آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش پنجم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لازم است یک کانال صوتی را به شیار Fx channel   هدایت نمایید . این کار را می توانید در پنجره میکسر یا در پنجره تنظیمات Fx یا در ناحیه کاوشگر مربوط به شیار Fx channel انجام دهید .

  1. دکمه با برچسب e در ناحیه تنظیمات شیار Fx channel را کلیک کنید تا پنجره تنظیمات شیار آشکار شود .
  2. سمت راست این پنجره هشت شکاف برای هدایت صدا به این شیار در اختیار دارید . هر شکاف بطور مستقل دارای تنظیمات زیر است :

  • یک سوییچ روشن و خاموش Send
  • یک لغزنده کنترل شدت صدای Send
  • یک سوییچ Prepost fader

 

  1. در یک شکاف خالی کلیک نموده و گذرگاه خروجی موردنظر را انتخاب نمایید .
  2. سپس دکمه Power مربوط به آن شکاف را کلیک کنید تا روشن شود سپس لزنده شدت صدای شکاف را کلیک نموده و بکشید و به دلخواه تنظیم نمایید .
  3. سپس شیار مورد نظر انتخاب نمایید در ناحیه کاوشگر قسمت Sends را باز کنید در اولین شکاف خالی کلیک نموده و نام شیار Fx موردنظر را انتخاب نمایید .

 

 

استفاده از افکتهای بیرونی

اگر چه برنامه Cubase شامل بهترین مجموعه منتخب از افکتهای vst است و نیز تعداد زیادی از افکتهای افزودنی در بازار وجود دارند ، اما ممکن است وسایل سخت افزاری افکت گذاری داشته باشید که مایلید از آن استفاده نمایید . از طریق تنظیم گذرگاههای Fx بیرونی می توانید وسیله بیرونی را به مجموعه استودیوی مجازی Cubase sx اضافه نمایید .

یک گذرگاه Fx بیرونی در واقع ترکیبی از خروجی ها و ورودی های موجود در کارت صوتی کامپیوتر به همراه تنظیمات اضافی آنها است . اگر یک افکت بیرونی را بعنوان یک افکت Insert برای یک شیار صوتی انتخاب نمایید صدا به خروجی صوتی موردنظر ارسال شده و توسط افکت سخت افزاری پردازش شده و دوباره به ورودی صدا بازگشت می کند .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش هفدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

برای اینکه از افکتهای بیرونی استفاده نمایید به یک کارت صوتی نیاز دارید که چند ورودی و خروجی داشته باشد چون حداقل یک ورودی و یک خروجی در کارت صوتی را باید به وسیله افکت گذاری بیرونی اختصاص دهید و تعدادی ورودی و خروجی نیز برای ضبط و کنترل صدا نیاز دارید .

 

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FApncy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *