کاربران Reddit کلاهبرداری خطرناک Shiba Inu Airdrop را کشف کردند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاربران Reddit یک کلاهبرداری خطرناک ایردراپ کریپتو را مشاهده کرده اند که ادعا می کند وجوه Shiba Inu را به شرکت کنندگان ارائه می دهد در حالی که در واقع کیف پول ها را تخلیه می کنند.


Redditors یک کلاهبرداری یواشکی SHIB را کشف کردند

در 26 ژانویه 2022، کاربران Reddit به ساب ردیت r/CryptoCurrency رفتند تا به دیگران در مورد کلاهبرداری بالقوه Shiba Inu که تبلیغ ایردراپ Shiba Inu را تبلیغ می کند، هشدار دهند. یکی از پست های اصلی در مورد موضوع، نوشته شده توسط کاربر u/tmztmz2 شامل اطلاعات مختصری در مورد کلاهبرداری بود. نویسنده نوشت که «گزارش‌هایی وجود دارد که اگر واقعاً روی پیوند کلیک کنید، کیف پول شما را متصل می‌کند» و اگر اتصال برقرار شود «همه چیز را از دست خواهید داد».

یکی دیگر از کاربران Reddit با انتشار پستی اعلام کرد که “ده ها هزار ربات درگیر کلاهبرداری airdrop هستند” و همچنین تایید کرد که “لینک از شما می خواهد که کیف پول خود را وصل کنید.” کلاهبرداری هایی که کیف پول های کریپتو را به هم پیوند می دهند بسیار رایج هستند و می توانند به مجرمان سایبری اجازه دسترسی به وجوه شما را بدهند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کیف پول شما می تواند در عرض چند ثانیه تخلیه شود.

بسیاری از کاربران دیگر اظهار نظر کردند که به طور تصادفی در پست تگ شده اند، در حالی که از آنها خواسته شده است که سه دوست خود را تگ کنند تا در مورد ایردراپ ساختگی صحبت کنند. کاربر دیگری پیشنهاد کرد که کلاهبرداران نام‌های کاربری مزرعه‌ای را برای تبلیغ بیشتر پیوند ایجاد می‌کنند.

پست اصلی AirDrop Reddit دیگر در دسترس نیست

اسکرین شات صفحه خطای reddit

خوشبختانه، به نظر می رسد پست اصلی که این کلاهبرداری SHIB را تبلیغ می کند، دیگر وجود ندارد. بسیاری از کاربران از دیگران خواسته اند تا پست را گزارش کنند و این احتمالاً منجر به حذف شده است.

ممکن است پست‌های بعدی پیوند کلاهبرداری را در ساب ردیت‌های دیگر به اشتراک بگذارد، اگرچه تاکنون هیچ گزارشی از این موضوع وجود نداشته است.

با این حال، اگر روی این پیوند کلیک کرده اید، اما وجوه شما گرفته نشده است، ممکن است عاقلانه باشد که آنها را به جای دیگری منتقل کنید، همانطور که کاربر Reddit u/tmztmz2 در پست اصلی خود پیشنهاد کرده است.

کلاهبرداری های رمزنگاری به میلیاردها افزایش می یابد

اگرچه بازار کریپتو در طول سال 2022 ضربه خورد، کلاهبرداران به هدف قرار دادن افراد ناآگاه برای دستیابی به وجوه ارز دیجیتال ادامه دادند. در دهه گذشته میلیاردها دلار توسط کلاهبرداران به سرقت رفته است و انواع سرمایه گذاران و معامله گران همچنان درگیر کلاهبرداری های ساده و پیچیده هستند.

خواه کلاهبرداری ایردراپ، کلاهبرداری هدایا، کلاهبرداری، کلاهبرداری فیشینگ یا هر چیز دیگری باشد، اگر صاحب رمزارز هستید، ممکن است در معرض خطر تماس با یک مجرم سایبری باشید که به دنبال سرقت وجوه است.

مطمئن شوید که از کیف پول رمزنگاری خود به هر قیمتی محافظت می کنید

ثبت نام برای ایردراپ یا هدیه ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما کلاهبرداران اغلب از فریب ارزهای دیجیتال رایگان برای جذب قربانیان احتمالی استفاده می کنند. اگر به هر دلیلی از شما خواسته شد که کیف پول خود را پیوند دهید، ابتدا باید مطمئن شوید که پلتفرمی که استفاده می کنید کاملاً قانونی و قابل اعتماد است. اگر یکی از شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی ایردراپ یا هدایایی را انجام می‌دهد، قبل از کلیک بر روی هر چیزی، مطمئن شوید که آیا نمایه تأیید شده است یا خیر. اقدامات کوچکی مانند این می تواند به ایمن نگه داشتن رمزارز شما کمک کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gEO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *