AADSTS51004، حساب کاربری در فهرست وجود ندارد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی AADSTS51004، حساب کاربری در فهرست وجود ندارد
همراه ما باشید

در این مقاله نحوه رفع مشکل را خواهیم دید خطای Office 365 AADSTS51004، حساب کاربری در فهرست وجود ندارد. این خطا زمانی نشان داده می شود که کاربر سعی می کند به Office 365، برنامه های شرکتی مبتنی بر ابر یا هر برنامه دسکتاپ Office 365 وارد شود. این خطا در اولین تلاش ظاهر می شود، اما وقتی صفحه را به روز می کنید، یک گزارش خطای دقیق دریافت خواهید کرد. گزارش دوم دارای گزینه کپی پیست است. می توانید آن را برای اقدام به مدیر ارسال کنید.

رفع خطای AADSTS51004 Office 365

خطای AADSTS51004 Office 365 نشان می دهد که کاربر از اعتبارنامه صحیح برای ورود به سیستم استفاده کرده و توانسته با موفقیت احراز هویت کند. اما، از جمله دلایل دیگر، ممکن است کاربر حذف شده باشد یا حساب هنوز همگام‌سازی نشده باشد. پیام خطا به این صورت است:

AADSTS51004: حساب کاربری در فهرست وجود ندارد. برای ورود به این برنامه، حساب باید به دایرکتوری اضافه شود.

خطای AADSTS51004 چیست؟

AADSTS51004 یک کد پیام خطایی است که زمانی رخ می دهد که یک حساب کاربری در یک فهرست خاص مانند Microsoft Azure Active Directory (AD) وجود نداشته باشد. برای دسترسی به برنامه، حساب کاربری باید به عنوان مهمان یا به عنوان یک دامنه مستقل به AD اضافه شود. این خطا زمانی ایجاد می شود که حساب کاربری فاقد شناسه Immutable در برنامه های Office 365 باشد.

چه چیزی باعث خطای AADSTS51004 Office 365 می شود؟

دلایل متعددی برای دریافت خطای AADSTS51004 وجود دارد. فهرست زیر این علل؛

  • نوع حساب نادرست. اگر کاربری بخواهد با استفاده از حساب های شخصی خود در حساب های چند مستاجر وارد سیستم شود، با خطا مواجه می شود.
  • کاربر مهمان دعوت نشده است. کاربر ممکن است هنگام تلاش برای دسترسی به حسابی که توسط سرپرست دعوت نشده است، این خطا را دریافت کند.
  • ادمین اکانت رو پاک کرد ممکن است مدیر یک حساب کاربری را از فهرست حذف کرده باشد. اگر کاربری سعی در ایجاد مجدد چنین حساب کاربری داشته باشد، با خطای AADSTS51004 مواجه خواهد شد.

رفع خطای AADSTS51004 Office 365

اگر خطا دریافت کردید AADSTS51004، حساب کاربری در فهرست وجود ندارد در هر برنامه مایکروسافت 365، راه حل های زیر را امتحان کنید:

  1. حساب کاربری را حذف و دوباره اضافه کنید
  2. کاربر را به عنوان مهمان اضافه کنید
  3. از اعتبار حساب مناسب استفاده کنید

اجازه دهید این دو راه حل را یکی یکی با جزئیات بررسی کنیم.

1]حساب کاربری را حذف و دوباره اضافه کنید

رفع خطای AADSTS51004 Office 365

خطای AADSTS51004 ممکن است رخ دهد زیرا حساب‌های کاربری در برنامه AD یا Office 365 به درستی همگام‌سازی نشده‌اند. راه حل این است که حساب کاربری را در سرور AD Connect حذف کنید و دوباره آن را برای همگام سازی مجدد اضافه کنید. از مراحل زیر استفاده کنید:

  • برو به مرکز مدیریت لاجورد، کلیک کنید تنظیمات، و سپس دامنه ها صفحه
  • حساب دامنه ای را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید و در سمت چپ کلیک کنید حذف.
  • در مرحله بعد، دستورالعمل ها و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا به روند ادامه دهید. در نهایت کلیک کنید بستن برای تکمیل فرآیند.

توجه داشته باشید: برای انجام مرحله فوق، باید از امتیازات اداری برای ایجاد چنین تغییراتی در AD برخوردار باشید.

برای برنامه Office 365، به صفحه ورود به سیستم بروید، از سیستم خارج شوید و سپس دوباره وارد شوید تا همگام‌سازی مجدد راه‌اندازی شود.

مربوط: خطای Office CAA50021، تعداد تلاش‌های مجدد بیش از انتظارات است

2]کاربر را به عنوان مهمان اضافه کنید

رفع خطای AADSTS51004 Office 365

همانطور که خطا بیان می کند، حساب در دایرکتوری حساب MS وجود ندارد. برنامه‌های Office 365 ممکن است از جزئیات مستاجر اشتباهی برای ورود به سیستم استفاده کنند. برای رفع این مشکل، اگر امتیازات مدیریتی دارید، کاربر را به عنوان مهمان اضافه کنید. مراحل زیر را دنبال کنید؛

  • برو به پورتال لاجوردی و وارد شوید مدیر کاربر نقش. همچنین می توانید از یک حساب کاربری با مجوز برای دعوت از مهمانان به فهرست استفاده کنید.
  • پیدا کنید و انتخاب کنید Azure Active Directory و کلیک کنید کاربران. از منوی جدید، را انتخاب کنید دعوت از کاربر خارجی.

روش فوق به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از آدرس ایمیل، مهمان را به مستاجر خود اضافه کنید. با این حال، اگر می خواهید یک کاربر مهمان با یک حساب دامنه ایجاد کنید، به User Administrator > Azure Active Directory > Users > Create new user. مطمئن شوید که به مهمان زیر نوع کاربر.

رفع خطای AADSTS51004 Office 365

نکته: از آدرس ایمیل مهمانی که می خواهید دعوت کنید استفاده کنید، نام کاربری نمایشی ترجیحی را انتخاب کنید و همچنین می توانید یک پیام سفارشی به کاربر اضافه کنید. در صورت تمایل، می توانید در صورت نیاز، گیرنده دیگری را CC کنید. در نهایت بر روی بررسی + دعوت را فشار دهید و انتخاب کنید بعدی: خواص. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا جزئیات دیگری را که ممکن است ترجیح دهید اضافه کنید.

3]از اعتبار حساب مناسب استفاده کنید

اگر کاربری سعی کند با استفاده از یک حساب شخصی یا حساب دیگری غیر از حساب ایجاد شده توسط سرپرست خاص وارد سیستم شود، هنگام دسترسی به برنامه Office 365 با خطای AADSTS51004 مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل، فقط از اعتبار حساب استفاده کنید که برای ایجاد حساب کاربری یا مهمان استفاده شده است. اگر مطمئن نیستید، با سرپرست خود یا شخصی که شما را به اکتیو دایرکتوری دعوت کرده است، مشورت کنید.

امیدواریم اکنون بتوانید با موفقیت به برنامه های خود دسترسی داشته باشید.

در ادامه بخوانید: رفع خطای 0x80041015 مایکروسافت آفیس.

چرا می گوید حساب مایکروسافت من وجود ندارد؟

اگر با خطای عدم وجود حساب مایکروسافت مواجه شدید، به این معنی است که شما با استفاده از نام مستعار وارد حساب کاربری خود شده اید. گاهی اوقات، ممکن است از یک حساب کاربری جدید استفاده کنید و این باعث می شود حساب اصلی یک نام مستعار باشد. وقتی می‌خواهید با استفاده از حساب اصلی وارد شوید، مایکروسافت می‌گوید این حساب وجود ندارد.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ObGVlJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *