نحوه استفاده از Mastodon Social

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از Mastodon Social همراه ما باشید

Mastodon در مقایسه با سایر پلتفرم های اجتماعی جواهری کمیاب است، زیرا یک پلت فرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است. این پلتفرم سهم منصفانه ای از ویژگی های خود را ارائه می دهد، از رابط سالم و جامعه پسند تا پلت فرم منبع باز آن. اولویت‌های آن در حفظ خط‌مشی‌های متمرکز بر حریم خصوصی و سایر امکانات اولیه که قبلاً با بسته ارائه شده است، نهفته است. در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی و استفاده از Mastodon و نحوه استفاده موثر از آن را بیاموزیم.

از Mastodon Social استفاده کنید

Mastodon چیست و چگونه از آن استفاده می کنید؟

Mastodon یک پلت فرم منبع باز است که اساساً شبیه رابین هود در قلمرو رسانه های اجتماعی است. این پلتفرم بیشتر جامعه محور با احترام بالا به حریم خصوصی داده ها و تعدیل محتوا ارائه می دهد. در Mastodon، کاربران ارباب جهان اجتماعی خود هستند، جایی که می توانند هر کسی باشند بدون محدودیت هایی که آنها را مقید می کند.

وقتی صحبت از مکالمه به میان می‌آید، Mastodon آزادانه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در چت معنی‌دار با کاربران اینترنتی از سراسر جهان شرکت کنند. در دنیایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب شبیه و یکپارچه هستند، Mastodon جایگزینی پر از آزادی برای بسیاری از پلتفرم‌های سطح بالا مانند توییتر است.

به طور کلی، این یک پلت فرم رایگان و بدون هزینه است که دسترسی به تمام سرورهای آنها را فراهم می کند. کاربران می توانند روی هر گره ای پرش کرده و از کل شبکه Mastodon بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند. ویژگی اصلی که این را از سایرین متمایز می کند، این نوع عدم تمرکز با مجموعه سرورهای آن است.

بیایید ببینیم چگونه می توانید حساب خود را راه اندازی کنید و از Mastodon استفاده کنید. در این راهنما، موارد زیر را بررسی خواهیم کرد.

چگونه حساب Mastodon را تنظیم کنم؟

 

درست مانند هر پلتفرم دیگری، کاربران می توانند به نمونه موجود Mastodon بپیوندند یا حساب Mastodon خود را ایجاد کنند. ما می خواهیم یاد بگیریم که چگونه هر دو را انجام دهیم. با این حال، برای کاربران جدید، توصیه می شود که به برنامه عادت کنند و سپس برنامه خود را بسازند.

در اینجا نحوه پیوستن به یک نمونه موجود Mastodon آمده است:

  1. هر یک از نمونه‌ها را جستجو کنید، و منظور ما از آن یک جامعه است، درست مانند Discord یا Reddit. با دقت بپیوندید، زیرا آنها قوانین و مقررات خاص خود را خواهند داشت. برای جستجوی نمونه های Mastodon، باید به instances.social بروید. در اینجا، می توانید تنظیمات برگزیده خود را وارد کنید تا یک نمونه عالی برای خود پیدا کنید.
  2. هنگامی که نمونه ای را که می خواهید به آن بپیوندید مشخص کردید، روی آن کلیک کنید و سپس  Go to instance را انتخاب کنید.
  3. روی دکمه Create Account  کلیک کنید  . بسته به نمونه، ممکن است دکمه ثبت نام  را نیز مشاهده کنید.
  4. حالا از شما می خواهند که مدارک را پر کنید. پس از انجام، دستورالعمل‌های قابل مشاهده روی صفحه را دنبال کنید تا حساب کاربری ایجاد کنید. پس از تکمیل این فرآیند، آنها فرآیند تأیید را شروع می‌کنند، مانند شناسه ایمیل شما.
  5. در نهایت، پروفایل را همانطور که می خواهید سفارشی کنید، یک عکس پست کنید، یک بیوگرافی هیجان انگیز بنویسید و غیره.

از تجربه Mastodon لذت ببرید!

چگونه از شبکه اجتماعی Mastodon استفاده کنیم؟

در Mastodon، کاربران دارای ویژگی هایی مانند نوار جستجو، فیلد ورودی، شمارنده کاراکتر، ایموجی ها، گزینه های زبان و موارد دیگر خواهند بود. آنها می توانند متون شناسایی شده از یک عکس را اضافه کنند و از آن به عنوان توضیحات استفاده کنند. پست‌های دنبال‌کنندگان در فید اصلی نمایش داده می‌شوند، با انتخاب‌هایی از پاسخ، تبلیغ، و موارد دلخواه تا نشانک‌گذاری آنها.

جدای از آن، کاربران همچنین می توانند فیلترهایی را برای تقویت، پاسخ ها، پیام های مستقیم، لیست ها، هشدارها و غیره انتخاب کنند. کاربران باید همیشه در مورد پیام‌های خصوصی و عمومی محتاط باشند زیرا رمزگذاری نشده‌اند و در دسترس مدیران سرور هستند. این سایت همچنین یک خوراک زنده از پست هایی که در شبکه Mastodon منتشر می شود ارائه می دهد. به طور کلی، اگر توییتر شروع به خسته کردن مردم کند، Mastodon ارزش وقت گذاشتن را دارد.

بخوانید:  کاوی رسانه های اجتماعی – مقدمه با مثال

چگونه توت ها را در Mastodon پست کنیم؟

پست ها در Mastodon Toots نامیده می شوند . شما می توانید به راحتی از کادر قرار داده شده در پانل سمت چپ صفحه شروع به ارسال پست کنید و می توانید تا 500 کلمه بنویسید. با این حال، این بستگی به سرور و آنچه که مدیر پیکربندی کرده است دارد. با این حال، چندین ویژگی پست در Mastodon وجود دارد. برای افزایش دسترسی، می توانید هشتگ ها را در پست خود قرار دهید. بنابراین، هر کسی که اکانت شما را دنبال نمی کند اما هشتگ را دنبال می کند، می تواند پست های شما را ببیند. اگر می خواهید تصاویر را اضافه کنید، روی نماد گیره کاغذ کلیک کنید و سپس آن را اضافه کنید. خیلی ساده است، اینطور نیست؟

بخوانید:  اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی

چگونه از Mastodon به طور موثر استفاده می کنید؟

درست مانند هر پلتفرم دیگر رسانه های اجتماعی، Mastodon می تواند به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. شما باید نمونه صحیح را انتخاب کنید، زیرا مشخص می کند که چه نوع محتوایی در راه شما قرار می گیرد. همچنین، نمایه خود را تکمیل کنید تا مردم به آنچه شما در مورد آن هستید، پی ببرند. هنگامی که در مورد افراد صحبت می کنید، یک نکته ساده این است که فقط تعداد بیشتری از آنها را دنبال کنید.

بخوانید: بهترین برنامه های رسانه اجتماعی برای ویندوز موجود در فروشگاه مایکروسافت.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از Mastodon Social مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QKCtcH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *