چگونه ریبیت فارکس دریافت کنیم؟ | ریبیت فارکس چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

ریبیت فارکس یکی از قابلیت‌هایی است که برخی از بروکر‌ها جهت جذب مشتریان بیشتر ارائه کرده و از طریق آن تخفیف‌هایی را به اشکال مختلف به کاربران خود اهدا می‌کنند. این تخفیف‌ها شامل بازگشت درصد‌هایی از هزینه‌های معاملاتی مانند کمیسیون و کارمزد به مشتریان است که از طریق روش‌های مختلف و براساس سیاست‌های هر بروکر ارائه می‌شوند. در ادامه مطلب به‌طور مفصل‌تر با ریبیت و انواع و راه‌های دریافت آن آشنا خواهیم شد.

ریبیت فارکس چیست؟

ریبیت به صورت لغوی به معنای تخفیف است. ریبیت فارکس اصطلاحا به مقدار تخفیفی که کارگزاری‌ها در میزان اسپرد و کارمزد معاملاتی برای مشتریان خود قائل می‌شوند اطلاق می‌شود. این ابزار به بروکر‌ها کمک می‌کند که مشتریان را ترغیب به افتتاح حساب در کارگزاری آن‌ها کرده و از طرف دیگر مشتریان نیز بتوانند سود‌های بیشتری از بازار به دست بیاورند.

نام دیگر ریبیت فارکس تخفیفات فارکس بوده و از محل درآمد‌های به دست آمده از کارمزد‌ها و اسپرد دریافتی از مشتریان تامین می‌شود.

IB چیست؟

IB یا Introducing Broker شرکت‌ها و یا اشخاص ثالث هستند که با بروکر‌ها همکاری کرده و به جذب مشتریان بیشتر برای بروکرها می‌پردازند. در ازای این خدمت، درصدی از کارمزد‌های دریافت شده از معاملات را بر اساس حجم معاملات، نماد معاملاتی و نوع حساب از طرف کارگزاری به معامله‌گران پرداخت می‌شود که به‌صورت پاداش یا تخفیف در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد ریبیت فارکس

دشوار بودن دریافت سود از بازار فارکس این ذهنیت را برای بسیاری افراد به وجود می‌آورد که دریافت ریبیت فارکس نیز کار راحتی نیست. با این حال این فرآیند آن چنان هم سخت نبوده و از طریق روش‌های معرفی‌شده در ادامه مطلب می‌توان به راحتی آن را به دست آورد.

اولین اقدامی که برای کسب ریبیت فارکس باید انجام داد افتتاح یک حساب در بروکری است که ریبیت فارکس را ارائه می‌کند. چنانچه از قبل در بروکر مورد نظر حساب داشته باشید دیگر نیازی به افتتاح حساب مجدد نبوده و در گام بعدی تنها کاری که باید انجام داد، اتصال حساب مذکور به یک ارائه دهنده ریبیت است. ارائه دهنده‌های ریبیت به عنوان یک واسطه عمل کرده و وظیفه دریافت ریبیت‌های در نظر گرفته شده از بروکر و تخصیص آن به مشتریان واجد شرایط هستند. بعد از اتصال حساب به ارائه دهنده ریبیت، هر معامله‌ای که انجام شود شامل تخفیف در نظر گرفته شده خواهد شد.

ریبیت چه مزایایی دارد؟

با دریافت ریبیت می‌توان علاوه بر دریافت سود‌های معمول در هر معامله موفق، درآمدی مازاد نیز در هر ماه به دست آورد. از طرف دیگر کاهش هزینه‌های معاملاتی به خصوص برای افرادی که تعداد معاملات زیادی دارند و در تایم فریم‌های پایین وارد بازار می‌شوند بسیار سودمند خواهد بود.

کلاهبرداری بروکرها در ارائه ریبیت فارکس

کسانی که تمایل دارند از ریبیت فارکس استفاده کنند بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که در این حوزه نیز کلاهبرداری وجود داشته و عمدتا این اتفاق در کارگزاری‌هایی رخ می‌دهد که اعتبار چندانی ندارند. ارائه‌دهندگان قانونی که مجوز‌های لازم برای این کار را دارند امن و مطمئن بوده و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. از طرفی باید مراقب بروکر‌هایی که تخفیف‌های مشکوک هم می‌دهند باشید.

زیرا در برخی از کارگزاری‌ها با آنکه تخفیفات بیشتری نسبت به سایرین می‌دهند اما با دستکاری کردن اسپرد و کمیسیون معاملاتی هزینه‌های معاملاتی را به شدت افزایش می‌دهند. صداقت ارائه‌دهندگان ریبیت فارکس نیز موضوع دیگری است که می‌تواند برای معامله‌گران چالش‌برانگیز باشد.

بسیاری از بروکرها در ارائه خدمات ریبیت با مشتریان خود صادق نیستند و حتی به‌موقع مقادیر ریبیت را به حساب مشتریان خود واریز نمی‌کنند. همچنین گزارشاتی مبتنی بر بدقولی کارگزاری‌ها ارائه شده است که در آن، بروکرها کمترین میزان ممکن ریبیت را به مشتریان پرداخت کرده‌اند و یا حتی هیچگونه مبلغی را به‌عنوان حق ریبیت مشتری به حساب آن‌ها واریز نکرده‌اند.

روش‌های مختلف پرداخت ریبیت فارکس

ارائه‌کنندگان ریبیت، روش‌های متفاوتی را برای پرداخت ریبیت فارکس به کار می‌گیرند. در ادامه انواع این روش‌ها معرفی خواهند شد.

واریز نقدی ریبیت فارکس به حساب کاربر

در این روش ریبیت نقدا به حساب مشتریان واریز شده و نحوه محاسبه آن بر اساس یک دوره زمانی است که به طور معمول ۳۰ روز در نظر گرفته می‌شود.

واریز تخفیف به حساب معاملاتی مشتری در بروکر

در این روش مقدار ریبیت محاسبه شده به بالانس حساب مشتریان در کارگزاری واریز شده و کاربر اجازه برداشت یا انجام معامله با آن را دارد.

کاهش اسپرد یا کمیسیون معاملاتی

این روش به‌طور معمول مرسوم نبوده و میزان تخفیف محاسبه شده به صورت تخفیف در اسپرد یا کمیسیون معاملات بعدی تخصیص داده می‌شود.

سخن نهایی ریبیت فارکس

ریبیت فارکس یکی از ابزار‌هایی به شمار می‌رود که بروکرها با استفاده از آن هزینه‌های معاملاتی افراد را کاهش داده و آن‌ها را ترغیب به افتتاح حساب در بروکر خود می‌کند. بروکرهای مختلف شیوه‌های متفاوتی را در پرداخت ریبیت استفاده کرده و این تخفیف‌ها را از طریق واسطه‌هایی به نام ارائه کنندگان ریبیت به مشتری اهدا می‌کنند. استفاده از کارگزاری‌های معتبر می‌تواند تضمینی بر دریافت ریبیت واقعی باشد و از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کند.

5/5 - (7 امتیاز)
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *