دوربین‌های شایعه شده پیکسل 8 می‌توانند بزرگترین مشکل من با پیکسل 7 را برطرف کنند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

Google Pixel 7 Pro Hazel روی برآمدگی دوربین فوکوس می‌کند

ریتا الخوری / Android Authority

برآمدگی دوربین پیکسل 7

گوگل مدت‌هاست که به ارائه بهترین گوشی‌های دوربین دار شهرت داشته است، که Pixel 7 Pro جدیدترین نمونه رده بالای آن است. پرچمدار اواخر سال 2022 کیفیت تصویر عالی، عکس‌های بزرگنمایی عالی از طریق دوربین 48 مگاپیکسلی 5x و چند حالت اضافی بسیار خوب را به ارمغان آورد.

با این حال، پیکسل 7 پرو بی نقص نیست و سایر پرچمداران به سرعت در حال پیشرفت هستند، حتی از آن پیشی می گیرند. اخیرا Android Authority درز مشخصات دوربین سری پیکسل 8 را فاش کرد و به نظر می رسد که این جانشینان می توانند به خوبی برای رسیدگی به برخی از شکایات من از پیکسل 7 پرو مجهز باشند.

پیکسل 7 دیگر پادشاه نور کم نیست

یکی از بزرگترین شکایات من در مورد Pixel 7 Pro این است که عکس های عکاسی در نور کم می توانند از رقبا عقب باشند. به طور خاص، Galaxy S23 Ultra و vivo X90 Pro می توانند عکس های روشن تری بگیرند.

در حال حاضر، روشن تر همیشه بهتر نیست، اما X90 Pro به طور خاص تمایل به ارائه جزئیات بیشتر و بازتولید رنگ بهبود یافته دارد. به مقایسه این حالت شبانه در زیر نگاه کنید. Pixel کار بسیار بهتری در رام کردن نورها از صفحه کلید انجام می دهد و عکسی با خلق و خوی مناسب ارائه می دهد. اما گوشی vivo جزئیات زیادی را به ارمغان می‌آورد و در کل عکس روشن‌تری را ارائه می‌کند. ترجیح شما ممکن است متفاوت باشد، اما واضح است که X90 Pro می تواند کارهای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

یک پیروزی واضح دیگر را می توان در زیر مشاهده کرد، زیرا X90 Pro به طور کلی عملکرد بسیار بهتری دارد. هیچ‌کدام از این دو گوشی دقیق‌ترین تراز سفیدی را ارائه نمی‌کنند، اما vivo هنگام نگاه کردن به عناوین بازی، تصویر روشن‌تری با متن بسیار واضح‌تر می‌گیرد.

خوشبختانه، هر دو پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Isocell GN2 عرضه می شوند. این دوربین کاملاً یک اینچی مانند Vivo X90 Pro و سایر دوربین‌های غول‌پیکر اخیر نیست، اما همچنان یک سنسور بزرگ است و باید در عین کنترل نویز، روشنایی قابل توجهی را افزایش دهد. با گفتن این موضوع، من دوست دارم که گوگل به‌علاوه یک گزینه Night Sight روشن‌تر، از نوع واقعی‌تر Night Sight در گوشی‌های جدید استفاده کند.

هنوز هم برای عکس های نجومی به نوردهی بسیار طولانی نیاز دارد

کوه میز عکاسی نجومی Pixel 7 Pro

Hadlee Simons / Android Authority

یک سنسور دوربین اصلی بزرگتر می‌تواند به یکی دیگر از شکایت‌های کوچک دیگری که من دارم پاسخ دهد، این است که Pixel 7 Pro برای برخی از موقعیت‌های کم نور زمان نوردهی بسیار طولانی دارد. شاید بزرگترین مشکل من این باشد که حالت عکاسی نجومی درجه یک هنوز حداکثر زمان نوردهی چهار دقیقه ای دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دسترسی سریع به Google Bard (راهنمای گام به گام)

اکنون، این یک زمان اختیاری است و می‌توانید قبل از آن به‌طور دستی نوردهی را متوقف کنید، اما یک سنسور بزرگ‌تر به دلیل افزایش قابلیت‌های جمع‌آوری نور، در وهله اول به کاهش حداکثر زمان نوردهی کمک می‌کند. همانطور که در برخی از تلفن‌ها دیده‌ایم، هنوز انتظار یک حالت اختر دستی را ندارم، اما این یک هدف بلندمدت عالی برای گوشی‌های پیکسل است که جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین تلفن‌های دوربین مداربسته تثبیت کنند.

زمان‌های نوردهی کوتاه‌تر از طریق یک سنسور بزرگ‌تر نیز به حالت‌های دیگر مانند پرتره‌های Night Sight کمک می‌کند و تاری را بدون به خطر انداختن روشنایی و جزئیات کاهش می‌دهد. به این ترتیب، سوژه شما مجبور نیست برای مدت طولانی ثابت بماند. همچنین تصور می‌کنم حالت معمولی Night Sight شما، که قبلاً از Pixel 6 Pro به 7 Pro افزایش یافته است، می‌تواند زمان‌های نوردهی کوتاه‌تری را با سنسور بزرگ‌تر ببیند.

تجربه اولتراواید بهتر چطور؟

منصفانه است که بگوییم در حالی که Pixel 7 Pro یک دوربین فوق عریض ارائه می‌کند، در مقایسه با گوشی‌های رقیب کمی از مد افتاده است.

این می تواند با پیکسل 8 پرو تغییر کند، که گفته می شود با دوربین فوق عریض 64 مگاپیکسلی IMX787 و میدان دید کمی بازتر عرضه می شود. مطمئناً، نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی پیکسل 7 پرو کوچک‌تر می‌شود (0.8 میکرون در مقابل 1.25 میکرون)، که ممکن است منجر به عملکرد ضعیف در نور کم شود. اما اگر سازندگان رقیب بخواهند این کار را انجام دهند، همچنان می‌تواند به یک ارتقای کلی تبدیل شود.

Pixel 7 Pro عکس‌های فوق‌العاده‌ای در طول روز با عکاسی فوق عریض ارائه می‌کند و محدوده دینامیکی گسترده و سطحی از جزئیات را ارائه می‌دهد. با این حال، مطمئناً جایی برای بهبود وجود دارد، زیرا برخی از صحنه‌های HDR دارای لکه‌های شدید در قسمت‌های تاریک‌تر تصویر هستند. بالای پرده ها و دیوار سمت راست پنجره را در تصویر زیر ببینید.

Pixel 7 Pro Ultrawide HDR cat

Hadlee Simons / Android Authority

ما روندی را مشاهده کرده‌ایم که در آن برندهایی مانند OPPO، OnePlus، vivo و شیائومی از دوربین‌های فوق عریض با وضوح فوق‌العاده در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کنند. سپس از Bining Pixel برای گرفتن عکس‌های بهتر در نور کم استفاده می‌کنند و داده‌های چند پیکسل مجاور را با هم ترکیب می‌کنند تا تصویری با وضوح پایین‌تر با کاهش نویز و افزایش روشنایی ارائه دهند. گوگل به خوبی می‌تواند همین رویکرد را با پیکسل 8 پرو ارائه دهد و در نتیجه عکس‌هایی فوق عریض ایجاد کند که می‌توانند از نظر کیفیت به عکس‌های دوربین اصلی نزدیک‌تر باشند.

بیشتر از همه از دوربین های سری پیکسل 8 چه می خواهید؟

0 رای

همانطور که این مقایسه بین ZTE Axon 40 Ultra سال گذشته و vivo X80 Pro نشان می دهد، دوربین فوق عریض Pixel 7 Pro در نور کم بسیار عالی است و می تواند در برابر رقابت با وضوح فوق العاده بالا مقاومت کند. نمونه Axon 40 Ultra به ویژه با توجه به اینکه من از پورت GCam استفاده کردم و همان سنسور فوق عریض IMX787 را دارد که شایعه شده است پیکسل 8 پرو از آن استفاده می کند جالب است.

با این وجود، اگر به درستی انجام شود، یک تصویربرداری با وضوح بالاتر همچنان می‌تواند عکس‌های دقیق‌تر در طول روز، تصاویر عالی در نور کم، و ویدیوهای پایدارتر و فوق‌العاده ثابت را ارائه دهد. من همچنین می‌خواهم OIS را در دوربین فوق عریض Pixel 8 Pro برای عکس‌های روشن‌تر و به طور کلی ویدیوهای پایدارتر ببینم، اما نفسم را حبس نمی‌کنم.

پیکسل 7 از فوکوس خودکار بد در نور کم رنج می برد

قابلیت‌های فوکوس خودکار Pixel 7 Pro در طول روز و در نور ترکیبی کاملاً قابل احترام است. اما در شرایط بسیار کم نور کاملاً وحشتناک است. من بلافاصله هنگام مقایسه دوربین بین پیکسل و سایر پرچمداران امسال متوجه این موضوع شدم. پیکسل به سادگی برای فوکوس در نور بسیار کم تلاش می کند و در نتیجه عکس هایی مانند تصویر اول زیر حتی پس از تلاش های متعدد ایجاد می شود.

همچنین می‌توانید شواهدی از این فوکوس خودکار غیرقابل اعتماد را در ضبط صفحه زیر مشاهده کنید، با این که دوربین از فوکوس صحیح خودداری می‌کند، حتی زمانی که من روی سوژه ضربه می‌زنم.

ممکن است این یک مورد حاشیه‌ای باشد، و همیشه یک فلش برای کمک به شما وجود دارد، اما من همچنان دوست دارم Google این مشکل را برطرف کند. خوشبختانه، امیدواری وجود دارد که پیکسل 8 پرو با دوربین 3 بعدی ToF پیشرفته تری نسبت به سنسور ToF سه بعدی پیکسل 7 پرو و ​​فوکوس خودکار تشخیص لیزری به اصطلاح “تک نقطه” عرضه شود.

یک حسگر ToF سه بعدی پیشرفته‌تر از نظر تئوری باید قابلیت‌های فوکوس خودکار دقیق‌تری را فعال کند و بتواند اطلاعات عمق را برای کمک به تنظیم فوکوس ارائه دهد. همچنین امیدوارم که این حسگر ارتقا یافته بتواند به ارائه عکس‌های دقیق‌تر در سایر حالت‌های دوربین پیکسل Google مانند Action Pan و حالت پرتره کمک کند. Action Pan مخصوصاً در بهترین زمان‌ها بسیار مصنوعی به نظر می‌رسد، بنابراین ما شاهد ارتقاء آن‌ها هستیم.

یک قدم بزرگ دیگر برای سخت افزار پیکسل

Pixel 8 Pro 5K3 با مقیاس ۱

واضح است که گوگل پس از سال‌ها تکیه تقریباً منحصراً به هوشمندی‌های عکاسی محاسباتی و استفاده از حسگرهای مشابه، ارتقای سخت‌افزار دوربین را با پیکسل‌های اخیر پذیرفته است.

آیا فکر می کنید دوربین های سری پیکسل 8 نسبت به سری پیکسل 7 برتری دارند؟

0 رای

به نظر می رسد این روند در سری پیکسل 8 نیز ادامه دارد، و ما خوشحالیم که این شرکت در اینجا بازی خود را افزایش می دهد. ما فقط امیدواریم که Google بتواند از این به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری برای ارائه پیشرفت‌های معنادار استفاده کند و به آن اجازه دهد تا بتواند با برخی از رقبای سریع‌الحرکت روبرو شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bCw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *