به روز رسانی ویندوز 11، بینگ چت را وارد نوار وظیفه ( تسک بار ) می کند

زمان مطالعه: 9 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی به روز رسانی ، بینگ چت را وارد نوار وظیفه ( تسک بار ) می کند همراه ما باشید

کامپیوتری که ویندوز 11 دارد.

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که علاوه بر به‌روزرسانی بزرگ در پاییز، می‌خواهد «نوآوری مستمر» را ارائه کند و ویژگی‌های جدیدی را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های ماهانه منظم به ویندوز بیاورد. به روز رسانی ویندوز 11 برای مارس 2023 شامل ویژگی های مورد انتظار و همچنین ادغام های واضح و بهبودهای کوچک است.

پرش به:

از نوار وظیفه ویندوز 11 کارهای بیشتری انجام دهید

بینگ مجهز به هوش مصنوعی در ویندوز 11

به روز رسانی بعدی ویندوز 11 22H2 یک کادر جستجو را داره در نوار وظیفه قرار می دهد. همچنین جستجو و چت جدید Bing را ارائه می دهد که از هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات شما و خلاصه کردن نتایج جستجو مستقیماً در ویندوز 11 استفاده می کند ( شکل A ).

شکل A

اگر از قبل دسترسی دارید، ویندوز 11 هوش مصنوعی جدید Bing را در نوار وظیفه ویندوز قرار می دهد تا بتوانید با آن جستجو یا چت کنید.
تصویر: مایکروسافت اگر از قبل دسترسی دارید، ویندوز 11 هوش مصنوعی جدید Bing را در نوار وظیفه ویندوز قرار می دهد تا بتوانید با آن جستجو یا چت کنید.

به گفته Michael Schecter، معاون رشد Bing، در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر به Bing جدید مجهز به هوش مصنوعی دسترسی دارند که هر روز تعداد بیشتری مورد تایید قرار می‌گیرند. مایکروسافت قول داده است که “صدها میلیون کاربر ویندوز 11 می توانند به زودی دسترسی داشته باشند” و نشان می دهد که مایکروسافت تعداد کاربران را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد تا با ادغام ویندوز 11 همراه شود. در حال حاضر، فقط کاربرانی که از قبل به بینگ جدید دسترسی دارند، این کار را در ویندوز 11 مشاهده خواهند کرد.

مایکروسافت به TechRepublic گفت: “در ابتدا، این بسیار کمتر از کل پایگاه کاربر ویندوز خواهد بود، اما ما آرزوی دسترسی به این سطح را در طول زمان داریم.”

گزینه های جدید بیشتر در نوار وظیفه ویندوز 11

با به‌روزرسانی ماه مارس، نوار وظیفه ویندوز 11 گزینه‌های جدید بیشتری دریافت می‌کند، از جمله ناپدید شدن در دستگاه‌های دارای صفحه‌کلید جداشدنی به محض اینکه آنها را به تبلت تبدیل می‌کنید و به کاربران اجازه می‌دهد ترتیب نمادها را در قسمت اعلان‌ها مرتب کنند (شکل B ) .

شکل B

صفحه کلید را از رایانه لوحی خود بردارید و نوار وظیفه پنهان می شود.
تصویر: مایکروسافت

اگر دستگاهی با NPU برای تسریع ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی دارید، می‌توانید از استودیو افکت در ویندوز 11 استفاده کنید تا وب‌کم خود را بزرگ‌نمایی کند تا چهره‌تان را نشان دهد، پس‌زمینه را محو کنید و ویدیوی زنده را ویرایش کنید تا به نظر برسد که مستقیم به نظر می‌رسید. در افراد ( شکل C ). هیچ افکت جدیدی وجود ندارد، اما اکنون آن گزینه‌ها در همان پانل تنظیمات سریع قرار می‌گیرند که قبلاً تنظیمات صدا، شبکه و برق شما را یکپارچه می‌کند.

شکل ج

اگر کامپیوتر شما دارای NPU است، می توانید Studio Effects را در نوار وظیفه پیدا کنید.
تصویر: مایکروسافت

اگر این تنظیمات را تغییر دهید، برای تماس‌هایی که از دکمه چت دسک‌تاپ انجام می‌دهید، اعمال می‌شوند، که همچنان فقط نسخه شخصی Teams را نمایش می‌دهد.

اکنون پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید ویدیوی خود را قبل از شروع تماس یا جلسه پیش‌نمایش کنید، یا می‌توانید پیوندی را به یک چت جدید کپی کنید که می‌توانید آن را در یک پیام به اشتراک بگذارید. همچنین فهرستی از مکالمات اخیر وجود دارد و می توانید افرادی را که با آنها صحبت کرده اید جستجو کنید ( شکل D ).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 برنامه رایگان ویرایش عکس بخش اول

شکل D

قبل از شروع چت در تیم های مایکروسافت، ویدیوی خود را پیش نمایش کنید.
تصویر: مایکروسافت

ویژگی های جدید اشتراک گذاری صفحه و قابلیت دسترسی در ویندوز 11

اپلیکیشن Quick Assist ویندوز

هنگامی که اساساً پشتیبانی فنی را برای همکاران و دوستان خود ارائه می کنید، برنامه Windows Quick Assist ممکن است انتخاب بهتری باشد.

یک نسخه جدید در فروشگاه مایکروسافت وجود دارد که اکنون به شما امکان می‌دهد بین اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و دادن دسترسی شخصی به صفحه خود بدون نیاز به توقف و شروع جلسه، جابجا شوید. برنامه Windows همچنین یک نشانگر لیزری مجازی مانند آنچه در PowerPoint وجود دارد دریافت می‌کند، بنابراین به جای کلیک کردن روی دکمه‌های مربوط به آن‌ها، می‌توانید فقط به افراد نشان دهید که برای انجام کاری باید کجا کلیک کنند بدون اینکه کنترل رایانه شخصی خود را به شما بدهند (شکل E ) .

شکل های E

Quick Assist اکنون به شما امکان می دهد آنچه را که به اشتراک می گذارید به سرعت تغییر دهید.
تصویر: مایکروسافت

ضبط کننده صفحه در ابزار Snipping

اگر گزارش اشکال ارسال می‌کنید یا به یک همکار آموزش می‌دهید، اشتراک‌گذاری ویدیویی از کاری که روی صفحه انجام می‌دهید می‌تواند کمک بزرگی باشد. شما قبلاً می‌توانید از نوار بازی یک صفحه ضبط کنید، اما این چیزی نیست که شرکت‌ها لزوماً با آن راحت باشند – اکنون یک ضبط کننده صفحه در ابزار Snipping وجود دارد ( شکل F ).

شکل F

ابزار Snipping اکنون می تواند یک ضبط صفحه و همچنین یک عکس از صفحه نمایش ایجاد کند.
تصویر: مایکروسافت

برگه ها در Notepad

مایکروسافت به TechRepublic گفت که شرکت ها مشتاق دیدن گزینه جدید داشتن برگه ها در Notepad بوده اند. این در ابتدا برای به‌روزرسانی سال گذشته وعده داده شده بود، اگرچه اکنون بخشی از به‌روزرسانی مارس 2023 ویندوز 11 است ( شکل G ).

شکل G

با کلیک بر روی نماد + تب ها را به Notepad اضافه کنید.
تصویر: مایکروسافت

برنامه Windows 365 از پیش نمایش خارج است

شرکت ها از ادغام نزدیک تر مایکروسافت 365 در منوی استارت قدردانی خواهند کرد. اگر ویندوز 11 پرو را روی دستگاه متصل به Azure AD و مایکروسافت 365 دارید، همان پیشنهاداتی را برای فایل‌های توصیه‌شده‌ای که همکاران با شما به اشتراک گذاشته‌اند یا اخیراً روی آن‌ها کار می‌کنند و در برنامه و وب‌سایت آفیس مشاهده می‌کنید، دریافت خواهید کرد.

برنامه Windows 365 برای استفاده از رایانه های شخصی ابری از نوار وظیفه شما در پیش نمایش در فروشگاه مایکروسافت بوده است و اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است ( شکل H ).

شکل H

برنامه Windows 365 در فروشگاه مایکروسافت پیش نمایش نیست.
تصویر: مایکروسافت

قابلیت دسترسی صوتی برای کنترل رایانه شخصی خارج از پیش نمایش است

همین امر در مورد ویژگی دسترسی صوتی برای کنترل رایانه شخصی از طریق صحبت کردن با آن صادق است: دستورات صوتی در هر دو برنامه مانند Word و File Explorer کار می کنند (شکل I).

شکل I

دسترسی صوتی برای کنترل رایانه شخصی با دستورات صوتی از پیش نمایش خارج است.
تصویر: مایکروسافت

توصیه های انرژی در ویندوز 11

احتمالاً برای سازمان‌هایی که قبلاً این تنظیمات را مدیریت می‌کنند، کمتر مرتبط است، اما از هر کسی که نیاز به پایین نگه داشتن قبض برق خود دارد استقبال می‌کند: اکنون ویندوز 11 به شما پیشنهاد می‌دهد که چگونه رایانه شما از انرژی کمتری استفاده کند ( شکل J ).

شکل J

نحوه صرفه جویی در مصرف برق با توصیه های انرژی را ببینید.
تصویر: مایکروسافت

برخی از کاربران آیفون می توانند از Phone Link برای جفت کردن رایانه ویندوز و آیفون استفاده کنند

کاربران آیفون که در کانال‌های Windows Insider هستند، می‌توانند شروع به آزمایش Phone Link برای آی او اس کنند، اگرچه در ابتدا فقط برای تعداد کمی از افراد در دسترس است ( شکل K ).

شکل K

Phone Link اکنون می تواند آیفون را با ویژگی های کمتری نسبت به اندروید متصل کند.
تصویر: مایکروسافت

iCloud در ویندوز 11 در حال حاضر بدون نیاز به آپلود عکس از طریق File Explorer با برنامه ویندوز 11 Photos همگام‌سازی می‌شود، اما اگر می‌خواهید پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و اعلان‌ها را از آی او اس در رایانه شخصی خود به همان روشی که با تلفن‌های اندرویدی می‌توانید دریافت کنید، دریافت کنید. مجبور شدم برنامه Unison اینتل را نصب کنم، که ممکن است روی همه رایانه های شخصی کار نکند.

Phone Link آیفون و رایانه شخصی شما را از طریق بلوتوث با استفاده از یک کد QR جفت می کند، و حداقل برای شروع، ویژگی های کمتری نسبت به زمانی که از یک دستگاه Android یا Unison استفاده می کردید، دارد — فقط تماس ها، پیام ها و مخاطبین در صفحه رایانه شما نمایش داده می شوند. نه اعلان‌ها، و نمی‌توانید از برنامه‌های تلفن از رایانه شخصی خود استفاده کنید. همچنین نمی توانید به پیام های گروهی پاسخ دهید یا رسانه ها را در پیام ارسال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برای رفع کار نکردن فایل هاست در ویندوز

Phone Link برای آی او اس با استفاده از نمایه‌های استاندارد بلوتوث و ویژگی‌هایی مانند AppClips برای ورود به سیستم که همه توسعه‌دهندگان آی او اس به آن دسترسی دارند ساخته شده است. این چیزی نیست که مایکروسافت و اپل با هم بسازند.

مایکروسافت گفت: «مانند سایر راه‌حل‌های تداوم آیفون، محدودیت‌هایی برای آنچه که می‌توانیم از طریق این پروفایل‌های بلوتوث ارائه کنیم وجود دارد، و ما هیجان‌زده هستیم که با دریافت بازخورد کاربر و در دسترس شدن قابلیت‌های بیشتر، به افزودن قابلیت‌های بیشتر ادامه دهیم.»

اکنون ویجتی برای Phone Link وجود دارد تا بتوانید آن را به همراه Xbox GamePass و ویجت های شخص ثالث برای برنامه هایی مانند Spotify و Facebook Messenger یا ویجت های سفارشی برای سازمان خود در Start قرار دهید. اگر نمی‌خواهید سرفصل‌ها را ببینید، همچنان نمی‌توانید ویجت News را خاموش کنید ( شکل L ).

شکل L

اگر ویجت‌ها را دوست دارید، می‌توانید آنها را تمام صفحه از جمله پیام‌هایی از مسنجر و تلفن خود داشته باشید.
تصویر: مایکروسافت

دستگاه اندروید سامسونگ خود را به یک هات اسپات از ویندوز تبدیل کنید

مایکروسافت همچنین گفت که “ارتباط بین یک دستگاه اندروید و یک رایانه شخصی ویندوزی را حتی قوی تر می کند”، اما این واقعاً فقط برای کاربران سامسونگ است.

شما می توانید یک گوشی سامسونگ را به یک هات اسپات شخصی از ویندوز تبدیل کنید، به جای اینکه نیاز به بیرون آوردن گوشی و تغییر تنظیمات در آنجا داشته باشید، و صفحات وبی را که اخیرا در گوشی سامسونگ باز کرده اید در Phone Link ببینید. در زیر Tabs از دستگاه‌های دیگر از تاریخچه داخل Edge.

شرکت ها می توانند برخی از ویژگی های جدید ویندوز 11 را کنترل کنند

همانطور که وعده داده شده بود، هر یک از این ویژگی‌های جدید که مایکروسافت فکر می‌کند ممکن است برای سازمان‌ها مخل باشد، زیرا تجربه‌ها و برنامه‌های جدید را اضافه می‌کنند یا قابلیت‌های موجود را حذف می‌کنند، به‌طور پیش‌فرض برای مشتریان سازمانی و آموزشی که از Windows Update for Business یا WSUS استفاده می‌کنند، غیرفعال خواهد بود.

با روشن کردن یک تنظیم خط مشی جدید می توان از این امر جلوگیری کرد: “فعال کردن ویژگی های معرفی شده از طریق سرویس که به طور پیش فرض خاموش هستند” در خط مشی گروه. یا AllowTemporaryEnterpriseFeatureControl در Configuration Service Provider Policy.

به طور خاص، مایکروسافت به TechRepublic گفت که کاربرانی که با حساب‌های Azure AD یا Active Directory وارد می‌شوند، تجربه جدید Bing را نخواهند دید.

مایکروسافت گفت: “ما می دانیم که بسیاری از مشتریان ما درباره بینگ و تجربه جستجوی جدیدی که در ویندوز اعلام کرده ایم هیجان زده هستند.” ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم همان نوآوری‌ها را برای مشتریان تجاری خود به ارمغان بیاوریم، در حالی که کنترل‌های مناسب و زمان کافی را فراهم می‌کنیم تا آنها بتوانند این تجربیات را به گونه‌ای به کار ببرند که برای سازمانشان مفید باشد.»

اگر می‌خواهید کنترل کنید که آیا کاربران کادر جستجویی را که می‌توانند در نوار وظیفه تایپ کنند به جای نماد جستجو، ببینند، می‌توانید ConfigureSearchOnTaskbarMode را روی نماد یا کادر جستجو تنظیم کنید.

برای سایر ویژگی‌ها مانند نوار وظیفه جمع‌شده در دستگاه‌های لمسی، که به‌طور پیش‌فرض خاموش است، می‌توانید آن خط‌مشی کنترل موقت را روشن و خاموش کنید. خاموش کردن آن، ویژگی‌های جدید را دوباره هنگام راه‌اندازی مجدد حذف می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن برای بررسی سریع گزینه‌های جدید استفاده کنید. هنگامی که ویژگی ها را ارزیابی کردید، می توانید با استفاده از ابزارهای معمول خود و شماره ساخت 2303، مواردی را که می خواهید به کارکنان اجازه دسترسی به آنها را بدهید، روشن کنید.

این ویژگی های جدید ویندوز 11 چه زمانی در دسترس خواهند بود؟

اگر می‌خواهید این ویژگی‌های جدید ویندوز 11 را هم‌اکنون امتحان کنید، در پیش‌نمایش به‌روزرسانی امروز گنجانده شده‌اند، بنابراین می‌توانید اکنون به Windows Update بروید و Check For Updates را انتخاب کنید. سایر کاربران ویندوز 11 باید این ویژگی‌ها را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه مارس 2023 در Patch Tuesday، که در 14 مارس خواهد بود، دریافت کنند.

طبق معمول، تیم ویندوز از نتایج این نصب‌های اولیه برای بررسی میزان عملکرد این ویژگی‌ها در طیف وسیع‌تری از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کند، بنابراین اگر مشکلاتی شروع به نمایش کنند، ممکن است در دسترس بودن کامل به تعویق بیفتد.

مایکروسافت گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که همه دستگاه‌های ویندوز 11، نسخه 22H2 (همه نسخه‌ها) در انتشار به‌روزرسانی ماهانه امنیتی مارس 2023 در دسترس باشد.

برخی از پیشرفت‌های ویندوز 11 در برنامه‌هایی هستند که از فروشگاه ویندوز می‌آیند. برای به دست آوردن این پیشرفت ها، فقط باید برنامه ها را به روز کنید.

 

امیدواریم از این مقاله به روز رسانی ویندوز 11، بینگ چت را وارد نوار وظیفه ( تسک بار ) می کند مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gvQIYS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *