یکی از بنیانگذاران گوگل برای تقویت تلاش های هوش مصنوعی خود به این شرکت بازگشته است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اتوریتی

لوگوی گوگل G در ces 20201

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، رویکردی عملی به تلاش های این شرکت در پیش گرفته است.
  • برین اکنون سه تا چهار روز در هفته در دفاتر گوگل ظاهر می شود.
  • یکی از بنیانگذاران از زمان خود برای کمک به فرآیند استخدام استفاده می کند.

شرکت مادر گوگل، آلفابت، خروج لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل را در سال 2019 اعلام کرد. در حالی که این دو یک گام به عقب برداشته اند، به دلیل قدرت رای خود، کنترل کامل خود را حفظ کردند. اگرچه از آن زمان تاکنون هر دو عمدتاً رویکردی غیرمستقیم برای اداره شرکت داشته‌اند، برین بنا به گزارش‌ها تصمیم گرفته است برای کمک به پیشبرد تلاش‌های هوش مصنوعی شرکت بازگردد.

بر اساس گزارشی از روزنامه وال استریت، افراد نزدیک به این موضوع می گویند که برین اکنون سه تا چهار بار در هفته به دفاتر گوگل مراجعه می کند. به نظر نمی‌رسد که این نیز یک پیشرفت اخیر باشد، زیرا برین ظاهراً با افزایش تبلیغات در ChatGPT در سال گذشته شروع به افزایش حضور خود کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، افزایش ناگهانی ChatGPT باعث شد مدیران گوگل در سال گذشته دکمه وحشت را فشار دهند. گزارش ها بیان کردند که مدیران این فناوری را تهدیدی بزرگ برای کسب و کار جستجوی گوگل می دانستند. ساندر پیچای، مدیرعامل فعلی، حتی شروع به کنار کشیدن کارکنان پروژه‌های موجود برای تمرکز بر ساخت محصولات هوش مصنوعی کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی مولد برای کار شما می آید. در اینجا 4 دلیل برای هیجان زده شدن آورده شده است

در مورد کاری که برین انجام می دهد، به نظر می رسد که او از نقش خود برای حمایت از تیمی که روی Gemini کار می کند استفاده می کند – مدل نسل بعدی هوش مصنوعی گوگل که ظاهراً از سایر مدل های هوش مصنوعی موجود در بازار پیشی می گیرد. به طور خاص، او بیشتر به فرآیند استخدام کمک می کند، که پس از از دست دادن تعدادی از محققان در این منطقه، بسیار مهم است.

با بازگشت برین، نگاهی به پیچای و احساس او نسبت به دست دادن یکی از بنیانگذاران معطوف می شود. به گفته این نشریه، پیچای نه تنها نگران دخالت برین نیست، بلکه از آن استقبال و تشویق می کند.

در اوایل سال جاری، مشخص شد که گوگل قصد دارد در سال جاری از بیش از 20 محصول هوش مصنوعی رونمایی کند. برخی از آن محصولات اکنون به دست ما رسیده اند، مانند سازنده کاغذ دیواری اندروید برای تلفن های پیکسل.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LJaRVs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *