چگونه رم را در مک و کامپیوتر آزاد کنیم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه را در مک و آزاد کنیم
همراه ما باشید

یکی از دلایل اصلی اینکه کامپیوتر شما ممکن است پس از مدتی استفاده از آن از حالت تند به کندی تبدیل شود، این است که حافظه شما تمام شده است. اگر رم کافی برای کاری که انجام می‌دهید ندارید، یا برنامه‌های پس‌زمینه زیادی در حال اجرا دارید، پس زدن محدودیت حافظه می‌تواند واقعاً رایانه شما را کاهش دهد و احساس کنید که باید کل آن را جایگزین کنید.

اگرچه این احتمالاً درست نیست. در واقع، اگر فقط چند قدم بردارید تا مقداری حافظه را آزاد کنید، ممکن است بتوانید آن را کمی بیشتر دوام بیاورید.

یک دست مرموز تاریک در حال تایپ کردن روی رایانه لپ تاپ در شب.

نحوه پاک کردن رم در ویندوز

اگر یک کاری وجود دارد که برنامه های کاربردی ویندوز دوست دارند انجام دهند، این است که حافظه شما را بجوید. این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند از آن استفاده کنند: حافظه بیشتر و سریعتر می تواند منجر به عملکرد بهتر برنامه شود. اما برخی از برنامه‌ها هستند که علاقه زیادی به استفاده از آن دارند – به خصوص اگر مدتی است که در حال اجرا باشند. در اینجا نحوه کاهش میزان رم مورد نیاز رایانه خود در حال حاضر آورده شده است تا بتوانید آن را برای استفاده های دیگر آزاد کنید.

مرحله 1: کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر در میان هیچ پروژه ای نیستید، راه اندازی مجدد سریع اغلب می تواند مشکلات کوچک RAM را برطرف کند. هم کامپیوترهای مک و هم کامپیوترهای شخصی ممکن است فعالیت پس‌زمینه‌ای از برنامه‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و مشکلات مشابهی که مقدار قابل‌توجهی از آنها را می‌خورند، باقی مانده باشد. رم که واقعاً نیازی به استفاده ندارد. کاری را که روی آن کار می‌کنید ذخیره کنید و در رایانه خود راه‌اندازی مجدد کنید، سپس از سر بگیرید تا ببینید آیا سرعت شما بهبود یافته است یا خیر.

گام 2: برنامه های غیر ضروری پس زمینه را خاموش کنید. بسیاری از برنامه‌ها و فرآیندها می‌توانند در پس‌زمینه اجرا شوند، جایی که ممکن است نشانه‌های کمی وجود داشته باشد که در حال اجرا هستند، حتی اگر RAM مصرف کنند. با استفاده از Task Manager در رایانه های شخصی می توانید تمام فعالیت ها، از جمله برنامه های پس زمینه را بررسی کنید. برنامه هایی را که هدفی ندارند انتخاب کنید و از آنها خارج شوید.

اگر متوجه شدید که راه‌اندازی مجدد به آزادسازی مقدار زیادی رم کمک می‌کند، می‌توانید برخی از برنامه‌هایی که در حال اجرا هستید را نیز خاموش کنید. از سوی دیگر، اگر راه‌اندازی مجدد کمک چندانی نکرد، ممکن است نیاز داشته باشید که برنامه‌های کمتری با رایانه شخصی خود راه‌اندازی شوند. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد نحوه تغییر برنامه های راه اندازی آورده شده است.

مرحله 3: رم موجود خود را اورکلاک کنید. در برخی موارد می توانید اورکلاک کنید رم مثل اینکه یک CPU را اورکلاک می کنید. این روند کمی پیچیده است – شما باید یک خط پایه تنظیم کنید، به صورت دستی اورکلاک کنید، و پیشرفت خود را به دقت بررسی کنید بدون اینکه شما را تحت فشار قرار دهید. رم، و واقعاً فقط در برخی رایانه های شخصی امکان پذیر است. اگر علاقه مند هستید، ما یک راهنمای کامل در مورد کارهایی که باید در اینجا انجام دهید داریم.

مرحله 4: کش مرورگر خود را خالی کنید. حافظه پنهان مرورگر شما فایل‌های موقت زیادی را در اطراف نگه می‌دارد تا به بارگذاری سریع‌تر سایت‌های خاص کمک کند. این به طور مستقیم بر رم رایانه شما تأثیر نمی گذارد، اما بر میزان کارآمد استفاده مرورگرها از داده ها تأثیر می گذارد، و زمانی که حافظه نهان بیش از حد پر شود، می تواند بسیار شبیه به کمبود آن عمل کند. رم. خوشبختانه، مرورگرها روش هایی برای پاک کردن سریع حافظه پنهان در صورت نیاز دارند، معمولاً در بخش ابزارها یا تنظیمات.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه آپدیت یا حذف درایور Game Ready

مرحله 5: به مرورگر دیگری بروید. برخی از مرورگرها RAM بیشتری نسبت به سایرین اشغال می‌کنند، در حالی که برخی از داده‌ها به طور موثرتری برای یک فرآیند ساده استفاده می‌کنند. اگر با باز کردن بیش از حد تب ها با مشکل مواجه می شوید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به مرورگر دیگری تغییر دهید.

ما به طور منظم آخرین نسخه های مرورگر وب را از همه توسعه دهندگان اصلی محک می زنیم. پوشش ما از بهترین مرورگرها را بررسی کنید تا مرورگر مناسب خود را پیدا کنید.

مرحله 6: برنامه های افزودنی خود را بررسی کنید. برنامه‌های افزودنی و افزونه‌ها می‌توانند مهارت‌های جدیدی را به مرورگر شما اضافه کنند، ابزارهایی که می‌توانند کارها را آسان‌تر کنند، به مدیریت رمزهای عبور کمک کنند، به شما امکان دسترسی سریع‌تر به محتوای خاص یا ادغام یک برنامه در مرورگر را بدهند. مشکل این است که بسیاری از برنامه‌های افزودنی از فرآیندهای پس‌زمینه برای نظارت و کار استفاده می‌کنند، و زمانی که شما از مرورگر استفاده می‌کنید، همیشه روشن هستند. افزونه های زیادی را بسته بندی کنید، و مرورگر شما شروع به مبارزه با استفاده از RAM می کند. افزونه هایی را که در حال حاضر نصب کرده اید بررسی کنید و هر کدام را که واقعاً به آن نیاز ندارید حذف کنید.

مرحله 7: برنامه ها و سیستم عامل خود را به روز نگه دارید. به‌روزرسانی‌ها فقط باگ‌ها را برطرف نمی‌کنند و ویژگی‌های جدیدی اضافه نمی‌کنند. آنها همچنین فرآیندهای خاصی را کارآمدتر می کنند و در بسیاری از موارد این به معنای استفاده از رم کمتر است. اجازه ندهید برنامه‌ها یا سیستم‌عامل شما برای مدت‌های طولانی بدون به‌روزرسانی از کار بیفتند – احتمالاً از تعداد بیشتری استفاده می‌کنند رم از آنچه آنها نیاز دارند به روز رسانی و راه اندازی مجدد زمانی که شما زمان.

مرحله 8: اگر همه چیز با شکست مواجه شد، ممکن است لازم باشد RAM خود را ارتقا دهید. این بسیار ساده است — حتی در لپ تاپ — و ها و برنامه های زیادی وجود دارند که با حافظه بیشتر عملکرد بهتری دارند. اگر می‌خواهید با رم 16 گیگابایتی یا کمتر بازی کنید، قطعاً ارزش آن را دارد که به ارتقاء آن فکر کنید.

نحوه پاک کردن رم در مک

MacOS همه گزینه‌های یکسانی برای آزاد کردن رم مانند رایانه شخصی ندارد – اورکلاک کردن رم در اینجا واقعاً گزینه ای نیست – اما بسیاری از توصیه ها ثابت می مانند، بنابراین شما هنوز روش هایی برای امتحان دارید. بیایید به برخی از مهمترین آنها بپردازیم.

مرحله 1: برنامه های پس زمینه را ببندید این ترفند بسیار شبیه به همان ترفند در رایانه شخصی است، اما در اینجا، شما به آن خواهید رفت تنظیمات سیستم و با استفاده از نظارت بر فعالیت در مکینتاش این به شما این امکان را می دهد که همه برنامه های در حال اجرا در مک خود را ببینید و برنامه هایی را انتخاب کنید که نیازی به خروج از آنها ندارید. به همین ترتیب، ممکن است بخواهید برنامه‌هایی را که برای راه‌اندازی هنگام ورود تنظیم کرده‌اید، بررسی کنید، به خصوص اگر به آن‌ها نیاز ندارید.

گام 2: به مرورگر دیگری بروید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، Opera روی MacOS بسیار خوب کار می کند و اگر دوست دارید تعداد زیادی تب به طور همزمان باز شود، می تواند جایگزین مفیدی باشد. همچنین، سایر ترفندهای مرورگر که ذکر کردیم، مانند کاهش تعداد زیادی افزونه در حال اجرا، نیز در اینجا کمک خواهد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن VBS در ویندوز 11 برای بهبود بازی

مرحله 3: دسکتاپ خود را تمیز کنید سیستم عامل ها روش های مختلفی برای دیدن آیکون ها و پوشه ها در صفحه اصلی دسکتاپ شما دارند. میانبرها به خودی خود احتمالاً مشکل چندانی ایجاد نمی کنند. اما گاهی اوقات تعداد زیادی آیکون و پوشه روی صفحه دسکتاپ شما – به خصوص در MacOS – ممکن است بیش از حد لازم RAM را اشغال کنند و مانع از عملکرد عادی شوند. دسکتاپ خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید و سعی کنید آن را به چند آیکون و پوشه که از همه مهمتر هستند محدود کنید. از ذخیره خودکار فایل‌ها به‌طور مستقیم در دسک‌تاپ خودداری کنید: Mac این کار را با کارهایی مانند اسکرین‌شات انجام می‌دهد، اما می‌توانید آن را تغییر دهید.

مرحله 4: MacOS را به روز نگه دارید. افزایش بهره وری در طول زمان ارزش آن را دارد. اگر برای به روز رسانی به کمک نیاز دارید، در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه به روز رسانی MacOS است.

سوالات متداول RAM را آزاد کنید

چرا رم مک من اینقدر پر است؟

مک ها ممکن است کمی متفاوت از رایانه های شخصی کار کنند، اما حافظه آنها همچنان به همان دلایل پر می شود. اجرای بیش از حد برنامه ها به طور همزمان، اجرای بیش از حد تب های مرورگر به طور همزمان، اجرای برنامه هایی که برای مشخصات لپ تاپ شما بسیار درخواستی هستند یا طیف وسیعی از دلایل دیگر. ممکن است چیزی به همین سادگی باشد که شما نیاز دارید آن را پس از ساعت‌ها، روزها یا حتی هفته‌ها زمان زیاد راه‌اندازی مجدد کنید.

خبر خوب این است که چندین راه برای بهبود رم رایگان مک شما وجود دارد.

آیا می توان از رم مک در رایانه شخصی استفاده کرد؟

شاید، اما احتمال سازگاری آن به اندازه خرید مقداری حافظه طراحی شده برای رایانه های شخصی ویندوز بسیار اندک است. شما باید نسل مناسب، فرم فاکتور را دریافت کنید و مطمئن شوید که سرعت توسط رایانه شخصی ویندوز پشتیبانی می شود. به احتمال زیاد این روش نسبت به استفاده از رم رایانه شخصی در مک بیشتر است، اما در هر صورت بعید است که این فرآیند کار کند. بهتر است از حافظه تأیید شده طراحی شده برای پلتفرم مربوطه خود استفاده کنید.

آیا رم بیشتر باعث سریع‌تر شدن مک می‌شود؟

رم بیشتر فقط در صورتی سریع‌تر می‌شود که کامپیوتر برای شروع آن کافی نباشد. رم سرعت می تواند تفاوتی در سرعت اجرای یک کامپیوتر (مک یا رایانه شخصی ویندوز) ایجاد کند، اما باز هم، تنها در صورتی که گلوگاه سیستم شما باشد. معمولاً یک پردازنده یا کارت گرافیک سریع‌تر، بسته به برنامه‌ای که در حال اجرا هستید، تأثیر بسیار بیشتری بر عملکرد خواهد داشت.

 

امیدواریم از این مقاله چگونه رم را در مک و کامپیوتر آزاد کنیم
مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xzXujg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *