پنتاگون قرارداد ابری 9 میلیارد دلاری را بین آمازون، گوگل، مایکروسافت و اوراکل تقسیم کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

به گزارش Engadget (از طریق رویترز)، ، گوگل، مایکروسافت و اوراکل توافق کردند که قرارداد ابری 9 میلیارد دلاری پنتاگون را بین خود به اشتراک بگذارند. هدف این پروژه تجدید زیرساخت فناوری اطلاعات پنتاگون است. هر شرکت قرارداد جداگانه ای برای پروژه قابلیت مشترک ابر جنگی (JWCC) دریافت می کند.

در سال 2019، مایکروسافت برنده قرارداد 10 میلیارد دلاری Joint Enterprise Defense Infrastructure (JEDI) شد. هدف وزارت دفاع این بود که بخش‌های مختلف خود را با یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری از طریق پروژه JEDI متصل کند. اعطای یک قرارداد 10 میلیارد دلاری به مایکروسافت باعث اعتراض سایر ارائه دهندگان ابر، به ویژه آمازون شد. این خرده فروش غول پیکر ادعا کرد که این قرارداد به دلیل دخالت ترامپ به مایکروسافت داده شده است.

آمازون، گوگل، مایکروسافت و اوراکل برنده قرارداد 9 میلیارد دلاری ابری پنتاگون شدند

به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ در بازار، آمازون با این معامله مخالفت کرد و پرونده ای علیه آن در دادگاه باز کرد. در آن زمان، آمازون ادعا کرد که فرآیند منتهی به انتخاب مایکروسافت دارای “نقص، خطاها و سوگیری غیرقابل انکار” است. علاوه بر این، آمازون معتقد بود که دونالد ترامپ پنتاگون را تحت فشار قرار داده است تا مایکروسافت را به عنوان پیمانکار انتخاب کند، زیرا جف بزوس، مدیر عامل، “دشمن سیاسی تصور شده ترامپ” است. این شرکت حتی ترامپ را به انجام “حملات مکرر عمومی و پشت پرده” علیه خود متهم کرد.

دفتر بازرس کل پنتاگون تحقیقاتی را در مورد این پرونده آغاز کرد تا ببیند آیا دونالد ترامپ از نفوذ خود برای اعطای قرارداد ابری به مایکروسافت استفاده کرده است یا خیر. بازرسان بعدا گفتند که هیچ مدرکی پیدا نکردند، اما برخی از مقامات کاخ سفید از همکاری با تحقیقات خودداری کردند. وزارت دفاع سرانجام تصمیم گرفت پروژه JEDI را لغو کند زیرا دیگر نمی توانست نیازهای خود را برآورده کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با صداهای مشهور آمازون الکسا خداحافظی کنید

پروژه Joint Warfighting Cloud Capability (JWCC) اکنون بین چهار ارائه دهنده خدمات ابری بزرگ به اشتراک گذاشته شده است و هر شرکت بخشی از این قرارداد 9 میلیارد دلاری را دریافت می کند. این شرکت ها باید مدیریت متمرکز و کنترل توزیع شده، دسترسی جهانی، تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته، امنیت مستحکم و غیره را در اختیار وزارت دفاع قرار دهند. این قرارداد تا سال 2028 ادامه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VwD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *