هکریست های روسی بیمارستان های ایالات متحده را با حملات DDoS هدف قرار می دهند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سایه هکرها بر امنیت سایبری جهان/ «جنگ جهانی سوم» مجازی می شود؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

هکرهای روسی KillNet بیمارستان های ایالات متحده را با حملات DDoS و همچنین بیمارستان های کشورهای طرفدار اوکراین را هدف قرار داده اند.


بیمارستان های ایالات متحده توسط مهاجمان DDoS روسیه هدف قرار گرفته اند

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) در مورد یک رشته حملات DDoS که بیمارستان های ایالات متحده را هدف قرار می دهد، هشدار داده است. عاملان، متعلق به یک گروه هکریست معروف به KillNet، به دلیل حملات DDoS و تهدیدات خود شناخته می شوند. KillNet حداقل از ژانویه 2022 فعال بوده و ظاهراً یک گروه طرفدار روسیه است.

در 30 ژانویه 2023، HHS یادداشت تحلیلی در مورد این سری از حملات منتشر کرد که در آن بیان کرد که KillNet “معروف است که حملات DDoS را راه اندازی می کند و کانال های عمومی متعددی را با هدف جذب و جلب توجه از این حملات اجرا می کند.”

در یادداشت تحلیلگر HHS همچنین بیان شده است که KillNet از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین در اوایل سال 2022، کشورهای حامی اوکراین، به ویژه کشورهای ناتو را هدف قرار می دهد.

لیست بیمارستان های ایالات متحده هدف شامل موارد زیر است:

  • بیمارستان کودکان موت، میشیگان
  • مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، پنسیلوانیا
  • جفرسون هلث، فیلادلفیا، پنسیلوانیا
  • مرکز پزشکی منطقه ای آناهیم، ​​کالیفرنیا
  • بیمارستان Cedars-Sinai، لس آنجلس، کالیفرنیا
  • بیمارستان هانتسویل، آلاباما

KillNet به کشورهای دیگر نیز ضربه زده است

فردی که ماسک جمجمه و عینک به سر دارد و کد کامپیوتر را می خواند

علاوه بر بیمارستان‌های مختلف ایالات متحده، KillNet همچنین بیمارستان‌های سایر کشورهای طرفدار اوکراین از جمله دانمارک، آلمان، بریتانیا، لهستان و هلند را دنبال کرده است.

در دانمارک، وب‌سایت‌های 9 بیمارستان به طور موقت در نتیجه این حمله بسته شدند، اما طولی نکشید که هر 9 بیمارستان مورد هدف به فعالیت کامل بازگشتند.

KillNet با جرایم سایبری بیگانه نیست

این اولین بار نیست که KillNet سازمان ها را با حملات DDoS هدف قرار می دهد. در گذشته، KillNet شرکت های مختلف آمریکایی از جمله فرودگاه های لس آنجلس و آتلانتا و بانک جی پی مورگان چیس را مورد توجه قرار داده است.

در یادداشت فوق الذکر تحلیلگر HHS، آمده است که در ماه مه 2022، “یک عضو فرضی KillNet 23 ساله در ارتباط با حملات به وب سایت های دولتی رومانی دستگیر شد.” در انتقام از این موضوع، KillNet “طبق گزارش ها خواستار آزادی او شد و تهدید کرد که در صورت عدم برآورده شدن خواسته های آنها، دستگاه های تنفس مصنوعی را در بیمارستان های بریتانیا هدف قرار خواهد داد.”

گروه‌های مختلف هکتیویسم تهدیدی برای سازمان‌های بزرگ هستند و جنگ روسیه و اوکراین باعث تشدید چنین حملاتی از سوی اپراتورهای ادعایی مستقر در روسیه شده است.

KillNet ممکن است به هدف قرار دادن بیمارستان ها ادامه دهد

KillNet به دنبال سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها است، بنابراین این احتمال وجود دارد که این سبک از حملات در ماه‌ها یا سال‌های آینده در صنعت مراقبت‌های بهداشتی به گردش درآید. زمان نشان خواهد داد که آیا این گروه هک خطرناک همچنان به شرکت های مراقبت های بهداشتی نگاه می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OGT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *