دیدنی های سفر به  شهر باکو و کشور هند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آپلود عکس

شهر زیبا و تاریخی باکو پایتختی مدرن است که در برخی از نقاط آن تاریخ و سنت نیز دیده می شود. این شهر به طرز حیرت آوری بافت سنتی و تاریخی خود را در کنار شهر نشینی مدرن حفظ نموده و همین امر سبب پدید آمدن چهره ای دوگانه در این شهر شده و به جذابیت آن افزوده شده است. منطقه ایچری شهر همان بافت سنتی شهر است که گشت و گذار در آن شما را به صدها سال پیش خواهد برد. و بسیاری از اثار تاریخی ارزشمند آذربایجان در همین منطقه به چشم می خورد. در کنار آن باکوی مدرن روز به روز در حال پیشرفت و دگرگونی است و معماری مدرن جلوه ای خاص به چهره آن بخشیده است. برج های شعله و برج تلویزیونی باکو تنها نمونه ای از آن است .

در ادامه قصد داریم به طور مختصر و مفید برخی از دیدنی های این شهر را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی هرچند اندک در اختیارتان قرار دهیم . پس با ما همراه باشید:

مرکز تفریحی مگا فان

این مجموعه تفریحی در تور باکو ارزان ارای پارکینگ مجهز و چهار طبقه است که تمامی طبقات آن شامل امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی است . طبقه اول این مجموعه به شهر بازی کودکان و پارک دینو یا دایناسورها اختصاص یافته است . طبقه دوم این مجموعه را رستورانهای متنوع و با کیفیت تشکیل داده اند.  و در طبقه سوم مجموعه بازی کودکان و نوجوانان و همچنین سالن بیلیارد و اسکی روی یخ قرار دارد.

مسجد حیدر باکو

این مسجد مساحتی در حدود دوازده هزار متر مربع دارد و ظرفیت گنجایش چهار هزار نفر را داراست . این بنا دارای چهار مناره است که ارتفاع آن به نود و پنج متر می رسد  و نمای آن طبق سبک معماری منطقه شیروان شاهان با سنگ های خاص و سفید رنگ تزیین شده است . این مسجد دارای دو گنبد است که ارتفاع هر یک  به ترتیب سی و پنج و پنجاه و پنج متر است .

گفتنی است این بنا بزرگترین مسجد منطقه قفقاز است و بزرگترین فرش ماشینی دنیا در داخل آن پهن شده است.

برج تلویزیونی باکو

برج تلویزیونی باکو در واقع یک برج ارتباطی و مخابراتی است که از بتن ساخته شده است و ارتفاعی در حدود سیصد و ده متر دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در کشور آذربایجان است که معماری منحصر بفرد آن گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند.

این برج از سراسر شهر باکو قابل رویت است و در داخل آن رستوران گردان و همچنین امکانات رفاهی مختلفی قرار دارد.

جاذبه های دیدنی در هند

شهر دهلی

شهر زیبا و اما شلوغ دهلی، پایتخت کشور هند است که جاذبه های دیدنی فروان آن گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این جا می کشاند. شهر دهلی در کنار شهر های آگرا و جیپور مثلث طلایی گردشگری در هند را تشکیل می دهند و سالانه میلیون ها توریست به قصد بازدید از این مثلث به هند سفر می نمایند.  بناهای تاریخی دهلی یکی از اصلی ترین دلایل شهرت ای شهر شده و وجود مساجد باشکوه، قلعه های باستانی و بناهای تاریخی باشکوه  که اغلب از دوران سلطه و حکومت مغول ها به یادگار مانده تنها نمونه ای از دیدنی های دهلی است که بازدید از هر یک از انها دریچه ای نو از تمدن و فرهنگ غنی این سرزمین را پیش چشمان گردشگران می گشاید .

شهر آگرا و بنای تاریخی تاج محل    Taj Mahal

به گزارش سفر باتو ، شاید تصویر باشکوه بنای تاج محل اولین و تنها تصویری است که بعد از شنیدن نام هند در ذهنمان تداعی می گردد.  این بنای باشکوه و مرمرینِ و سراسر سفید رنگ در شهر آگرا قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . البته گفتنی است جاذبه های دیدنی در این شهر محدود به تاج محل نیست و همه این شهر را جاذبه های دیدنی و گردشگری فرا گرفته است .

شهر سلطنتی اودی‌پور  Udaipur

شهر اودی‌پور را مناظر طبیعی شگفت انگیز و کاخ های باشکوه در بر گرفته است و بعلت تمرکز خاندان سلطنتی در این شهر قصرها و کاخ های بسیار زیادی در سراسر آن به چشم می خورد که اکنون اغلب آنها به موزه تبدیل شده اند . همچنین اقامت در این شهر برای چند روز بسیار جالب خواهد بود و هتل های نه چندان گرانی در گوشه و کنار این شهر قرار دارند که اقامت در این منطقه زیبا و شگفت انگیز را امکان پذیر می نمایند.  تور هند ارزان قیمت را در سایت ببینید.

منطقه باستانی همپی   Hampi

منطقه باستانی و شگفت انگیز همپی در ایالت کارناتاکا هند واقع شده است و حین بازدید از آن با ویرانه های به جا مانده از ویجایاناگار(آخرین پایتخت یکی از بزرگ ترین پادشاهی هندو ) روبرو خواهید شد . در این منطقه بناهای عظیم و باشکوهی دیده می شود که اغلب سنگ های عظیم و تراش خورده ای هستند که شکوه و جلال تمدن هندو را به کل دنیا معرفی می نمایند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EnB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *