نحوه استفاده از Nearby Share در ویندوز

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از Nearby Share در
همراه ما باشید

گوگل سرانجام رایانه های ویندوزی را به لیست دستگاه هایی که می توانند از Nearby Share استفاده کنند اضافه کرد. این خبر خوبی برای افرادی است که می خواهند فایل ها را بین تلفن و رایانه خود به اشتراک بگذارند. اگر نمی دانید از آن استفاده کنید، نگران نباشید. در اینجا یک راهنمای مفید برای کمک به شما برای شروع آورده شده است. پس از این، می توانید مانند یک حرفه ای فایل ها را ارسال کنید.

ابتدا، Nearby Share چیست؟

اگر نمی دانید چیست، یادگیری نحوه استفاده از آن هیچ فایده ای ندارد. اپل دارای AirDrop است و این فناوری به کاربران آی او اس، macOS و iPadOS این امکان را می دهد که فایل ها را بین دستگاه های خود به اشتراک بگذارند. Google Nearby Share را به عنوان پاسخی به AirDrop توسعه داد.

هنگامی که از آن استفاده می کنید، می توانید انواع فایل ها را بین دستگاه های خود به اشتراک بگذارید. این عملکرد در همه دستگاه‌های اندرویدی که با Android 9 Pie شروع می‌شود به صورت استاندارد ارائه می‌شود. وقتی بر روی ضربه بزنید اشتراک گذاری گزینه ای برای یک فایل، آن را به عنوان یکی از گزینه ها خواهید دید. ممکن است فهرست مکان‌هایی را برای اشتراک‌گذاری اشغال کند یا ممکن است بالای فهرست به‌عنوان دکمه خودش باشد.

از زمانی که گوگل آن را به همراه آورده راه درازی پیموده است. در ابتدا فقط می‌توانستید فایل‌ها را به سایر دستگاه‌های اندرویدی ارسال کنید. اکنون، می‌توانید فایل‌ها را با رایانه‌های Chromebook و Windows خود به اشتراک بگذارید.

همچنین گوشی دریافت کننده فایل باید قبل از دانلود فایل را تایید کند. این یک ویژگی امنیتی خوب است، زیرا به این معنی است که شما به طور تصادفی فایلی را از هیچ غریبه ای دریافت نخواهید کرد.

با این حال، گوگل یک تغییر مفید ایجاد کرد. اگر تلفن ارسال کننده فایل و تلفن دریافت کننده فایل به یک حساب Google وارد شوند، فایل به صورت خودکار ارسال می شود. با این حال، باید آن تنظیم را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از Nearby Share در ویندوز

استفاده از Nearby Share در رایانه ویندوزی شما بسیار آسان است.

در حال دانلود و نصب

ابتدا باید فایل exe را در رایانه خود دانلود کنید. فایل را می توانید از اینجا دانلود کنید. پس از انجام این کار، به فایل مورد نظر بروید و آن را باز کنید. فرآیند نصب بسیار سریع است و نصب کننده تمام این موارد را انجام خواهد داد. پس از انجام مراحل، می بینید که برنامه باز می شود.

شما گزینه ای برای پین کردن برنامه به نوار وظیفه یا صفحه اصلی از نصب کننده نخواهید داشت. برای انجام این کار، برنامه را جستجو کنید (فقط عبارت Nearby Share را تایپ کنید). هنگامی که نتیجه جستجو ظاهر شد، روی آن کلیک راست کرده و روی آن کلیک کنید باز کردن مکان فایل دکمه.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش ویندوز یازده 11 فصل دوم - آموزش منوی استارت

یک پوشه با لیستی از میانبرهای برنامه باز می شود. Nearby Share برجسته خواهد شد. برای دسترسی سریعتر به آن نماد را به صفحه اصلی خود بکشید.

راه اندازی

هنگامی که برنامه را باز می کنید، برخی از تنظیمات اولیه را مشاهده خواهید کرد. ابتدا گزینه ورود به حساب Google خود را مشاهده خواهید کرد. وقتی روی آن دکمه کلیک می کنید، یک برگه مرورگر باز می شود. در مرورگر وارد سیستم خواهید شد. پس از انجام این کار، می بینید که برنامه Nearby Share کمی تغییر می کند.

در مرحله بعد، پس از ورود به سیستم، گزینه‌های دید خود را خواهید دید – چه کسی می‌تواند فایل‌ها را از شما ارسال و دریافت کند. چهار گزینه وجود دارد و اگر آشنا به نظر می رسند، همان گزینه هایی هستند که در گوشی خود مشاهده خواهید کرد.

استفاده از Nearby Share: ارسال فایل

پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر، مجدداً تغییر صفحه را مشاهده خواهید کرد. صفحه بعدی تنظیمات قبلی را که انتخاب کرده اید در سمت چپ صفحه نمایش به همراه گزینه تغییر آن نشان می دهد. در زیر آن، در صورت نیاز به تجدید نظر، توضیح مختصری از تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. همچنین تنظیماتی را که انتخاب کرده اید تایید می کند. بنابراین، اگر اشتباهی را به طور تصادفی انتخاب کردید، می توانید یک هدآپ دریافت کنید.

سمت راست صفحه جایی است که جادو اتفاق می افتد. در بالا، متن «آماده برای اشتراک‌گذاری» را با یک انیمیشن کوچک در زیر می‌بینید. در پایین صفحه، یک مستطیل گرد با گزینه ارسال فایل وجود دارد. اگر می‌توانید به راحتی به فایلی که می‌خواهید ارسال کنید دسترسی پیدا کنید، به سادگی آن را بکشید و در فیلد رها کنید.

همچنین گزینه ای برای مرور فایل وجود دارد. کلیک کنید روی فایل ها را انتخاب کنید دکمه برای باز کردن فایل اکسپلورر. همچنین گزینه ای برای ارسال کل پوشه ها درست در کنار دکمه فوق وجود دارد. هنگامی که یک پوشه را ارسال می کنید، پوشه واقعی و نه فقط فایل ها را جداگانه ارسال می کند.

پس از انتخاب فایلی که می‌خواهید ارسال کنید، دوباره تغییر صفحه را مشاهده خواهید کرد. در سمت چپ، فهرستی از مواردی را که به اشتراک می گذارید مشاهده خواهید کرد. در سمت راست، می‌بینید که فهرستی از دستگاه‌های موجودی که می‌توانید به آن‌ها ارسال کنید پر شده است.

نحوه اشتراک گذاری ویندوز 3 در نزدیکی

هنگامی که روی دستگاهی که می خواهید آن را به آن ارسال کنید کلیک کنید، سعی می کند فایل(های) را ارسال کند. اگر اشتراک‌گذاری را فقط با دستگاه‌هایی با همان حساب Google انتخاب کرده‌اید، فوراً ارسال می‌شود. اگر این کار را نکنید، آن دستگاه دریافت کننده صفحه تایید را دریافت می کند. یک بار ضربه بزنید تایید کنید در آن دستگاه، شروع به ارسال می کند.

استفاده از Nearby Share: دریافت فایل ها

دریافت فایل ها به آسانی ارسال آنهاست. در دستگاه خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را باز کنید اشتراک گذاری منو، روی Nearby Share ضربه بزنید و رایانه شخصی را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، فایل به طور خودکار شروع به ارسال می کند. فایل را در پوشه Downloads خود خواهید دید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مزاحم نشوید به خودی خود در ویندوز 11 روشن می شود

تنظیمات مهم

تنظیماتی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که تجربه را مطابق میل شما تنظیم می کند.

اول، شما می خواهید خود را ویرایش کنید تنظیمات دید.

شما می توانید انتخاب کنید که فایل ها را دریافت کنید هر کس. این کار روند دریافت فایل ها را آسان تر می کند. با این حال، فقط بدانید که شما را برای دریافت فایل‌ها از هر غریبه باز می‌گذارد و این می‌تواند خطر امنیتی ایجاد کند. همچنین اگر این گزینه را انتخاب کنید، باید فایل را تایید کنید.

شما می توانید این گزینه را برای چند دقیقه یا برای همیشه فعال کنید. اگر بخواهید به طور موقت آن را روشن کنید، گوگل به شما نمی گوید که چه مدت فعال خواهد بود. فقط انتظار داشته باشید کمتر از 10 دقیقه طول بکشد.

گزینه بعدی به شما امکان می دهد فایل های خود را دریافت کنید مخاطب. شما فقط می توانید از افرادی که در مخاطبین شما هستند فایل ارسال و دریافت کنید. با رفتن به contacts.google.com می توانید مخاطبین خود را بررسی کنید. شما نیازی به تایید فایل های این افراد نخواهید داشت. همچنین، اگر فایلی را به دستگاهی که به حساب Google خود وارد شده است ارسال می کنید، نیازی به تأیید آن نخواهید داشت.

بعد، می توانید انتخاب کنید که فقط فایل ها را از آن دریافت کنید دستگاه های شما. این بدان معنی است که دستگاه دریافت کننده باید به همان حساب Google وارد شود که دستگاه ارسال کننده فایل است. در غیر این صورت نمایش داده نمی شود. با این گزینه هیچ مرحله تاییدی وجود ندارد.

در نهایت، گزینه ای برای قابل مشاهده بودن وجود دارد هیچکس. این هدف از نصب برنامه را نادیده می گیرد، اما اگر بخواهید به هر دلیلی به طور موقت دستگاه خود را نامرئی کنید، مفید است.

بعد، نام دستگاه خود را ویرایش کنید

هنگام استفاده از Nearby Share، باید بتوانید به سرعت دستگاهی را که به آن ارسال می کنید شناسایی کنید. بنابراین، می‌خواهید نامی برای رایانه شخصی انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به راحتی تشخیص دهید که در حال ارسال به آن هستید.

در گوشه بالا سمت راست، درست در کنار تصویر نمایه خود، روی آن ضربه بزنید تنظیمات دکمه؛ این نماد چرخ دنده ای شکل است. به پایین بروید نام دستگاه. کلیک کنید روی تغییر نام دهید سمت راست را فشار دهید و نامی کوتاه و شیرین انتخاب کنید.

نحوه اشتراک گذاری ویندوز 4 در نزدیکی

انتخاب کنید که در کدام پوشه ذخیره شود

هنگامی که فایلی را دریافت می کنید، به طور خودکار به پوشه دانلودهای پیش فرض رایانه شما می رود. با این حال می توانید آن را تغییر دهید. در تنظیمات، گزینه دوم به شما امکان می دهد پوشه ای را که فایل ها در آن قرار می گیرند را تعیین کنید.

با این دانش، می توانید فایل ها را به سرعت و به راحتی با رایانه ویندوزی خود ارسال و به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ailovi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *