هنگامی که بخواهید برخی از برنامه های Google را سایدلود کنید، اندروید 14 به شما هشدار می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اتوریتی

جستجوی فروشگاه Google Play در Nothing Phone 2

دیمین وایلد / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • Android 14 API های جدیدی را معرفی می کند که به فروشگاه های برنامه اجازه می دهد ادعای مالکیت به روز رسانی را بر روی به روز رسانی برنامه ها داشته باشند.
  • این می توانست بار دیگر ترازو را به نفع پلی استور کج کند، اما به نظر می رسد گوگل به خوبی آن را متعادل کرده است.
  • پلی استور تا کنون ادعای مالکیت به‌روزرسانی را فقط بر خدمات Google Play کرده است و ما اکنون نگاهی به ظاهر این هشدار داریم.

همیشه نظارت نظارتی بر فناوری‌های بزرگ وجود داشته است، اما در چند سال گذشته با افزایش این شیوه‌ها، بررسی‌ها علیه شیوه‌های انحصاری افزایش یافته است. گوگل به همین دلیل تحت بررسی قرار گرفته است و در نتیجه، این شرکت اندروید را برای بازی بهتر با فروشگاه های برنامه شخص ثالث باز کرده است. اندروید 14 دارای قابلیتی به نام «مالکیت به‌روزرسانی» برای همین موضوع است و خوشبختانه، گوگل در حال حاضر به فروشگاه پلی استور اجازه می‌دهد فقط بر روی برخی از برنامه‌های اصلی Google ادعای مالکیت کند.

طبق گزارش میشال رحمان، متخصص اندروید (از طریق AndroidPolicگوگل از ویژگی مالکیت آپدیت در اندروید 14 برای کنترل تنها چند برنامه اصلی گوگل در حال حاضر استفاده می کند. این به فروشگاه Play اجازه می‌دهد تا مالکیت برنامه‌ای را که نصب می‌کند ادعا کند.

اگر هر فروشگاه برنامه دیگری سعی کند آن برنامه را به روز کند، Android 14 به کاربر در مورد این اقدام هشدار می دهد و از آنها می پرسد که می خواهند برنامه را از کجا به روز کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه لغو پست‌های مجدد در TikTok

اخطار به این صورت است:

هشدار بار جانبی اندروید 14

هنگامی که این ویژگی برای اولین بار در فوریه مشاهده شد، نگرانی هایی وجود داشت که فروشگاه Google Play بتواند مالکیت به روز رسانی را برای همه برنامه های نصب شده از طریق آن در اختیار بگیرد. هنگامی که کاربران برای اولین بار شروع به استفاده از تلفنی با فروشگاه Google Play از پیش نصب شده می کنند، بیشتر برنامه هایی که نصب می کنند از خود فروشگاه Play هستند و مالکیت به روز رسانی همه آن برنامه ها را به آن می دهد (از آنجایی که این وضعیت در نسخه های قدیمی اندروید باقی می ماند) . این کار کمک زیادی به ایجاد برابری در فروشگاه های برنامه شخص ثالث نمی کند و عملکرد عملی این ویژگی را محدود می کند.

در حالی که این ویژگی در اندروید 14 فعال است، فروشگاه Play ادعای مالکیت به‌روزرسانی را فقط برای برنامه‌های اصلی مانند Play Services دارد. ‌هایی مانند جی‌میل و حتی خود فروشگاه پلی استور توسط پلی استور ادعا نمی‌شد، به این معنی که می‌توانید این برنامه‌ها را از فروشگاه‌های برنامه دیگر بدون نمایش هشدار ترسناک روی صفحه‌نمایش به‌روزرسانی کنید. به خاطر داشته باشید که همه برنامه‌های Google آزمایش نشده‌اند، بنابراین ممکن است چند برنامه دیگر وجود داشته باشد که Play Store ادعای مالکیت آنها را دارد.

این یک خبر عالی برای فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث است، زیرا اصطکاک‌هایی را که Google بر روی بارگذاری جانبی برنامه‌ها در نسخه‌های قبلی اندروید اعمال کرده بود، کاهش می‌دهد، بدون اینکه اساساً عملکرد Android و Play Store را به هم بزند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دانلود اپلیکیشن برنامه وینرار WinRAR برای اندروید

میشال اشاره می‌کند که اجازه دادن به فروشگاه Play برای کنترل مالکیت خدمات Play انتخاب خوبی است، زیرا Google نسخه‌های مختلف برنامه Play Services را توزیع می‌کند. بارگذاری جانبی یک نسخه ناسازگار از Play Services می تواند عملکردی را که بسیاری از برنامه های دیگر به آن وابسته هستند، از بین ببرد. بنابراین ارائه یک هشدار ترسناک در این سناریو برای ما بسیار منطقی است. کاربرانی که می دانند چه کاری انجام می دهند، می توانند هشدار را نادیده بگیرند و به جلو ادامه دهند، در این صورت فروشگاه اصلی اپلیکیشن مالکیت خود را از دست می دهد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KbWRpL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *