قابلیت مشاهده پیام یکبار مصرف واتس اپ برای بهبود حریم خصوصی در حال کار است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

در این بخش از مجله هشت پیک از قابلیت جدید واتس اپ که مراحل تست بتای خود را سپری میکند و به زودی امکان آن برای همگان باز خواهد شد میخواهیم صحبت کنیم

اطلاعات اخیر WABetaInfo حاکی از آن است که یک ویژگی واتساپ یک بار مشاهده پیام ها در حال آزمایش است و فعلا برای دقیق تر بودن، در تست بتای این اپلیکیشن است. این ویژگی این امکان را برای کاربران واتس اپ فراهم می کند که پیام هایی را ارسال کنند که گیرندگان فقط یک بار می توانند آن ها را بخوانند. پس از در دسترس قرار گرفتن، این ویژگی به بهبود حریم خصوصی کاربران در پلتفرم کمک می کند.

از آنجایی که امروزه حفظ حریم خصوصی یک مشکل واقعی در خدمات آنلاین است، این ویژگی به کاربران کمک می کند تا پیام های خود را حتی بیشتر ایمن نگه دارند. منبع این اطلاعات نیز نمایشگاهی را به اشتراک گذاشت در مورد نحوه استفاده از این ویژگی پس از در دسترس قرار گرفتن در واتس اپ. این ویژگی جدید پیام‌رسانی یک بار مشاهده در مرحله آزمایش بتا است و ممکن است در هفته‌های آینده راه خود را به مخاطبان جهانی باز کند.

قابلیت مشاهده یکبار پیام واتساپ، موارد قدیمی با یک برنامه جدید

قابلیت مشاهده یک بار برای کاربران واتس اپ کاملاً جدید نیست. در سه ماهه دوم سال 2021، این پلتفرم راه اندازی شد ویژگی یک بار مشاهده برای عکس های ارسالی از طریق واتس اپ با این کار، کاربران می توانستند یک عکس را برای گیرندگانی که فقط یک بار می توانستند آن را مشاهده کنند، ارسال کنند، پس از آن از دسترس خارج می شود.

در نهایت، کاربران به زودی می توانند از این ویژگی یک بار مشاهده در حین ارسال پیام به یکدیگر استفاده کنند. درست مانند تصاویری که با استفاده از قابلیت مشاهده یک بار ارسال می شوند، گیرندگان پیام هایی که با استفاده از این ویژگی ارسال می شوند، یک بار می توانند پیام را یک بار ببینند. پس از مشاهده پیام توسط گیرنده، برای آنها غیر قابل دسترس می شود.

هنگامی که برای استفاده در دسترس قرار گرفت، واتس اپ یک بار مشاهده پیام ها به یکی دیگر از ویژگی های حریم خصوصی پیام رسانی می پیوندد. این ویژگی دوم به عنوان “پیام های ناپدید شدن“، و پیام های ارسال شده را در مدت زمان تعیین شده پس از ارسال حذف می کند. با استفاده از این دو ویژگی حریم‌محور، کاربران کنترل بیشتری بر نحوه ارسال پیام در واتس‌اپ خواهند داشت.

ورود این ویژگی در واتس اپ به نگرانی های مختلف حفظ حریم خصوصی پایان نمی دهد. این به سادگی به کاربران کمک می کند تا پیام های خاصی را که با استفاده از پلتفرم متعلق به متا ارسال می کنند، ایمن تر کنند. به‌روزرسانی پایدار آینده، این ویژگی را برای میلیون‌ها کاربر قابل دسترسی خواهد کرد.

آیا شما این قابلیت را خوب میدانید یا اینکه از اینکه پیامی را فقط یکبار میتوانید مشاهده کنید و سپس از دست میدهید خوشنود نخواهید بود ؟ در قسمت نظرات هشت پیک کامنت خود را میتوانید درج کنید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ygs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *