DocuSign در مقابل HelloSign (در حال حاضر Dropbox Sign) [2023]

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک DocuSign در مقابل HelloSign (در حال حاضر Dropbox Sign) [2023]
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

آخرین باری که چیزی را با قلم و کاغذ امضا کردید کی بود؟ امضای دیجیتال راهی است که همه چیز در حال حرکت است، به همین دلیل است که داشتن آن بسیار مهم است برنامه eSignature که بتوانید به آن تکیه کنید. دو تا از شناخته شده ترین راه حل ها HelloSign (اکنون نامیده می شود علامت دراپ باکس) و DocuSign.

من از HelloSign برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده می کنم و بارها از DocuSign هنگام امضای قرارداد با مشتریان استفاده کرده ام. در حالی که هر دو روشی سریع و راحت برای امضای آنلاین اسناد ارائه می دهند، هنوز تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

برای مقایسه ابزار اپلs با اپل، زمان بیشتری را صرف آزمایش هر یک کردم و به نحوه مقایسه ویژگی ها و گردش کار آنها توجه کردم. در اینجا چیزی است که من در مسابقه Hello Sign در مقابل DocuSign کشف کردم.

توجه داشته باشید: ما در بیشتر مقاله از Dropbox Sign به عنوان HelloSign یاد خواهیم کرد، زیرا اکثر افراد همچنان به آن اشاره می‌کنند (و URL hellosign.com هنوز کار می‌کند، حتی اگر با نام Dropbox Sign علامت‌گذاری شود).

HelloSign در مقابل DocuSign در یک نگاه

اصل مطلب اینجاست:

  • اگر به دنبال یک ابزار امضای الکترونیکی اولیه هستید (بدون بسیاری از قابلیت‌های اضافی)، HelloSign درست در کوچه شما خواهد بود. این ابزار تمام ویژگی هایی را که برای بستن سریع معاملات، صرفه جویی در زمان و امضای اسناد الزام آور قانونی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد.

  • از سوی دیگر، DocuSign برخی از عملکردهای واقعاً چشمگیر را برای خودکارسازی فرآیند توافق و بهبود عملیات تجاری برای سازمان های متوسط ​​و بزرگ بسته بندی می کند.

علامت دراپ باکس

DocuSign

راحتی در استفاده

⭐⭐⭐⭐⭐ عدم وجود ویژگی های پیشرفته، استفاده از آن را فوق العاده آسان می کند

⭐⭐⭐⭐ همچنین استفاده از آن آسان است اما برای راحت شدن نیاز به کمی سرهم بندی دارد

مجموعه ویژگی

⭐⭐⭐ دارای همه چیزهایی است که برای امضای اولیه نیاز دارید، اما فاقد ویژگی های مهم برای تیم ها است

⭐⭐⭐⭐⭐ ویژگی های پیشرفته ای مانند زمان بندی اسناد، جمع آوری پرداخت و موارد دیگر را ارائه می دهد

سفارشی سازی

⭐⭐⭐⭐⭐به شما امکان می‌دهد اسناد خود را با آرم، رنگ پس‌زمینه و رنگ متن سفارشی کنید. همچنین گزینه سفید برچسب گذاری برای کاربران API وجود دارد

⭐⭐⭐⭐ به شما امکان می دهد اسناد خود را با آرم، رنگ پس زمینه و رنگ متن سفارشی کنید

امنیت

⭐⭐⭐⭐ ویژگی های امنیتی اساسی را ارائه می دهد که اکثر برنامه های eSignature دارند

⭐⭐⭐⭐⭐ ویژگی های بیشتری را برای اطمینان از ایمنی اسناد شما ارائه می دهد، مانند الگوهای قفل شده و احراز هویت شناسه

قیمت گذاری

⭐⭐⭐⭐⭐ گزینه ارزان‌تری برای کاربران مجرد و مشاغل کوچک

⭐⭐⭐⭐ کمی گران است اما با توجه به مجموعه ویژگی های پیشرفته هنوز معقول است

ادغام ها

⭐⭐⭐⭐⭐ با ابزارهایی که برای ایجاد یک گردش کاری منسجم (از جمله Zapier) با قیمت معمولی نیاز دارید ادغام می‌شود.

⭐⭐⭐⭐⭐ با برنامه های بیشتر (از جمله Zapier) با قیمت سفارشی ادغام می شود

HelloSign در مقابل DocuSign: همان چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت ها بپردازیم، بیایید به آنچه که بین این دو برنامه امضای دیجیتال مشترک است نگاه کنیم. هر دو برنامه:

  • از نظر قانونی الزام آور هستند و شامل یک دنباله حسابرسی بلادرنگ هستند

  • گزینه های امضای حضوری را در طرح های پولی ارائه دهید

  • یک اپلیکیشن موبایل کارآمد داشته باشید

  • شامل چندین زبان

  • پیشنهاد ارسال انبوه در طرح های تیمی

  • شامل الگوهای قابل تکرار برای اسناد

  • به برنامه های شخص ثالث متصل شوید و با Zapier یکپارچه شوید

هر دو برنامه کاربرپسند هستند، اما HelloSign کمی ساده تر است

به طور کلی، هر دو HelloSign و DocuSign یک تجربه کاربری روان و گردش کار eSigning تقریباً یکسان را ارائه می دهند: اسناد را بارگذاری کنید، امضاکنندگان اضافه کنید، فیلدها را قرار دهید و ارسال کنید. اما اگرچه گردش کار یکسان است، من HelloSign را بسیار بصری تر می دانم.

با HelloSign، اگر می‌خواهید سندی را امضا کنید و آن را برای گیرنده دیگری ارسال کنید، می‌توانید به راحتی خودتان را به عنوان امضاکننده اضافه کنید و قبل از ارسال آن را تکمیل کنید. منظور من این است: پس از آپلود سند خود را انتخاب کنید من را به عنوان امضاکننده اضافه کنید، و ابزار اطلاعات شما را پر می کند. از آنجا می توانید گیرندگان (امضاکنندگان) را اضافه کنید، فیلدهای خود را تکمیل کرده و ارسال کنید. با فیلدهای فرم بسیار کمی ساده است.

رابط HelloSign برای درخواست امضا.
رابط HelloSign برای درخواست امضا

با DocuSign، این روند کمی گیج کننده تر است، زیرا هیچ گزینه ای برای اضافه کردن خود به عنوان امضاکننده وجود ندارد. بنابراین برای امضای قرارداد با یک مشتری، باید خود را به عنوان گیرنده اضافه کنید، چندین فیلد فرم را تکمیل کنید و سپس به همراه امضاکنندگان دیگر به خود ایمیل بزنید.

رابط DocuSign برای ارسال درخواست امضا
رابط DocuSign برای ارسال درخواست امضا

اولین باری که سعی کردم این کار را در DocuSign انجام دهم، آنقدر گیج شده بودم که مجبور شدم برای یافتن یک آموزش به YouTube مراجعه کنم. این ممکن است به این دلیل باشد که من به فرآیند HelloSign عادت کرده‌ام، اما هنوز برای من کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد.

HelloSign مقرون به صرفه تر است (مخصوصاً برای نیازهای اولیه امضا)

HelloSign و DocuSign برنامه های قیمت گذاری مشابهی دارند، اما HelloSign در مورد درخواست امضای نامحدود بسیار مقرون به صرفه تر است.

طرح های رایگان

آنها هر دو برنامه های ماهانه رایگان را ارائه می دهند که شامل امضای نامحدود و سه درخواست امضا می شود. در این طرح رایگان، می‌توانید فیلدهای امضا و اطلاعات اولیه را اضافه کنید، به چندین گیرنده در یک بسته ارسال کنید و از مسیر حسابرسی برای ردیابی اسناد در زمان واقعی استفاده کنید. هر دو بسیار سخاوتمندانه هستند و برای کاربرانی که نیاز به امضای چند سند هر چند ماه یکبار دارند مناسب هستند.

طرح های پولی

با این حال، پس از آن، HelloSign برای ویژگی های اساسی که اکثر مشاغل برای eSigning به آن نیاز دارند، ارزان تر است.

تمایز اصلی بین دو طرح سطح ورودی (20 دلار در ماه برای HelloSign و 15 دلار در ماه برای DocuSign) این است که HelloSign هر ماه شامل درخواست امضای دیجیتال نامحدود است، که در آن DocuSign شما را به پنج مورد محدود می کند. این یک تفاوت بسیار فاحش است.

برای باز کردن درخواست‌های امضای نامحدود DocuSign، باید یکی از طرح‌های تیم، Standard یا Business Pro را خریداری کنید که به ترتیب از 45 دلار و 65 دلار برای کاربر/ماه شروع می‌شود. HelloSign یک طرح تیم ارزان‌تر دارد که از 30 دلار در هر کاربر در ماه شروع می‌شود.

همچنین، از زمانی که Dropbox HelloSign را خریداری کرد، این پلتفرم یک بسته بسته ارائه می دهد – Dropbox One با eSign – که ویژگی های برنامه ضروری Dropbox Sign و Dropbox Professional را با قیمت 31 دلار در ماه ترکیب می کند.

تفاوت در قیمت مشخص است. اگر بودجه عامل بزرگی برای کسب و کار شما است، پس شما هم اکنون پاسخ خود را دارید. HelloSign تمام ویژگی های اساسی مورد نیاز شما را با قیمت کمتر ارائه می دهد.

DocuSign برای تیم ها بهتر است

منطقی است که چرا HelloSign ارزانتر است: مجموعه ویژگی های آن در مقایسه با DocuSign بسیار محدود است.

DocuSign به تیم‌ها امکان دسترسی به ویژگی‌های قوی مانند امضای تفویض شده، انتقال حضانت، گزارش‌دهی دقیق و گزینه‌هایی برای ارائه امضاکنندگان با تجربه امضای حرفه‌ای‌تر، مانند فیلدهای مشروط، فهرست‌های بازشو، دکمه‌های تأیید، و مجوزهای فقط خواندنی را می‌دهد.

هنگام ارسال اسناد، می توانید از اظهار نظر مشترک برای پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات در توافق نامه ها استفاده کنید. ترتیب امضا را تنظیم کنید، مشخص کنید چه کسی یک سند را مشاهده می کند یا یک کپی دریافت می کند، و از فیلدهای سند از پیش پر شده و مسیریابی خودکار برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. حتی می توانید اقدامات پس از توافق مانند بایگانی اسناد و صادرات داده ها به CRM را خودکار کنید.

برخی از گزینه های پیشرفته که می توانید هنگام ارسال درخواست امضا در DocuSign استفاده کنید
برخی از گزینه های پیشرفته که می توانید هنگام ارسال درخواست امضا در DocuSign استفاده کنید

DocuSign همچنین گزینه های بیشتری را برای اطمینان از امنیت اسناد خود به خصوص هنگام مدیریت چندین کاربر در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، مدیران می توانند الگوها را قفل کنند تا تغییرات را در پیام رسانی، نام تجاری و حتی گیرندگان محدود کنند. حتی می‌توانید از امضاکنندگان بخواهید که هویت خود را به روش‌های مختلف تأیید کنند، مانند تأیید هویت و احراز هویت مبتنی بر دانش. اگر یک سازمان در سطح سازمانی هستید، این ویژگی های پیشرفته را چشمگیر و حتی ضروری خواهید یافت.

علاوه بر همه اینها، DocuSign به شما امکان می دهد پس از امضای سند، فوراً پرداخت ها را جمع آوری کنید. این ابزار به درگاه های پرداخت مانند Braintree، Stripe، Authorize.net و غیره متصل می شود.

درگاه های پرداخت DocuSign با آنها ادغام می شود
درگاه های پرداخت DocuSign با آنها ادغام می شود

اگر بخواهیم منصف باشیم، برنامه های تیم HelloSign در اینجا کاملاً عقب نیست. آنها ویژگی های مهمی مانند احراز هویت امضاکننده با کدهای دسترسی، پیوست های امضاکننده و امضای حضوری را ارائه می دهند. اما معدود ویژگی‌های پیشرفته‌ای که شبیه DocuSign هستند – مانند کشویی اسناد و تخصیص مجدد امضاکنندگان – در پشت طرح ممتاز آن‌ها قفل شده‌اند، و برای دسترسی به آن‌ها باید با فروشندگان صحبت کنید تا یک قیمت سفارشی داشته باشید.

DocuSign با برنامه های بیشتری نسبت به HelloSign ادغام می شود (اما HelloSign هزینه بیشتری برای شما ارائه می دهد)

هر دو برنامه ادغام های اساسی را برای پلتفرم هایی مانند گوگل، دراپ باکس و مایکروسافت در همه برنامه ها ارائه می کنند. اما وقتی صحبت از ادغام‌های قوی‌تر می‌شود، آنها قابلیت‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند: DocuSign بیش از 400 ادغام بومی دارد، در حالی که HelloSign کمی بیش از 20 دارد.

با HelloSign، می‌توانید به پلتفرم‌های درجه یک سازمانی مانند HubSpot، Salesforce، Microsoft SharePoint و Oracle متصل شوید تا گردش کار توافق در سراسر سازمان خود را ساده کنید. این ادغام ها در طرح استاندارد با قیمت 30 دلار/کاربر/ماه در دسترس هستند.

از سوی دیگر، DocuSign، اکثر ادغام‌های قوی خود را پشت برنامه پیشرفته خود قفل می‌کند. این بدان معناست که نمی‌توانید به ارائه‌دهندگان CRM متصل شوید، مگر اینکه با فروشندگان برای یک قیمت سفارشی صحبت کنید. اما به ابزارهای کار و بهره وری بیشتری نسبت به HelloSign متصل می شود (فکر کنید: Zoom و Stripe).

با این اوصاف، هر دو پلتفرم eSignature با Zapier ادغام می شوند، بنابراین می توانید آنها را به هزاران برنامه دیگر متصل کرده و فرآیندهای روتین را خودکار کنید.

HelloSign را خودکار کنید (اکنون Dropbox Sign)

ادغام Zapier در Dropbox Sign به شما امکان می‌دهد جریان‌های کاری را از سایر برنامه‌ها شروع کنید، بنابراین می‌توانید به‌طور خودکار درخواست‌های امضا را از هرجایی ارسال کنید یا بر اساس اقداماتی که در برنامه انجام می‌دهید، گردش‌های کاری را شروع کنید. در اینجا چند قالب از پیش ساخته شده برای شروع کار آورده شده است.

خودکار کردن DocuSign

وقتی تو DocuSign را به Zapier متصل کنیدمی‌توانید درخواست‌های امضا را خودکار کنید و پاکت‌های تازه امضا شده را در فضای ذخیره‌سازی ابری آپلود کنید—در میان بسیاری از امکانات دیگر. با این گردش های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

Zapier یک ابزار اتوماسیون بدون کد است که به شما امکان می دهد برنامه های خود را به گردش کار خودکار متصل کنید، به طوری که هر شخص و هر کسب و کاری می تواند با سرعت رشد به جلو حرکت کند. درباره نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید.

HelloSign در مقابل DocuSign: کدام را باید انتخاب کنید؟

هر دو HelloSign و DocuSign پلتفرم‌های eSignature عالی با گردش کار و خروجی‌های مشابه هستند، اما در نهایت برای موارد استفاده مختلف ایده‌آل هستند. استفاده از HelloSign راحت تر و مقرون به صرفه تر است، به خصوص برای کاربران مجرد و مشاغل کوچک. اما DocuSign ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد که فرآیندهای توافق را برای تیم های بزرگتر آسان تر و بهتر می کند.

مطالب مرتبط:

این مقاله در ابتدا در سپتامبر 2022 توسط بریتنی تامپسون منتشر شد. آخرین به روز رسانی در جولای 2023 بود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wes
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *