متا حساب های فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را باز می گرداند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا اعلام کرده است که به تعلیق حساب‌های فیس‌بوک و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پایان می‌دهد. با این حال، این شرکت خاطرنشان می کند که برای بازگشت او “نرده های محافظ” قرار داده است.


ترامپ به دنبال شورش کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 از اینستاگرام و فیسبوک محروم شد. نیک کلگ، رئیس امور جهانی در متا، در یک پست اتاق خبر متا گفت که تعلیق در نتیجه نیاز به اقدام در “شرایط شدید و بسیار غیرعادی” است.

در آن زمان، ترامپ برای مدت نامحدودی تعلیق شد. اما هیئت نظارت شرکت بعداً محدودیت زمانی را برای تعلیق پیشنهاد کرد که تا دو سال تعیین شد.

کلگ خاطرنشان کرد که این شرکت بر این باور است که خطر امنیت عمومی کاهش یافته است و اکنون تعلیق می تواند پایان یابد.

“تصمیم ما این است که ریسک به اندازه کافی کاهش یافته است، و بنابراین باید به جدول زمانی دو ساله ای که تعیین کرده ایم پایبند باشیم. به این ترتیب، در هفته های آینده حساب های فیس بوک و اینستاگرام آقای ترامپ را بازگردانیم. انجام این کار با نرده های محافظ جدید برای جلوگیری از تکرار تخلفات.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چطور پست و استوری حذف شده اینستاگرام را ریکاوری و بازگردانی کنیم

چه “گاردریل هایی” در جای خود قرار داده شده است؟

از نظر جلوگیری از تکرار رفتاری که منجر به تعلیق شد، متا رویکرد متفاوتی به حساب ترامپ خواهد داشت. این شرکت می گوید معتقد است که مردم باید بتوانند آنچه را که سیاستمداران می گویند بشنوند تا بتوانند انتخاب های آگاهانه داشته باشند.

اما به گفته متا، در نتیجه نقض قبلی استانداردهای جامعه، ترامپ نیز مانند سایر کاربران مشمول قوانین خواهد بود.

او گفت: «با توجه به تخلفات وی، او اکنون با مجازات‌های تشدید شده برای تکرار تخلفات مواجه است – مجازات‌هایی که برای سایر شخصیت‌های عمومی که حساب‌هایشان از تعلیق مربوط به ناآرامی‌های مدنی تحت پروتکل به‌روز شده ما بازگردانده می‌شود، اعمال می‌شود. در صورتی که آقای ترامپ موارد نقض بیشتری را منتشر کند. محتوا حذف می شود و بسته به شدت تخلف بین یک ماه تا دو سال تعلیق می شود.»

این بدان معناست که بازگشت ترامپ به سکو لزوما دائمی نیست و به رفتار او بستگی دارد. او همچنین ممکن است برای ارسال محتوایی که انتخابات را مشروعیت می‌بخشد یا به QAnon مربوط می‌شود، با محدودیت‌هایی مواجه شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 اپلیکیشن عالی برای ویرایش تصاویر اینستاگرام

پایان محرومیت وی با زمان کافی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خواهد بود. توییتر همچنین در نوامبر 2022 حساب ترامپ را بازیابی کرد، به این معنی که او می‌تواند از طریق چندین پلتفرم به رای‌دهندگان بالقوه دسترسی پیدا کند، نه تنها Truth Social متعلق به ترامپ.

بازگشت ترامپ به فیسبوک و اینستاگرام

بعید است که ترامپ با توجه به بازگرداندن حساب‌هایش به رد سایر پلتفرم‌ها ادامه دهد. در حالی که او هنوز به احتمال زیاد در Truth Social پست خواهد کرد، میلیون ها دنبال کننده او در پلتفرم های دیگر می خواهند در طول انتخابات آینده از او بشنوند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hKp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *