چگونه مشکل خط سبز روی صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را برطرف کنیم

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مشکل خط سبز در گوشی سامسونگ

هارلی مارانان / Android Authority

نمایشگرهای AMOLED در میان گوشی های پرچمدار و میان رده به طور یکسان و دلایل خوبی نیز به انتخاب واقعی تبدیل شده اند. نمایشگرهای AMOLED به پیکسل‌های جداگانه اجازه می‌دهند خاموش شوند و به شما امکان می‌دهند از رنگ مشکی واقعی روی صفحه‌نمایش لذت ببرید. برای محتوای HDR عالی است و مقداری هم در باتری صرفه جویی می کند. اما اخیراً، ما شاهد بروز مشکل ترسناک «خط سبز» در گوشی‌های هوشمند، به ویژه آنهایی که دارای صفحه نمایش AMOLED هستند، بوده‌ایم. اما مشکل خط سبز در گوشی های ی چیست و چگونه خط سبز روی نمایشگر گوشی خود را رفع می کنید؟ ما در این مقاله به بررسی این موضوعات و موارد دیگر می پردازیم.

جواب سریع

مشکل خط سبز در گوشی ها یک مشکل سخت افزاری است و با نرم افزار قابل رفع نیست. صفحه نمایش گوشی آسیب دیده نیاز به تعویض دارد و بسته به مدل گوشی، چنین تعمیراتی احتمالاً می تواند شامل مجموعه نمایشگر و مادربرد باشد. لطفاً برای شروع تعمیر با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید. تعمیر رایگان تحت گارانتی بسته به شرایط ممکن است قابل اجرا باشد یا نباشد.


پرش به بخش های کلیدی

مشکل خط سبز در گوشی ها چیست؟

بسیاری از کاربران از این شکایت دارند که چگونه تلفن هوشمندشان ناگهان خط سبزی روی صفحه نمایش می گذرد. این یک نوار نازک از رنگ سبز است که از بالای مطلق به پایین صفحه نمایش می رود. تلفن هوشمند به طور معمول خارج از این خط سبز کار می کند، اما بدیهی است که نقص بسیار قابل توجه و آزار دهنده است.

مشکل خط سبز Samsung Galaxy S20 Plus

کاربر توییتر @Gourav_2712

مشکل خط سبز در Samsung Galaxy S20 Plus

افراد زیادی از این موضوع شکایت کرده‌اند و به این موضوع اشاره کرده‌اند که چگونه خط سبز به طور مرموزی بدون آسیب ظاهری به تلفن ظاهر می‌شود. اکثر کاربران ادعا می‌کنند که گوشی زمین نیفتاده یا آسیبی به آب وارد نشده است. بسیاری ادعا می کنند که این گوشی یک به روز رسانی نرم افزاری دریافت کرده است که باعث ایجاد مشکل خط سبز شده است.

ما گزارش‌هایی از این مشکل خط سبز را در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، از جمله سامسونگ، وان پلاس، OPPO، realme، vivo، iQOO، Xiaomi، Motorola، Nothing، HUAWEI و حتی اپل مشاهده کرده‌ایم که نشان می‌دهد این مشکل وجود دارد. احتمال کمتری دارد که منشا نرم افزاری داشته باشد و بیشتر از نقص سخت افزاری منشاء گرفته باشد.

این مشکل در بازه‌های قیمتی، از گوشی‌های هوشمند میان‌رده گرفته تا بهترین و پرچم‌داران برتر ظاهر می‌شود.

مشکل خط سبز OnePlus 9 Pro

مشکل خط سبز در OnePlus 9 Pro

تنها موضوع مشترک بین تمام گزارش‌های مربوط به خط سبز در گوشی‌های هوشمند این است که گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED است. علاوه بر این، بیشتر گزارش‌ها نسبت به تلفن‌هایی که حدود یک تا دو سال از عمرشان می‌گذرد (و متأسفانه از گارانتی خارج شده‌اند) تعصب دارند، اگرچه این امر لزوماً دستگاه‌های جدیدتر و قدیمی‌تر را حذف نمی‌کند.

اکثر گزارش ها معمولاً یک خط سبز در سراسر صفحه دارند. با این حال، در موارد نادر، تعداد خطوط سبز افزایش می‌یابد و حتی ممکن است شاهد تغییر رنگ سایر رنگ‌ها (صورتی یا سفید) در کنار آن باشید که نادیده گرفتن این موضوع را سخت‌تر می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  OpenAI یک برنامه ChatGPT برای آی او اس راه اندازی می کند (با اندروید برای دنبال کردن)

شماره 2 خط سبز Vivo X60

کاربر توییتر @alltime_enjoy

مشکل خط سبز در Vivo X60

در موارد نادرتر، خط سبز می تواند سوسو بزند و فقط به طور موقت ظاهر شود. با این حال، برای اکثریت قریب به اتفاق گزارش‌هایی که در حین نوشتن این راهنما بررسی کردیم، خط سبز نسبتاً دائمی است.

Samsung Galaxy S20 Plus Green line شماره 1

کاربر توییتر @sankalp_bhat

مشکل خط سبز در Samsung Galaxy S20 Plus

هنگامی که تلفن روشن است و صفحه نمایش روشن است، همه جا ظاهر می شود. این شامل صفحه اصلی، صفحه قفل و همچنین صفحه نمایش همیشه روشن است.

چرا روی صفحه گوشی من یک خط سبز وجود دارد؟

اکنون که موضوع را می دانیم، زمان آن فرا رسیده است که روی چرایی وقوع آن تمرکز کنیم. متأسفانه، علیرغم وجود این مشکل برای سال‌ها و گزارش‌های موجود در توییتر، ردیت و سایر انجمن‌ها که صدها نفر هستند، پاسخ چندان واضح نیست.

موضوع مشترک اکثر این گزارش ها در مورد خط سبز این است که گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED است. هنوز گزارش‌هایی از صاحبان تلفن‌های LCD درباره مشکل خط سبز دریافت نکرده‌ایم، اگرچه این مشکل در سایر بخش‌های فناوری که از LCD استفاده می‌کنند وجود دارد.

شماره ۱ خط سبز آیفون اپل

مشکل خط سبز در X

بهترین حدس ما در مورد علت مشکل خط سبز، شل شدن، آسیب دیده یا معیوب کانکتور یا کابل انعطاف پذیر صفحه نمایش است که به نوبه خود به طور دائم و غیرقابل برگشت به نمایشگر آسیب می رساند. کانکتور نمایشگر و کابل فلکس بخشی از مجموعه گوشی هستند که نمایشگر را به مادربرد متصل می کنند.

بسیاری از گزارش ها اشاره می کنند که خط سبز پس از به روز رسانی تصادفی نرم افزار ظاهر می شود. با این حال، ادعاها دارای متغیرهای بسیار زیادی هستند. اگر این مشکل ناشی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است، باید روی دسته بزرگی از مصرف‌کنندگان در همان به‌روزرسانی تأثیر بگذارد. اما این مشکل می تواند در سرتاسر OEM ها و حتی سیستم عامل ها اتفاق بیفتد، بنابراین نمی تواند از طریق به روز رسانی نرم افزار ایجاد شود.

مشکل خط سبز اپل آیفون X

مشکل خط سبز در آیفون

با این حال، یک توضیح ممکن می تواند این موضوع را مرتبط کند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولاً باعث می‌شوند تلفن بیش از آنچه معمولاً در طول عملیات روزانه انجام می‌دهند، گرم شود. این احتمال وجود دارد که این گرمای بیش از حد باعث آسیب به برخی از قسمت‌های مجموعه نمایشگر (نمایشگر، کابل و رابط) شود و باعث خرابی سخت‌افزار یا تسریع آن شود.

این نظریه توضیح نمی دهد که چرا بازی باعث ایجاد خط سبز نمی شود. بنابراین، ما نیز کاملاً متقاعد نشده ایم.

این بدان معنا نیست که خط سبز روی صفحه نمایش تنها به دلیل نقص تولید رخ می دهد. کاربران می توانند به طور تصادفی (یا حتی عمدا) به صفحه نمایش خود آسیب برسانند که باعث ایجاد رگه های سبز روی آن می شود. اگر به طور تصادفی صفحه نمایش را سوراخ کنید، فشار کم عمقی اما مداوم روی آن وارد کنید یا گوشی خود را رها کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. این احتمال وجود دارد که پس از آسیب آب نیز ظاهر شود. در همه این موارد از گارانتی سود نخواهید برد، بنابراین ما اکیداً توصیه می‌کنیم از آسیب رساندن عمدی به گوشی خود خودداری کنید.

به دلیل تصادفی بودن این موضوع، هیچ اقدام احتیاطی واقعی که بتوانید به عنوان مصرف کننده انجام دهید، وجود ندارد، به جز نخریدن گوشی AMOLED (که در سطح بالاتر قیمت گوشی های هوشمند عملی نیست). متاسفانه در این مرحله یک بازی شانسی است.

چگونه مشکل خط سبز روی صفحه گوشی خود را برطرف کنیم

Samsung Galaxy Self Repair Program 1

متأسفانه، تعویض صفحه نمایش تنها راه حل مشکل خط سبز روی صفحه گوشی شما است. هیچ کاری در انتهای نرم افزار توسط کاربر نهایی انجام نمی شود که مشکل را برطرف کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین بازی های اکشن برای اندروید برای جولای 2023

گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل نرم افزاری رد شود

به عنوان یک مرحله ، توصیه می کنیم با مشاهده مشکل خط سبز در تلفن اندرویدی خود، یک بار گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. این مرحله صرفاً احتمال مشکل نرم افزاری را رد می کند. این یک راه حل نیست، اما می تواند شما را از یک سفر غیر ضروری به مرکز خدمات نجات دهد.

به یک مرکز خدمات یا RMA تلفن خود مراجعه کنید

پس از اینکه مطمئن شدید که مشکل ناشی از نرم افزار نیست، باید به مرکز خدمات یا RMA گوشی خود مراجعه کرده و آن را تعمیر کنید. برای اقدامات بعدی که باید انجام دهید با تیم پشتیبانی تلفن خود تماس بگیرید.

مرکز خدمات به احتمال زیاد مشکل خط سبز را به عنوان یک نقص سخت افزاری برای مجموعه نمایشگر تشخیص می دهد که نیاز به تعویض نمایشگر و احتمالاً مجموعه نمایشگر نیز دارد. برای برخی از تلفن‌ها، بسته به نحوه تولید تلفن، می‌تواند شامل تعویض مادربرد نیز باشد.

آیا خط سبز مشمول گارانتی است؟

اکثر برندها سیاست مشخص و مستقیمی در مورد نحوه برخورد با موضوع خط سبز ندارند. این بدان معناست که تجربه شما از خدمات مشتری بسته به برند و سن دستگاه متفاوت خواهد بود. اکثر تلفن‌ها با یک سال گارانتی ارائه می‌شوند (در اتحادیه اروپا، معمولاً گارانتی دو ساله است، اگرچه برخی از مناطق می‌توانند حتی فراتر از آن باشند)، که در آن این برند در صورت نقص سخت‌افزاری گوشی شما را به صورت رایگان تعمیر می‌کند.

گوشی کمتر از یک سال است

اگر گوشی شما تحت گارانتی است و هیچ نشانه ای از آسیب دیدگی خارجی یا آسیب آب دیده نمی شود، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل خط سبز به عنوان یک نقص سخت افزاری شناخته شود و تحت گارانتی به صورت رایگان تعمیر شود.

با این حال، اگر تلفن شما تحت گارانتی است، اما علائم آسیب خارجی قابل مشاهده یا آسیب آب را نشان می دهد (حتی اگر چنین آسیبی مستقیماً باعث ایجاد خط سبز نشده باشد)، بعید است که از مزایای گارانتی تعویض یا تعمیر بهره مند شوید.

گوشی بیش از یک سال از عمر آن گذشته است/از گارانتی خارج شده است

اگر گوشی شما بیش از یک سال از عمر آن گذشته است و گارانتی ندارد، شانس شما برای واجد شرایط بودن برای تعمیر رایگان به شدت کاهش می یابد. خدمات مشتری احتمالاً بین 10 تا 30 درصد از قیمت فروش تلفن شما را برای تعویض نمایشگر به شما اعلام می کند. مقدار بسته به برند، مدل و پیچیدگی تعمیر متفاوت است.

برخی از OEM ها مانند سامسونگ، اپل و وان پلاس به مراکز خدمات و کانال های پشتیبانی خود توصیه کرده اند تا به کاربران آسیب دیده از مشکلات خط سبز کمک کنند و دستگاه ها را به صورت رایگان حتی خارج از دوره گارانتی تعمیر کنند.

مشاوره مرکز خدمات رفع مشکلات خط سبز سامسونگ

کاربر توییتر @TweetToYash

سند آموزشی داخلی سامسونگ که توصیه می‌کند برای کاربران گلکسی اس 20 پلاس که تحت تأثیر مشکل خط سبز قرار گرفته‌اند، تعویض صفحه‌نمایش بدون گارانتی رایگان را ارائه دهند.

با این حال، چنین توصیه هایی از طریق اطلاعیه در حوزه عمومی صادر نشده است. در عوض، آنها به عنوان راه حل در سطح مرکز پشتیبانی و خدمات مشتری به صورت موردی ارائه می شوند.

چنین راه حل هایی به این بستگی دارد که آیا تلفن شما آسیب خارجی یا آب قابل مشاهده ای دارد یا خیر. اگر بله، از تعمیر رایگان محروم خواهید شد، حتی اگر مشکل خط سبز ناشی از چنین آسیبی نباشد.


ما امیدواریم که مارک‌ها مشکل خط سبز را که مشتریان را آزار می‌دهد تصدیق کنند و سیاست‌های تعمیراتی را تدوین کنند که می‌تواند به صورت عمومی اعلام شود.

سوالات متداول

مشکل خط صورتی روی صفحه گوشی مانند خط سبز است. این نشان دهنده آسیب سخت افزاری به صفحه نمایش است. شما باید صفحه نمایش خود را جایگزین کنید. هیچ نرم افزاری برای رفع آن وجود ندارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hVT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *