متا مدل هوش مصنوعی تجاری منبع باز را برای رقابت با OpenAI و گوگل منتشر می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک متا مدل تجاری منبع باز را برای رقابت با OpenAI و گوگل منتشر می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

علامت HQ متا

جاش ادلسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، قرار است نسخه تجاری LLaMA را منتشر کند، مدل زبان منبع باز آن (LLM) که از هوش مصنوعی (AI) برای تولید متن، تصاویر و کد استفاده می کند.

LLaMA که مخفف Large Language Model Meta AI است، در ماه فوریه به عنوان یک مدل پایه کوچک به طور عمومی معرفی شد و در اختیار محققان و دانشگاهیان قرار گرفت.

همچنین: آیا می خواهید چت ربات هوش مصنوعی خود را بسازید؟ به HuggingChat منبع باز سلام کنید

در حال حاضر، فایننشال تایمز گزارش می دهد که متا آماده است تا نسخه تجاری این مدل را منتشر کند، که توسعه دهندگان و کسب و کارها را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی با استفاده از مدل پایه بسازند.

از آنجایی که این یک فناوری AI منبع باز است، دسترسی تجاری به LLaMA به مشاغل در هر اندازه این فرصت را می دهد تا هوش مصنوعی را تطبیق داده و بهبود بخشند، نوآوری های فناوری را در بخش های مختلف تسریع می بخشد و به طور بالقوه منجر به مدل های قوی تر می شود.

LLaMA متا در 7، 13، 33 و 65 میلیارد پارامتر در دسترس است، در مقایسه با LLM ChatGPT، GPT-3.5، که تأیید شده است که دارای 175 میلیارد پارامتر است. OpenAI نگفته است که GPT-4 چند پارامتر دارد، اما تخمین زده می شود که بیش از 1 تریلیون پارامتر داشته باشد – هر چه پارامترهای بیشتری باشد، مدل بهتر می تواند ورودی را درک کند و خروجی مناسب تولید کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه گوگل داده ها را هنگام استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی مولد ایمن نگه می دارد

همچنین: Google Bard بازی هوش مصنوعی خود را با این ویژگی های جدید تقویت می کند

در حال حاضر، OpenAI با ChatGPT به عنوان دونده سرعت خود، یک ربات چت هوش مصنوعی که با انتشار خود در نوامبر انقلابی مولد در هوش مصنوعی به راه انداخت، در رقابت هوش مصنوعی پیشتاز است. مایکروسافت سرمایه گذاری هنگفتی در OpenAI انجام داده است. این غول فناوری از فناوری GPT-4 در بینگ اصلاح شده و مجهز به هوش مصنوعی استفاده می کند و برای ایجاد قدرت تصویر خالق خود استفاده می کند. گوگل چت ربات هوش مصنوعی، Bard و LLM های اختصاصی خود را دارد. هیچ یک از این سیستم ها منبع باز نیستند.

اگرچه مدل های AI منبع باز در حال حاضر وجود دارند، راه اندازی تجاری LLaMA متا هنوز یک گام مهم است، زیرا از بسیاری از LLM های منبع باز موجود در بازار بزرگتر است و این واقعیت که از یکی از بزرگترین شرکت های فناوری است. در جهان.

همچنین: ChatGPT در مقابل بینگ در مقابل Google Bard: بهترین چت ربات هوش مصنوعی کدام است؟

این راه‌اندازی به این معنی است که متا به طور مستقیم با OpenAI و گوگل تحت حمایت مایکروسافت رقابت می‌کند و این رقابت می‌تواند به معنای پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی باشد. نرم افزار بسته یا اختصاصی، مانند آنچه در ChatGPT OpenAI استفاده می شود، انتقادهایی را در مورد شفافیت و امنیت به دنبال داشته است.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dLWOQh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *