اندروید کیت کت با توقف پشتیبانی از خدمات Google Play به پایان خود می رسد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اتوریتی

اندروید 4 کیت کت تخم مرغ عید پاک

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • گوگل اعلام کرده است که خدمات گوگل پلی پشتیبانی از اندروید کیت کت را متوقف خواهد کرد.
  • تعداد دستگاه‌های فعال اندروید 4.4 به کمتر از 1 درصد کاهش یافته است.
  • دستگاه‌های کیت‌کت تا آگوست ۲۰۲۳ پشتیبانی نمی‌شوند.

باورش سخت است، اما 10 سال از زمانی که گوگل اندروید 4.4 را که بیشتر با نام اندروید کیت کت شناخته می شود، عرضه کرد، می گذرد. یک دهه در فناوری یک ابدیت است و به نظر می رسد گوگل آماده است تا سیستم عامل قدیمی را برای جشن 10 سالگی خود بازنشسته کند.

همین ماه گذشته، گزارشی درصد دستگاه‌هایی را که روی یک نسخه خاص از اندروید کار می‌کنند، نشان داد. این گزارش بسیار غافلگیرکننده بود زیرا نشان داد که اندروید 11 (با اسم رمز کیک Red Velvet) از ماه مه 2023 به طور گسترده در دسترس ترین نسخه اندروید بوده است. آنچه حتی تکان دهنده تر بود این بود که ظاهراً هنوز 15 میلیون دستگاه هنوز از اندروید 4.4 استفاده می کنند.

با این حال، در مقایسه با بقیه نسخه های موجود، اندروید کیت کت تنها حدود 0.5 درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص داد. به نظر می رسد که این درصد به اندازه کافی کم باشد تا گوگل در نهایت آن را کنار بگذارد.

گوگل در یک پست سریع در بلاگ توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد که دیگر از کیت کت در نسخه های بعدی سرویس های گوگل پلی پشتیبانی نمی کند. غول فناوری این واقعیت را برجسته می کند که تعداد دستگاه های فعال در کیت کت به زیر 1٪ کاهش یافته است و دلیلی برای ادامه کار است.

از جولای 2023، تعداد دستگاه‌های فعال در KK کمتر از 1٪ است زیرا کاربران بیشتری به آخرین نسخه‌های اندروید به‌روزرسانی می‌شوند. بنابراین، دیگر از KK در نسخه‌های بعدی سرویس‌های Google Play پشتیبانی نمی‌کنیم. دستگاه‌های KK نسخه‌های APK خدمات Play را بیش از 23.30.99 دریافت نخواهند کرد.

اگر یکی از دستگاه هایی را دارید که هنوز روی کت کیت است، هنوز کمی زمان دارید. به گفته گوگل، خدمات گوگل پلی از اوت 2023 در کیت کت متوقف خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دانلود اینستاگرام نسخه جدید Instagram 2022 برای اندروید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JhUvbL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *