آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش ششم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنظیم یک وسیله افکت گذاری بیرونی

  1. گذرگاه ورودی وسیله افکت گذاری بیرونی را به گذرگاه خروجی در کارت صوتی کامپیوتر متصل نمایید .
  2. همچنین یک گذرگاه ورودی در کارت صوتی را به گذرگاه خروجی در وسیله بیرونی متصل نمایید .
  3. در برنامه Cubase به ترتیب Devices → vst connections در نوار منو را کلیک کنید .
  4. برگه External fx را فعال کنید .
  5. دکمه Add external fx را کلیک کنید در فیلدهای Send و Return گزینه Stereo را انتخاب نمایید دکمه ok را کلیک کنید .
  6. در ستون Device port مربوط به Send bus کلیک نموده و نام خروجی موجود در کارت صوتی که بوسیله بیرونی متصل نموده اید را انتخاب نمایید .
  7. در ستون Device port مربوط به Return bus کلیک نموده و نام ورودی موجود در کارت صوتی که به وسیله بیرونی متصل نموده اید را انتخاب نمایید .

 

 

کاربرد افکتهای بیرونی

اکنون اگر در هر شکاف Insert مربوط به یک کانال کلیک نمایید و به فهرست افکتهای موجود دقت نمایید . نام گذرگاه جدید مربوط به وسیله افکت گذاری بیرونی را نیز مشاهده می کنید . اسامی این افکتها در گروه External plugins دیده می شود .

گذرگاه مربوط به وسیله افکت گذاری بیرونی مانند سایر افکت ها در شکاف درج می شود . سیگنال صوتی از کانال مذکور به خروجی های موجود در کارت صوتی ارسال می شود و به وسیله افکت گذاری بیرونی می رسد سپس از طریق گذرگاههای ورودی موجود در کارت صوتی دوباره به محیط برنامه بازگشت می کنند .

 

نصب و مدیریت برنامه های افزودنی افکت گذاری

در کامپیوترهای مجهز به اغلب اوقات نصب برنامه های افزودنی Vst plug-ins شامل کلیک نمودن و کشیدن فایلهای ( با پسوند dll )  در پوشه vst plugins در مکان  نصب برنامه Cubase است . سپس هنگامی که برنامه cubase را باز می کنید ، اسامی افکتهای جدید را در فهرست افکتها مشاهده می کنید . اگر در یک کامپیوتر تعداد زیادی برنامه های افزودنی vst نصب نمایید فهرست همه آنها دریک منوی واحد قرار می گیرد .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش شانزدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

به همچنین دلیل برنامه های افزودنی نصب شده در برنامه Cubase در پوشه های فرعی مناسب دا خل منوی افکتها قرار می گیرند . از برنامه های افزودنی متعلق به خود برنامه Cubase داخل پوشه با نام vst plugins در مکان نصب برنامه قرار می گیرد . اما برنامه های افزودنی که داخل پوشه Sends vst plugins قرار می گیرند نیز توسط برنامه شناسایی می شوند . به همین دلیل می توانید برنامه های افزودنی سازگار با سایر برنامه ها را در کامپیوتر نصب نموده و سپس از آن برنامه های افزودنی در محیط برنامه Cubase نیز استفاده نمایید .

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QnL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *