاب کنید.
منبع تصویر
شما همچنین می توانید:
- طبقه بندی بخش ها بر اساس محبوب ترین، جدیدترین و بالاترین رتبه بندی.
- تقسیم بندی بخش ها بر اساس رتبه بندی (بین 1 تا 5).
- بخش ها را بر اساس دسته بندی فیلتر کنید (کسب، نام تجاری، تبدیل و غیره).
مرحله 6: پس از یافتن قسمتی که برای مورد استفاده شما کار می کند، روی «وارد کردن» کلیک کنید.
منبع تصویر
مرحله 7: در مرحله بعد، نمای مورد نظر برای وارد کردن پیکربندی را انتخاب کنید و “create” را انتخاب کنید.
منبع تصویر
مرحله 8: همین. شما یک بخش را به Google Analytics خود وارد کرده اید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی “ذخیره” کلیک کنید.
منبع تصویر
بخش تازه وارد شده شما نیز اکنون باید در صفحه “افزودن بخش” شما ظاهر شود.
منبع تصویر
زمان آن است که داده های خود را بررسی کنید
ساختن و به کار بردن بخشها در گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تصویری بسیار دقیقتر و مفیدتر از افرادی که از وبسایت شما بازدید میکنند و کارهایی که پس از رسیدن به آنجا انجام میدهند، به دست آورید.
تقسیم بندی می تواند به شما کمک کند از تعمیم، حدس و تعصب جلوگیری کنید. این بینش در مورد رفتار مخاطب شما منبع ارزشمندی است که به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید.
امیدواریم از این مقاله نحوه ایجاد یک بخش در گوگل آنالیتیکس مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QRisJt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
آخرین دیدگاهها