محبوب ترین مشاغل برای کار دانشجویی در هلند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دانشجویان غیر هلندی ممکن است در طول تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند، زیرا کار دانشجویی در هلند مزیت های بی شماری را برای متقاضیان کار در این کشور ارائه می دهد. البته لازم ذکر است که تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار دانشجویی در هلند هستند، باید با برخی از قوانین کلیدی در این زمینه به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول تحصیل خود در این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین قوانین برای دانشجویانی که به دنبال کار در هلند هستند این است که، آنها باید در قدم اول برای دریافت مجوز کار در این کشور اقدام نمایند. زیرا تمامی دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در هلند مستلزم دریافت مجوز کار هستند. جهت کسب اطلاعات گسترده در این خصوص ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

کار دانشجویی در هلند با بیمه مراقبت های بهداشتی

یکی از مهمترین مباحثی که اغلب متقاضیان کار دانشجویی در هلند آن را نادیده می گیرند، اخذ بیمه مراقبت های بهداشتی در این کشور می باشد. زیرا بدون داشتن بیمه مراقبت های بهداشتی مناسب در این کشور اجازه کار دانشجویی در هلند را نخواهند داشت. علاوه بر این، بدون داشتن بیمه مراقبت های بهداشتی معتبر با چالش های گسترده ای در طول انجام کار دانشجویی در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی هر فرد بالای 18 سال که در هلند مشغول به کار دانشجویی می باشد باید یک بیمه اولیه مراقبت های بهداشتی معتبر داشته باشد. بیمه مراقبت های بهداشتی در هلند معمولا هزینه های دانشجویی زیر را به طور کامل پوشش می دهد:

در نهایت اینکه، تمامی متقاضیان کار دانشجویی در هلند باید همواره مطمئن شوند که به خوبی در این کشور بیمه شده اند تا از بروز برخی از مشکلات در زمینه سلامت جلوگیری کنند.

کار دانشجویی غیرقانونی در هلند

یکی از اصلی تری چالش های دانشجویانی که به دنبال کار دانشجویی در هلند هستند، رفتن به سمت کار دانشجویی غیرقانونی در هلند می باشد. زیرا کار در مشاغل غیر قانونی در هلند مشکلات گسترده ای را در طول تحصیل دانشجویان در این کشور به همراه خواهد داشت. به طور مثال، برخی از دانشجویان بین المللی در هلند دارای شغل پاره وقت هستند و هیچ گونه مالیات یا حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمی کنند. این مشاغل که دانشجویان در آنها مشغول به کار می شوند به عنوان مشاغل غیرقانونی شناخته می شوند. با وجود اینکه دانشجویان در مشاغل غیرقانونی در هلند درآمد بیشتری کسب می کنند، اما خطرات ویژه ای آنها را تهدید خواهد کرد. در مشاغل دانشجویی غیرقانونی در هلند، دانشجویان هیچ حقی ندارند و اگر در محل کار برای آنها اتفاقی بیفتند بیمه نیستند. در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای کار دانشجویی غیرقانونی در هلند را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

معیارهای واجد شرایط بودن برای کار دانشجویی در هلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار دانشجویی در هلند هستند باید تمامی معیارهای واجد شرای بودن را در این حوزه رعایت کنند. معیارهای اساسی برای واجد شرایط بودن جهت انجام کار دانشجویی در هلند به شرح زیر می باشد:

  • برای کار دانشجویی در هلند تمامی متقاضیان باید شماره خدمات خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنند.
  • دانشجویان بین المللی فقط مجاز به 16 ساعت کار به صورت پاره وقت در هلند هستند.
  • برای کار دانشجویی در هلند باید یک بیمه دریمانی معتبر داشته باشید.
  • برای دریافت ویزای کار هلند باید در یک سازمان ثبت شده در خدمات مهاجرت و اخذ تابعیت هلند مشغول به کار شوید.
  • دانشجویان بین المللی پس از تکمیل درخواست خود باید درخواست دهند و هزینه را به طور کامل بپردازند. این هزینه برای مدت زمانی است که می توانید برای درخواست شغل و حتی فرصت های تحصیلی در هلند بگذرانید.

محبوب ترین مشاغل برای کار دانشجویی در هلند

دانشگاه های هلند با همکاری وزارت کار این کشور، برخی از مشاغل دانشجویی محبوب را برای افرادی که به دنبال کار دانشجویی در هلند هستند ارائه کرده اند. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در هلند درآمد ماهانه به € (یورو) توضیحات
صندوقدار 2900€ این شغل دانشجویی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در میان دانشجویان بین المللی و جوان است. زیرا فروشگاه های بی شماری در هلند وجود دارند که می توانید در آنها درآمد کسب کنید.
مسئول پذیرش هتل 3000€ اگر یک دانشجوی بین المللی با مهارت های مهمان نوازی مناسب هستید، می توانید برای کار به عنوان پذیرش در هتل های هلند اقدام نمایید.
معلم خصوصی 3500€ معلم خصوصی یکی از محبوب ترین گزینه های کار نیمه وقت در هلند برای دانشجویان بین المللی می باشد. متقاضیان با تبدیل شدن به یک معلم خصوصی می توانند برای دستیار تدریس در دانشگاه های هلند نیز درخواست دهند.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر مشاغل دانشجویی محبوب برای کار دانشجویی در هلند به تصویر زیر توجه فرمایید:

محدودیت های کار دانشجویی در هلند

کار دانشجویی در هلند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد دارای محدودیت هایی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از شروع به کار در این کشور دانشجویان به خوبی با محدودیت های ویژه در این حوزه آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول روند درخواست کار دانشجویی خود در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی اتباع کشورهای خارجی با ملیت های مختلف باید توجه داشته باشند که در رابطه با ساعات و دوره های زمانی که در هلند کار دانشجویی انجام می دهند باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • دانشجویان متقاضی نباید بیش از 16 ساعت در هفته کار کنند.
  • در ژوئن، جولای و آگوست کار فصلی انجام دهید.

به این نکته اساسی نیز توجه فرمایید که، این محدودیت ها برای کار دانشجویی در هلند برای ساکنان اتحادیه اروپا، لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند و سوئیس اعمال نمی شود. اتباع این کشورهای خارجی ممکن است به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار دانشجویی شوند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص کار دانشجویی در هلند، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vHboFd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *