گوگل شروع به عرضه ابزارهای خود برای جایگزینی کوکی ها در کروم 115 کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

عکس استوک لوگوی گوگل کروم ۲

ادگار سروانتس / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • گوگل طی چند روز آینده روند فعال کردن APIهای Privacy Sandbox خود را در کروم 115 آغاز خواهد کرد.
  • گوگل قصد دارد در ابتدا API ها را در 35 درصد مرورگرها فعال کند و به تدریج از آنجا افزایش یابد.
  • این شرکت قصد دارد تا اواسط آگوست 99٪ در دسترس باشد.

شاید متوجه آن نشده باشید، اما Chrome 115 در اوایل این هفته عرضه شد. در حالی که نسخه جدید کروم با هیچ ویژگی جدیدی همراه نیست، اما چیزی برای کمک به شما برای خلاص شدن از شر کوکی‌های ردیابی دریافت می‌کند.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در چند روز آینده فعال کردن API های Sandbox Privacy را آغاز خواهد کرد. این APIها برای درصد کمی از کاربرانی که Chrome 115 را نصب کرده‌اند عرضه می‌شوند و با گذشت زمان به تدریج افزایش می‌یابند.

اگرچه ممکن است با نحوه عملکرد Google مخالف به نظر برسد، اما این شرکت در سال 2019 طرحی را برای خلاص شدن از شر کوکی‌های مرورگر با جعبه ایمنی حریم خصوصی خود توسعه داد. ویژگی حفظ حریم خصوصی به این منظور نیست که به طور کامل مانع از هدف قرار دادن مخاطبان توسط تبلیغ‌کنندگان شود، اما برای محدود کردن داده‌های شخصی که آن تبلیغ‌کنندگان به آن دسترسی دارند طراحی شده است. در می 2023، گوگل نحوه برنامه ریزی برای ارسال Privacy Sandbox را فاش کرد و بیان کرد که این فرآیند در اواخر ژوئیه 2023 آغاز می شود. آن روز بالاخره فرا رسید.

به نظر می‌رسد که از هفته 24 جولای، Privacy Sandbox در ابتدا برای 35 درصد از کاربران Chrome 115 فعال می‌شود. سپس سازمان مبتنی بر Mountain View تا آغاز آگوست به آرامی این مقدار را به 60 درصد خواهد رساند. و این شرکت انتظار دارد تا اواسط آگوست به 99٪ برسد، با آزمایش مبدأ مرتبط و اندازه گیری Privacy Sandbox که در 20 سپتامبر 2023 به پایان می رسد.

Chrome باید به‌طور خودکار به Chrome 115 به‌روزرسانی شود، بنابراین لازم نیست نگران این موضوع باشید. اما اگر می خواهید ثبت نام کنید، گوگل می گوید:

برای دسترسی به APIهای مربوط به Sandbox حریم خصوصی و اندازه‌گیری در Chrome و Android، توسعه‌دهندگان باید فرآیند ثبت‌نام و تأیید را تکمیل کنند. این به زودی به یک الزام اجباری برای دسترسی به API ها تبدیل می شود، بنابراین توصیه می کنیم در اسرع وقت این فرآیند را شروع کنید.

برای آزمایش محلی، ما از Chrome 116 لغو برنامه‌نویسی با پرچم کروم و سوئیچ CLI ارائه می‌کنیم:

پرچم: chrome://flags/#privacy-sandbox-enrollment-overrides
CLI: –privacy-sandbox-enrollment-overrides=https://example.com,https://example.co.uk,…

گوگل می گوید که اگر قبل از پایان دوره آزمایشی ثبت نام کرده اید، دوره انتقال باید بدون مشکل باشد. این شرکت همچنین بیان می‌کند که قصد دارد کوکی‌های شخص ثالث را تا سه ماهه سوم ۲۰۲۴ به‌طور کامل حذف کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nBwgbI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *