چگونه شماره مدل گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه شماره م اندرویدی خود را پیدا کنیم همراه ما باشید

اگر از کاربران گوشی اندرویدی هستید، احتمالاً مدل گوشی خود را به طور کلی می شناسید، مثلاً سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا یا وان پلاس 12 است. اما اگر بخواهید شماره مدل خاص گوشی اندرویدی خود را بدانید چه؟ سپس ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد، زیرا اگر دستگاه سامسونگ دارید، این عدد ممکن است چیزی شبیه “SM” باشد که با یک سری اعداد و حروف همراه باشد. اگر نیاز به پیدا کردن مدل گوشی خود دارید، چند راه مختلف برای انجام آن وجود دارد. ساده ترین راه این است که به خود دستگاه یا جعبه ای که در آن آمده است نگاه کنید تا ببینید آیا شماره مدل روی آن وجود دارد یا خیر، اما همچنین می توانید تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید یا از یک برنامه شخص ثالث برای فهمیدن آن استفاده کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است لازم باشد شماره مدل گوشی اندرویدی خود را بیابید. متداول ترین دلیل ممکن است ارائه یک ادعای گارانتی، پی بردن به سازگاری با شبکه اپراتور، خرید یک قاب گوشی سازگار یا فقط برای دانش و علاقه خود باشد. در هر شرایطی، دانستن مدل گوشی شما اطلاعات مفیدی است. در اینجا نحوه پیدا کردن آن آمده است:

شخصی که Samsung Galaxy S24 Ultra را در دست دارد.

رسید خرید یا جعبه ای که گوشی در آن آمده را بررسی کنید

نگاه کردن به پشت گوشی معمولاً باید نام سازنده یا آرم را به شما بدهد و گاهی اوقات مدل گوشی را نیز نشان می دهد، اما معمولاً شماره مدل کامل را ندارد. با این حال، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را پیدا کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای تشخیص اینکه آیا یک تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر

مرحله 1: اگر هنوز جعبه گوشی خود را دارید، کناره ها را برای برچسبی که شماره مدل، IMEI و شماره سریال را نشان می دهد، بررسی کنید.

IMEI روی جعبه
 

گام 2: رسید خرید یا رسید تحویل را بررسی کنید. اغلب، شما می توانید این اطلاعات را در آنجا پیدا کنید.

تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید

اگر مراحل قبلی که امتحان کردید جواب ندادند، بهترین گزینه بعدی شما این است که تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید.

مرحله 1: باز کن تنظیمات در گوشی اندرویدی شما

گام 2: به پایین اسکرول کنید یا تایپ کنید درباره تلفن.

مرحله 3: ضربه زدن درباره تلفن.

مرحله 4: در گوشی های سامسونگ (در این مورد Galaxy S23 Ultra) شماره تلفن، شماره مدل، IMEI و اطلاعات سیم کارت را به شما نشان می دهد. در برخی از تلفن‌ها مانند Google Pixel، ممکن است لازم باشد ضربه بزنید مدل برای باز کردن آن

یک برنامه شخص ثالث را دانلود کنید

اگر همه چیز شکست خورده است و شما نمی توانید شماره مدل تلفن خود را در تنظیمات خود پیدا کنید (این غیرعادی خواهد بود)، بهترین شرط بعدی شما دانلود یک برنامه شخص ثالث است که می تواند این اطلاعات را برای شما بیرون بکشد. بی از برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند اطلاعات سخت‌افزار Android را به شما نشان دهند، اما ما توصیه می‌کنیم از چیزی معتبر مانند AIDA64 یا سایر برنامه‌های محک استفاده کنید.

مرحله 1: باز کن فروشگاه Google Play.

گام 2: تایپ AIDA64 در نوار جستجو

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اینها 4 برنامه مورد علاقه من برای چت ربات هوش مصنوعی برای اندروید هستند

مرحله 3: برنامه AIDA64 را دانلود و نصب کنید.

مرحله 4: برنامه را اجرا کنید و مجوزهای مورد نیاز آن را فعال کنید.

مرحله 5: ضربه زدن سیستم.

مرحله 6: اکنون باید بتوانید شماره مدل خود را در زیر ببینید مدل. در مورد ما، SM-S918U1 است.

با این کار، اکنون باید همه چیزهایی را که در مورد شماره مدل گوشی اندرویدی خود و سایر اطلاعات از جمله برند، سخت افزار و غیره نیاز دارید، داشته باشید. اکنون می‌توانید از اطلاعات مدل برای یافتن قاب‌های تلفن سازگار، ثبت ادعای ضمانت، اطمینان از سازگاری با شبکه شرکت مخابراتی خود و موارد دیگر استفاده کنید.

امیدواریم از این مقاله چگونه شماره مدل گوشی اندرویدی خود را پیدا کنیم مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *