چگونه اینستاگرام خود را حذف کنیم [راهنمای آسان]

زمان مطالعه: 9 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه خود را حذف کنیم [راهنمای آسان] همراه ما باشید

اینستاگرام برای همه نیست. اگر آخرین تغییرات اینستاگرام آن چیزی نیست که به دنبال آن هستید، این فرآیند گام به گام برای نحوه حذف اکانت اینستاگرام برای شما مناسب است.

 

مردی که یاد می گیرد چگونه اینستاگرام را از طریق تلفن حذف کند

پس از کلیک بر روی آن دکمه، نمایه، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات، لایک‌ها و فالوورهای شما برای همیشه از برنامه حذف خواهند شد.


قبل از اینکه ادامه دهید، به خاطر داشته باشید که حذف حساب شما قابل لغو نیست. مطمئن شوید که از اطلاعات حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، یادداشت های شخصی را برای دنبال کنندگان درگیر بنویسید و تجزیه و تحلیل خود را به روز کنید. اگر در حال حذف یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام هستید، ممکن است بخواهید یک بایگانی برای SEC یا FINRA ایجاد کنید.

اکنون، اگر آماده هستید، این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید یا به بخش مورد نظر خود در زیر بروید:

اما ابتدا، بیایید توضیح دهیم که چرا ممکن است بخواهید اینستاگرام را حذف کنید، به خصوص اگر یک برند هستید.

چرا اینستاگرام را حذف کنیم؟

حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک تجارت کوچک هستید که از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنید، اما مواردی وجود دارد که حذف اکانت اینستاگرام شما یک گزینه عالی است.

(و اگر به دلایل شخصی اینستاگرام را حذف می کنید، مزایای بی شماری وجود دارد: بهبود سلامت روان، فرصت های مقایسه کمتر، و مدیریت زمان بهتر.

اما برای مشاغل، حذف اینستاگرام باید استراتژیک باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید:

  • مخاطبان هدف نادرست : اگر با مخاطبان هدف اشتباهی صحبت می کنید، تلاش های بازاریابی شما نمی تواند به نتیجه برسد. اگر متوجه شدید که مخاطبان شما در اینستاگرام کاهش یافته است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی پلتفرم‌ها یا کانال‌های جدیدی که در آن مخاطبان شما فعال‌تر هستند، تمرکز کنید.
  • کاهش تعامل : لایک، کامنت و اشتراک گذاری کمتر ممکن است نشانه این باشد که مخاطب هدف شما در اینستاگرام نیست. به جای تلاش برای بازیابی یک حساب راکد، غیرفعال کردن یا حذف آن می تواند گزینه خوبی باشد تا بتوانید به آرامی استراتژی رسانه های اجتماعی خود را دوباره کالیبره کنید.
  • مسائل مربوط به تصویر برند و شهرت : در حالت ایده‌آل، اگر مورد حمله قرار می‌گیرید یا درگیر یک مشکل روابط عمومی هستید، باید یک برنامه مدیریت بحران ایجاد کنید. اما اگر کامنت های منفی اینستاگرام و نقدهای بد بیش از حد باشد، حذف اکانت شما می تواند آسیب های احتمالی را کاهش دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که دوباره گروه بندی کنید و به طور بالقوه حضور آنلاین برند خود را در یک پلت فرم جدید دوباره برقرار کنید.
  • ROI بهبود یافته : اگر اینستاگرام در مقایسه با کانال‌های دیگر بازدهی مناسبی در رسانه‌های اجتماعی ارائه نمی‌کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تلاش‌های خود را در جای دیگری متمرکز کنید.

اکنون که چرا ممکن است بخواهید اینستاگرام را حذف کنید، توضیح دادیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید – چه برای خودتان یا چه برای برندتان.

۱- در آیفون خود وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید.

2. به حساب کاربری خود بروید، سپس روی منوی گوشه سمت چپ بالای نمایه خود ضربه بزنید.

3. به «تنظیمات» > «حساب» بروید.

نحوه حذف اینستاگرام مثال: اکانت

4. لیست گزینه ها را به پایین اسکرول کنید و “حذف حساب” را انتخاب کنید.

نحوه حذف اینستاگرام مثال: حذف اکانت

5. این قسمت شامل دو انتخاب از اینستاگرام است. ابتدا می توانید اکانت خود را غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن، اینستاگرام اکانت شما را مخفی می‌کند، اما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را دوباره فعال کنید. بیشتر در این مورد در زیر.

مثال نحوه حذف اینستاگرام: اکانت را غیرفعال یا حذف کنید

اگر همچنان می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، از دکمه «غیرفعال کردن حساب» عبور کرده و روی «حذف حساب» کلیک کنید.

6. یک پاپ آپ ظاهر می شود که به شما مهلتی می دهد که در صورت تغییر نظر پس از حذف، چقدر باید حساب خود را دوباره فعال کنید. روی “ادامه حذف حساب” کلیک کنید.

مثال نحوه حذف اینستاگرام: به حذف اکانت ادامه دهید

7. این بخش با یک منوی کشویی برای “چرا می خواهید حساب خود را حذف کنید؟” شروع می شود. بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نحوه حذف اینستاگرام مثال: چرا می خواهید حساب کاربری خود را حذف کنید؟

پس از انتخاب، اینستاگرام توصیه های دیگری در رابطه با انتخاب شما ارائه می دهد. برای مثال، اگر انتخاب شما «خیلی مشغول/خیلی حواس‌پرتی» است، دستورالعمل‌های حذف موقت برنامه از تلفن شما ظاهر می‌شود.

8. به پیمایش ادامه دهید، سپس رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

نحوه حذف اینستاگرام مثال: رمز عبور و دکمه حذف

9. روی دکمه «حذف» کلیک کنید.

پس از انجام این مرحله، حساب کاربری شما دیگر در اینستاگرام در دسترس نخواهد بود. اگر نظر خود را تغییر دادید 30 روز فرصت دارید تا آن را دوباره فعال کنید. پس از آن، حساب شما برای همیشه حذف می شود.

نحوه حذف دائمی اینستاگرام در اندروید

برنامه اینستاگرام در اندروید راهی برای حذف اکانت خود از برنامه تلفن همراه به شما نمی دهد. اما می توانید اینستاگرام را در مرورگر خود باز کنید و به جای آن حساب خود را حذف کنید.

1. از مرورگر وب یا موبایل وارد Instagram.com شوید.

2. https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید. هیچ راهی برای پیمایش به این صفحه از Instagram.com وجود ندارد، بنابراین باید پس از ورود مستقیماً این URL را وارد کنید.

نحوه حذف مثال اینستاگرام: این URL را مستقیما وارد کنید

3. پس از ورود به صفحه، پاسخی را از منوی کشویی برای “چرا می خواهید حساب خود را حذف کنید؟” انتخاب کنید.

چگونه به عنوان مثال، دسکتاپ اینستاگرام را حذف کنیم: چرا می خواهید حساب خود را حذف کنید؟

4. پس از انتخاب پاسخ، از شما خواسته می شود که رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

نحوه حذف اینستاگرام مثال: رمز عبور

5. پیام حذف دائمی حساب شما ظاهر می شود.

1. از مرورگر وب یا موبایل وارد Instagram.com شوید. همچنین می توانید اکانت خود را در آیفون خود غیرفعال کنید. شما نمی توانید اکانت خود را از داخل برنامه اینستاگرام در اندروید غیرفعال کنید.

2. روی نماد شخص در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به نمایه خود بروید.

3. روی «ویرایش نمایه» در نمایه خود کلیک کنید.

مثال نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام: ویرایش پروفایل

4. به پایین پیمایش کنید تا گزینه ای برای «غیرفعال کردن موقت حساب من» را مشاهده کنید.

مثال نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام: اکانت من را موقتا غیرفعال کنید

5. پس از ورود به صفحه، پاسخی را از منوی کشویی برای «چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید؟» انتخاب کنید.

چگونه اینستاگرام را غیرفعال کنیم مثال: چرا اکانت خود را غیرفعال می کنید؟

6. پس از انتخاب پاسخ، از شما خواسته می شود که رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه در اینستاگرام روی موبایل و دسکتاپ لایو برویم

نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام مثال: رمز عبور

7. اعلان غیرفعال کردن موقت حساب شما ظاهر می شود.

نحوه فعال سازی مجدد اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام خود را حذف کرده اید، یک خبر خوب دارم: می توانید در مهلت 30 روزه حساب خود را دوباره فعال کنید.

کاملا ساده است:

1. برنامه اینستاگرام را باز کنید یا به وب سایت اینستاگرام مراجعه کنید.

2. با نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام خود وارد شوید. در برخی موارد، اینستاگرام ممکن است از شما بخواهد که ورود خود را تأیید کنید، بنابراین مطمئن شوید که همچنان به ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با پروفایل اینستاگرام خود دسترسی دارید.

3. همین! شما پس از حذف اکانت خود را دوباره فعال کرده اید و به یاد داشته باشید که اگر فقط اکانت خود را غیرفعال کرده اید، حتی پس از گذشت 30 روز می توانید وارد شوید.

من توصیه می کنم دو مرحله دیگر را انجام دهید:

  • تنظیمات حساب خود را مرور کنید. به یاد داشته باشید که اینستاگرام را به دلایلی حذف کردید. حریم خصوصی، تنظیمات برگزیده اعلان و سایر جزئیات حساب را مطابق میل خود تنظیم کنید.
  • دوباره با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید . پس از فعال سازی مجدد نمایه خود، با مخاطبان خود درگیر شوید، دوباره با دوستان و فالوورها ارتباط برقرار کنید و مانند قبل از غیرفعال کردن حساب کاربری خود، از اینستاگرام استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است که پس از گذشت مهلت 30 روزه، فعال سازی مجدد دیگر گزینه ای نخواهد بود و حساب شما برای همیشه حذف خواهد شد. بنابراین، اگر بعد از 30 روز نظر خود را تغییر دهید، باید یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد کنید.

حذف در مقابل غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

همانطور که قبلاً توضیح دادیم، شما دو گزینه برای مدیریت حضور اینستاگرام خود دارید: حذف یا غیرفعال کردن.

اگر مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید، در اینجا به تفکیک زمانی که هر یک از گزینه‌ها مناسب‌ترین هستند، آورده شده است.

حذف اکانت اینستاگرام

حذف اکانت اینستاگرام شما برای همیشه آن را به همراه تمام عکس ها، ویدیوها، نظرات و دنبال کنندگان شما از پلتفرم حذف می کند.

این اقدام جز در مهلت 30 روزه غیر قابل برگشت است. اگر تصمیم دارید در آینده دوباره به اینستاگرام بپیوندید، باید یک حساب کاربری جدید از ابتدا ایجاد کنید.

حذف اکانت زمانی بهترین کار است که:

1. دیگر نمی خواهید حضور در اینستاگرام خود را داشته باشید : این ساده ترین دلیل است. اگر قصد بازگشت به اینستاگرام را ندارید، حذف اکانت شما تضمین می کند که تمام داده ها و فعالیت های شما به طور کامل از پلتفرم حذف می شوند.

2. شما نگران حریم خصوصی هستید : اگر در مورد امنیت اطلاعات شخصی خود نگرانی دارید یا می خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شما دیگر در اختیار اینستاگرام نیست، حذف حساب خود انتخاب قطعی تری است.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

غیرفعال کردن حساب اینستاگرام شما به طور موقت آن را غیرفعال می کند و پروفایل و محتوای شما را برای سایر کاربران نامرئی می کند.

در حالی که داده‌های شما دست نخورده و قابل بازیابی باقی می‌مانند، حساب شما تا زمانی که آن را دوباره فعال نکنید قابل دسترسی نخواهد بود. غیرفعال کردن حساب خود زمانی بهترین است که:

1. در حال استراحت هستید : اگر به یک استراحت موقت از اینستاگرام نیاز دارید اما قصد بازگشت دارید، غیرفعال کردن اکانت به شما این امکان را می‌دهد که بدون از دست دادن دائمی محتوا و فالوورهای خود، از آن خارج شوید.

2. شما می خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید: اگر می خواهید به طور موقت ردپای دیجیتال خود را کاهش دهید، غیرفعال کردن حساب شما می تواند سطحی از حریم خصوصی را در عین حفظ اطلاعات شما فراهم کند.

3. می‌خواهید نداشتن اینستاگرام را آزمایش کنید : شاید در مورد حذف دائمی حساب خود مطمئن نیستید، اما می‌خواهید به طور آزمایشی استفاده از رسانه‌های اجتماعی خود را کاهش دهید. غیرفعال کردن حساب کاربری خود به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه هنوز آن را حذف کنید، عدم وجود اینستاگرام را کشف کنید.

زمان غیرفعال کردن یا حذف اینستاگرام فرا رسیده است

دلایل زیادی وجود دارد که اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه ها در جهان است. اما اگر برای شما مناسب نیست، غیرفعال کردن یا حذف نمایه خود بسیار ساده است.

شاید متوجه شده باشید که برای مخاطبان یا اهداف رشد شما مناسب نیست. یا حساب‌های حرفه‌ای خود را ساده‌سازی می‌کنید تا پیام‌های تکراری یا مدیریت بیش از حد را کاهش دهید.

مهم نیست که چرا تصمیم به کاهش فعالیت در اینستاگرام گرفته اید، منابع مورد نیاز خود را دارید. این دستورالعمل ها را مرور کنید، حساب خود را حذف یا غیرفعال کنید و به حرکت خود ادامه دهید.

امیدواریم از این مقاله چگونه اینستاگرام خود را حذف کنیم [راهنمای آسان] مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XtkLRX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *