چرا باتری گوشی اندرویدی من یک شبه خالی می شود و چگونه آن را برطرف کنیم

زمان مطالعه: 9 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چرا باتری ی من یک شبه خالی می شود و چگونه آن را برطرف کنیم همراه ما باشید

چند بار با دستگاه اندرویدی خود با درصد باتری سالم خوابیده اید و فقط برای بیدار شدن با گوشی مرده از خواب بیدار شده اید؟ اگر پاسخ بسیار زیاد است، وقت آن رسیده است که بفهمید چه چیزی باعث می شود باتری گوشی اندرویدی شما یک شبه خالی شود. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که تلفن شما حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید، برق خود را از دست می دهد. اگر بخواهید به جایی بروید اما متوجه شوید که تلفن شما شارژ ندارد، ممکن است خسته کننده باشد.

چرا باتری گوشی من یک شبه خالی می شود و چگونه آن را تعمیر کنم؟

در حالی که اکثر تلفن های هوشمند مدرن دارای قابلیت شارژ سریع هستند، مصرف باتری سیستم اندروید هرگز نشانه خوبی نیست زیرا در صورت نیاز می توانید با یک تلفن مرده روبرو شوید. و اگر از شارژر خود دور هستید، نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید. بنابراین، اگر اندروید شما یک شبه شارژ خود را از دست می دهد یا نمی دانید که چرا باتری گوشی اندرویدی شما به سرعت تخلیه می شود، در اینجا چند راه حل برای حل این مشکل وجود دارد.

چرا تلفن اندرویدی من یک شبه شارژ می شود؟

هر فعالیتی در گوشی هوشمند شما انرژی مصرف می کند. خواه از آن استفاده می‌کنید یا نه، همه چیز، از بازخوانی برنامه در پس‌زمینه برای واکشی اعلان‌ها تا اتصال ناسازگار به شبکه، می‌تواند باعث تخلیه باتری شود. ما اغلب این پارامترها را نادیده می گیریم بدون اینکه فکر کنیم ممکن است باتری را در پس زمینه تخلیه کنند.

علاوه بر این، در شب وقتی از تلفن استفاده نمی‌کنید، به ویژگی‌های اضافی مانند Always On Display یا نرخ تازه‌سازی بالا برای صفحه نمایش نیازی نیست. اما، ما اغلب آنها را حتی هنگام رفتن به رختخواب فعال می کنیم. ما تمام این نگرانی‌ها و مراحل مربوطه را برطرف می‌کنیم تا به شما کمک کنیم باتری تلفن Android خود را یک شبه خالی نکنید.

8 راه برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید در طول شب

در اینجا چند راه حل اثبات شده برای جلوگیری از تخلیه بیش از حد باتری گوشی در شب آورده شده است. با این حال، توجه داشته باشید که مقداری تخلیه در محدوده 4-5٪ در طول شب طبیعی در نظر گرفته می شود. هر چیزی بیشتر از این باشد و باید مراحل زیر را دنبال کنید.

1. نمایشگر همیشه روشن را غیرفعال کنید

Always On Display یکی از کاربردی ترین ویژگی های گوشی های هوشمند است. این به شما امکان می دهد بدون روشن کردن صفحه نمایش، به سرعت به زمان، تاریخ و اعلان های گوشی خود نگاه کنید. با این حال، این یک باتری است و از این رو، در صورت عدم استفاده باید غیرفعال شود.

بنابراین، اگر گوشی شما گزینه Always On Display یا ambient display را دارد، آن را در شب خاموش کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Hum-To-Search در برنامه YouTube در اندروید

مرحله 1: به برنامه تنظیمات گوشی خود بروید و روی Display ضربه بزنید. تنظیمات مربوط به Always On Display را در گوشی خود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید: بسته به سازنده، این تنظیم ممکن است به عنوان نمایشگر محیطی، نمایشگر نگاه کردن و غیره نامیده شود.

گام 2: اگر ضامن دقیقاً در کنار گزینه قرار دارد، آن را خاموش کنید. اگر نه، روی گزینه ضربه بزنید و سپس آن را خاموش کنید. وقتی صبح از خواب بیدار شدید، کلید را دوباره روشن کنید.

غیرفعال کردن Peek Display

اگر تلفن شما دارای برنامه نمایشگر همیشه روشن است، آن را نیز خاموش کنید، زیرا این یک راه حل اثبات شده است که به نظر می رسد برای کاربران کارساز بوده است.

نکته: اگر نمی‌خواهید این ویژگی را هر روز خاموش و روشن کنید، شب‌ها گوشی خود را رو به پایین قرار دهید. این کار سنسور مجاورت را می پوشاند و از روشن شدن نمایشگر جلوگیری می کند.

2. حالت پرواز در شب را فعال کنید

شبکه ناپایدار یکی از بزرگترین دلایل تخلیه باتری در گوشی های هوشمند است. اگر اتصال تلفن همراه در نزدیکی خانه شما ضعیف باشد، تلفن Android شما همچنان ارتباط خود را از دست می دهد. سپس تلفن باید به طور مکرر شبکه را جستجو کند – که منجر به تخلیه گسترده باتری می شود.

حالت هواپیما را فعال کنید

قبل از رفتن به رختخواب، عادت کنید که تلفن خود را در حالت هواپیما یا حالت پرواز قرار دهید تا مرتباً شبکه را جستجو نکند. صبح که بیدار شدید آن را خاموش کنید.

3. DND را در شب تنظیم کنید

هر زمان که اعلان دریافت می کنید، چندین گوشی هوشمند صفحه نمایش خود را روشن می کنند تا شما را از آن مطلع کنند. در حالی که این کار در روز مفید است، در شب هنگام خواب بی فایده است. علاوه بر این، واکشی اعلان‌ها شامل تازه‌سازی یک برنامه در پس‌زمینه نیز می‌شود – که باعث تخلیه بیشتر باتری می‌شود.

برای دسترسی به پنل تنظیمات سریع، انگشت خود را از بالا به پایین بکشید و DND را فعال کنید تا از روشن شدن صفحه نمایش گوشی توسط اعلان‌ها جلوگیری کنید.

DND را فعال کنید

4. برنامه Background App را ببندید و گوشی خود را ریستارت کنید

اغلب، ما راه حل های اساسی را که ممکن است موثر باشند نادیده می گیریم. برای مثال، چیزی به سادگی حذف تمام کارهای پس‌زمینه می‌تواند فرآیندی را که باتری مصرف می‌کند از بین ببرد.

برای دسترسی به منوی برنامه های اخیر، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید و نگه دارید. سپس روی هر یک از آنها انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا فرآیند پایان یابد. پس از اتمام کار، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا باتری به همان اندازه خالی می شود یا خیر.

5. مصرف باتری App-Wise را بررسی کنید

برخی از برنامه های اندروید به دلیل مکیدن باتری در پس زمینه بدنام هستند. چه برنامه Google باشد و چه مرورگر ، به احتمال زیاد یک برنامه انرژی بیشتری از حد نیاز مصرف می کند. بهترین راه برای تعیین برنامه، بررسی صفحه آمار دقیق باتری در اندروید است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و به منوی باتری بروید. سپس، Battery Usage را انتخاب کنید.

گام 2: به لیست برنامه های زیر نمودار نگاه کنید. اگر متوجه شدید که یک برنامه درصد باتری غیرعادی را تخلیه می کند، وقت آن رسیده است که آن را حذف کنید.

برنامه Rogue را بررسی کنید

اگر نمی توانید برنامه را حذف نصب کنید، می توانید بهینه سازی باتری را فعال کنید و از اجرای برنامه در پس زمینه جلوگیری کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حل مشکل کار نکردن افکت های TikTok در اندروید

مرحله 3: در برنامه تنظیمات، به بخش برنامه‌ها بروید و روی «مشاهده همه برنامه‌ها» ضربه بزنید.

مرحله 4: اپلیکیشنی را که باتری را خالی می کند پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. سپس، باتری را انتخاب کنید.

مرحله 5: گزینه Optimized را انتخاب کنید. همچنین، برای اندازه گیری خوب، یک بار برنامه را به اجبار متوقف کنید.

اکنون، برنامه تا زمانی که آن را باز نکنید، شروع نمی شود. این کار از تخلیه باتری در طول شب روی گوشی شما جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید: برنامه ساعت را روی تلفن خود محدود نکنید زیرا باعث می‌شود زنگ‌ها به موقع زنگ نخورند. تنظیم زنگ هشدار باتری گوشی شما را خالی نمی کند.

6. هر برنامه جدید را حذف نصب کنید

آیا اخیراً باتری تلفن شما بیش از حد شروع به تخلیه کرده است؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد برنامه جدیدی که نصب کرده اید مقصر است. در این صورت، برنامه را حذف نصب کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

اگر اخیراً برنامه جدیدی را از فروشگاه Play نصب کرده اید، آن را از تلفن خود حذف نصب کنید. سپس، تخلیه باتری را در طول شب مشاهده کنید. اگر قبل از حذف برنامه به اندازه تخلیه نیست، علت را پیدا کرده اید. سعی کنید جایگزینی برای آن برنامه پیدا کنید که باتری را به سرعت تخلیه نکند.

7. حساب های Google اضافی را حذف کنید

چندین کاربر ثابت کرده‌اند که ورود چندین حساب Google به تلفن‌هایشان منجر به تخلیه بی‌سابقه باتری شده است. اگر شما نیز یک یا چند حساب Google در دستگاه خود دارید، سعی کنید آنها را حذف کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و به «گذرواژه‌ها و حساب‌ها» بروید. فهرست حساب‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا بیش از یک حساب Google وارد شده‌اید یا خیر. اگر بله، حساب(هایی) را انتخاب کنید که چندان مهم نیستند. حساب اصلی خود را انتخاب نکنید.

گام 2: روی Remove account ضربه بزنید. وقتی از شما خواسته شد گزینه را تایید کنید.

پس از این کار تخلیه باتری را مشاهده کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

8. تلفن خود را ریست کنید

اگر همه چیز شکست خورد، آخرین راه حل شما این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. بازنشانی کارخانه تمام داده های شما را پاک می کند تا بتوانید از نو شروع کنید. این همچنین هرگونه تنظیمات یا برنامه بدی را که باعث تخلیه بیش از حد باتری در یک شب می شود، از بین می برد.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و به سیستم بروید. گزینه های ریست را انتخاب کنید.

گام 2: “پاک کردن همه داده ها (بازنشانی به تنظیمات کارخانه)” را انتخاب کنید. با انتخاب یکبار دیگر «Erase all data» را تأیید کنید.

هنگامی که تلفن شما ریست شد، آن را از ابتدا بدون بازیابی نسخه پشتیبان تنظیم کنید. گاهی اوقات، برخی از فایل‌های پشتیبان می‌توانند حاوی داده‌های اشتباهی باشند که ممکن است منجر به تخلیه باتری یک شبه شود.

به گوشیت آرامش بده

بیدار شدن از خواب و از دست دادن 20 تا 30 درصد باتری گوشی در طول شب، منظره‌ای است که هرگز نمی‌خواهیم ببینیم. اما، اگر باتری گوشی اندرویدی شما در طول شب به هر دلیلی خالی می‌شود، امیدواریم راه‌حل‌های بالا به شما کمک کرده باشد که خوابی راحت و بدون نگرانی از باتری داشته باشید.

امیدواریم از این مقاله چرا باتری گوشی اندرویدی من یک شبه خالی می شود و چگونه آن را برطرف کنیم مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tRdZJV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *