نحوه کلیک راست روی کروم بوک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه کلیک راست روی بوک همراه ما باشید

به دنیای خوش آمدید! این لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه میان دستگاه‌های تلفن همراه مانند ‌های هوشمند و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی قوی‌تر هستند. با این حال، این ماشین‌های مجهز به Google کمی منحنی یادگیری دارند، حتی در مورد نحوه عملکرد کلیک‌های ترک‌پد. به عنوان مثال، ما مطمئن هستیم که شما با نحوه کلیک راست در ویندوز یا macOS آشنا هستید. همچنین می‌توانید روی Chromebook کلیک راست کنید، اما احتمالاً آنطور که قبلاً به آن عادت کرده‌اید نیست.

هر چند نگران نباشید. در پایان روز، منحنی های یادگیری می تواند سرگرم کننده و آموزشی باشد، و ما این راهنما را تهیه کرده ایم تا شما را در اجرای کلیک راست و چند دستور دیگر Chromebook راهنمایی کنیم.

شخصی که با دو انگشت روی پد لمسی ASUS Chromebook Flip C302CA ضربه می‌زند.

روش 1: سریع کلیک راست کنید

اگر در گذشته از تاچ پد اپل یا ویندوز استفاده کرده باشید، این کار بسیار آسان است. به جای ضربه زدن با یک انگشت، با دو انگشت روی پد ضربه بزنید در حالی که روی شیئی که می‌خواهید کلیک راست کنید، حرکت کنید. پد لمسی دو انگشت شما را به عنوان کلیک راست تفسیر می کند و منوی کشویی را نشان می دهد – یا هر چیز دیگری که کلیک راست شما قرار است نشان دهد.

نکته کلیدی در اینجا زمان و موقعیت است زیرا انگشتان شما باید همزمان به پایین ضربه بزنند و به عقب برگردند، در غیر این صورت ممکن است اوضاع کمی پیچ خورده باشد. اگر تا به حال سعی نکرده‌اید به این شکل راست کلیک کنید، ممکن است کمی تمرین لازم باشد تا پایین بیایید (همیشه مطمئن شوید که صفحه لمسی تمیز و خشک است، که تفاوت زیادی ایجاد می‌کند).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این RPG محبوب اندرویدی تعداد زیادی از اطلاعات بازیکنان را به بیرون درز کرد

روش 2: با صفحه کلید راست کلیک کنید

اگر واقعاً دوست ندارید روی صفحه لمسی ضربه بزنید یا هنوز در مرحله یادگیری هستید و به روشی مطمئن تر برای راست کلیک کردن در حین تسلط بر پد نیاز دارید، روش صفحه کلید را امتحان کنید. کلید Alt را فشار داده و نگه دارید و سپس با یک انگشت روی پد ضربه بزنید. این دقیقاً مانند یک ضربه دو انگشتی برای کلیک راست عمل می کند، اما اگر انگشتی در اختیار نداشته باشید ممکن است دقیق تر و آسان تر باشد.

اگر در حال حاضر مشغول تایپ کردن هستید و به اصطلاح انگشتانتان در آنجا هستند، این روش می تواند به خوبی کار کند – یا اگر در حال حرکت هستید و موقعیت نامناسب به جای امتحان کردن ضربه با دو انگشت، نگه داشتن Alt و ضربه زدن را آسان تر می کند. .

شخصی که از Lenovo Thinkpad-13 Chromebook استفاده می کند.

روش 3: کلیک راست برای جابجایی اشیا

این کمی پیچیده تر است. برای جابجایی اشیا با استفاده از پد لمسی Chromebook، باید کلیک‌های راست و چپ را ترکیب کنید. ابتدا روی پد ضربه بزنید، در حالی که شناور روی جسم قرار دارید، اما انگشت خود را به آرامی روی پد نگه دارید. سپس با انگشت دوم خود به پایین ضربه بزنید و آن را روی پد حرکت دهید تا جسم حرکت کند.

در اینجا، انگشت اول شما حرکت را فعال می کند و انگشت دوم شما در واقع جسم را حرکت می دهد. نکته کلیدی این است که یک انگشت را نسبتاً ثابت نگه دارید در حالی که انگشت دیگر را حرکت می دهید، که به مرور زمان قابل درک می شود. مانند روش اول ما، این ممکن است کمی تمرین کند، به خصوص اگر هنوز به حساسیت صفحه لمسی عادت کرده اید. کروم‌بوک‌های بهتر دارای تاچ‌پدهای نرم‌تر هستند که این کار را آسان‌تر می‌کنند، اما ممکن است در مدل‌های ارزان‌تر کمی احساس راحتی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه پردازنده گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم
صفحه نمایش برای غیرفعال کردن صفحه لمسی Chromebook.

در صورت شک، آن را خاموش کنید

کروم‌بوک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تنظیمات صفحه لمسی را تغییر دهید یا اگر برایتان آزاردهنده است، آن را خاموش کنید. ابتدا به تنظیمات صفحه نمایش، که معمولاً می توانید آن را در همان مکان اتصالات شبکه و عمر باتری خود پیدا کنید. نمادهای واقعی بسته به برندی که کروم بوک را تولید کرده اند ممکن است کمی متفاوت باشند، اما معمولاً یک چرخ دنده یا آچار است.

پس از رسیدن، برای لحظه ای مکث کنید و نوار لغزنده ای را که به شما امکان می دهد سرعت پد لمسی را تغییر دهید، یادداشت کنید. اگر پد لمسی را کمی بیش از حد پیچ ​​خورده می‌دانید، سرعت را کم کنید و کمی آزمایش کنید – این کار کلیک کردن را نیز کمی آسان‌تر می‌کند. پس از اتمام، به دنبال دکمه‌ای باشید که روی آن تنظیمات صفحه لمسی وجود دارد و آن را انتخاب کنید.

شخصی که از موس Logitech MX Master 3S برای Mac روی میز استفاده می کند.

یا فقط می توانید از یکی از این موارد استفاده کنید

اگر به کنترل‌های راست‌کلیک اصلی Chromebook خود علاقه‌ای ندارید، اتصال ماوس به آن همه مشکلات شما را حل می‌کند. پس از جفت شدن، کلیک‌های چپ و راست دقیقاً به همان روشی که روی هر رایانه شخصی مجهز به ماوس دیگر کار می‌کنند، عمل می‌کنند.

امیدواریم از این مقاله نحوه کلیک راست روی کروم بوک
مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cnZPtq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *