گزارش ها حاکی از آن است که دولت بایدن صادرات آمریکا به هواوی را متوقف می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با یک خبر داغ از مجله هشت پیک همراه ما باشید در مورد هواوی و تصمیمات آمریکا !

 

طبق گزارش ها، دولت بایدن به عنوان بخشی از تلاش های خود برای فلج کردن بیشتر کسب و کار هواوی، اعطای مجوزهایی را که به شرکت های آمریکایی اجازه صادرات به هواوی را می داد، متوقف کرده است. فایننشال تایمز.

در سال 2019، دولت ترامپ هوآوی را به “فهرست موجودیت” اضافه کرد و آن را واجد شرایط دریافت صادرات از ایالات متحده بدون مجوز کرد. با این وجود، وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوزهایی را به شرکت هایی مانند کوالکام اعطا کرد تا فناوری غیرمرتبط با شبکه های 5G مانند تراشه های 4G برای گوشی های هوشمند و تبلت ها را تامین کنند.

اکنون دولت ایالات متحده ظاهراً به دنبال ممنوعیت صادرات به طور کلی است، که به طور قابل توجهی بر عرضه طیف گسترده ای از محصولات، از جمله 4G، Wi-Fi 6 و 7، هوش مصنوعی، ابر و رایانش با عملکرد بالا تأثیر می گذارد. با این حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده این گزارش را تایید نکرده و تنها گفته است که به ارزیابی سیاست ها و مقررات خود ادامه می دهد.

موضع تندتر دولت بایدن در قبال چین

مشخص نیست که چرا دولت بایدن رویکرد سختگیرانه تری در قبال هوآوی در پیش گرفته است. با این حال، گزارش از زمان نشان می‌دهد که ممنوعیت این شرکت نتیجه پروژه‌های حمایت هواوی است که با هدف ایجاد یک زنجیره تامین نیمه‌رسانا در چین بدون اتکا به واردات و جلوگیری از استفاده ارتش چین از فناوری ایالات متحده برای توسعه تسلیحات است.

یکی از ماموران سابق سیا به این نشریه گفت که موضع سخت‌تر در مورد هوآوی به این دلیل است که این شرکت در حال حاضر در مقایسه با زمانی که در سال 2021 به فهرست موجودیت اضافه شد متفاوت است. در آن زمان، تمرکز شرکت بر فناوری 5G بود. اما از زمان اعمال محدودیت‌ها، هواوی برای بقای خود به شرکت‌های تجاری و دولتی در چین متکی بوده است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که ممنوعیت کامل هواوی تأثیر زیادی بر درآمد تأمین کنندگان آمریکایی آن خواهد داشت. هوآوی یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است و تامین کنندگان آن به شدت به تجارت آن متکی هستند. اگر این ممنوعیت اجرایی شود، بسیاری از این تامین کنندگان ممکن است بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست بدهند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FtM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *