گوگل به دلیل دزدیدن ایده کروم کست 339 میلیون دلار پرداخت کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

نشان‌واره گوگل تی وی در تلفن هوشمند در کنار دستگاه‌های Chromecast و کنترل از راه دور عکس استوک ۳

ادگار سروانتس / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • یک دادگاه منطقه ای ایالات متحده حکم داده است که گوگل سه حق ثبت اختراع Touchstream Technologies مربوط به “ارائه و کنترل محتوا در یک دستگاه نمایشگر” را نقض کرده است.
  • در نتیجه، گوگل باید 338.7 میلیون دلار غرامت برای این نقض حق اختراع بپردازد.
  • گوگل می گوید که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

Chromecast یکی از آن دسته از محصولات سخت‌افزاری کوچک‌تری بوده است که ارتقاء تجربه معناداری را به همراه داشته است. اولین Chromecast مشکل رابط‌های نرم‌افزار تلویزیون را حل کرد و مکان یابی محتوا را در تلفن هوشمند مفید و سپس پخش آن در تلویزیون صفحه بزرگ را آسان‌تر کرد. با این حال، دادگاهی در ایالات متحده حکم داده است که گوگل حق اختراع محصولات Chromecast خود را نقض کرده است و باید 338.7 میلیون دلار غرامت به دلیل آن بپردازد.

هیئت منصفه منطقه غربی تگزاس حکم داده است که گوگل سه حق ثبت اختراع متعلق به شرکتی به نام Touchstream Technologies را نقض کرده است. ArsTechnica. این شکایت به چندین محصول Chromecast از جمله Chromecast Ultra، Chromecast با گوگل تی وی و سایر محصولات یکپارچه Chromecast اشاره دارد.

اولین درخواست ثبت اختراع در این شکایت در آوریل 2011 ثبت شد.

علاوه بر این، شکایت ادعا می کند که تاچ استریم در دسامبر 2011 با گوگل ملاقات کرد اما به آن گفته شد که غول فناوری علاقه ای به شراکت با آن در فوریه 2012 ندارد. برای مرجع، اولین نسل کروم کست گوگل در سال 2013 منتشر شد. آخرین کروم کست با گوگل تی وی (HD) در سپتامبر 2022 راه اندازی شد، در حالی که نوع قبلی 4K در سپتامبر 20 عرضه شد.

Chromecast با گوگل تی وی HD box 2

ادگار سروانتس / Android Authority

گوگل با این شکایت مخالفت کرد و استدلال کرد که پتنت‌ها «به سختی اساسی هستند و همه روش‌های انتخاب محتوا در یک دستگاه شخصی و تماشای آن را در صفحه دیگری پوشش نمی‌دهند». علاوه بر این، گفته می‌شود که Chromecast در فناوری‌هایی که در پتنت‌های Touchstream به تفصیل آمده است، متفاوت است.

هیئت منصفه با ادعاهای تاچ استریم موافقت کرد و این شرکت را به پرداخت 338.7 میلیون دلار غرامت برای نقض پتنت خود محکوم کرد.

همانطور که سخنگوی آنها در بیانیه خود به آن اشاره کرده است، گوگل قصد دارد از این تصمیم تجدید نظر کند ArsTechnica.

ما به شدت با این حکم مخالفیم و تجدید نظر خواهیم کرد. ما همیشه فناوری را به‌طور مستقل توسعه داده‌ایم و بر اساس شایستگی ایده‌های خود به رقابت پرداخته‌ایم و به دفاع از خود در برابر این ادعاهای بی‌معنا ادامه خواهیم داد.

گوگل همچنین اعتبار سه پتنت Touchstream را به چالش می کشد.

باید دید کل وضعیت چگونه پیش خواهد رفت. گوگل از دادگاه خواسته بود که فروش Chromecast را ممنوع نکند زیرا گفته می شود تاچ استریم فقط یک نهاد مجوز است که هیچ محصول یا مشتری ندارد. برای این منظور، دادگاه هیچ حکمی برای توقف فروش Chromecast صادر نکرد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FVnqvH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *