دوربین مدار بسته

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چکیده :  یکی از لازمه های حفظ امنیت در زندگی ماشینی این روزها است. اما چطور؟ در ادامه میخواهیم در مورد این سیستم نظارتی که انواع مختلفی داشته و تنوع بسیار بالایی دارد، پرده برداری کنیم.

 

دوربین مدار بسته یکی از لازمه های حفظ امنیت در زندگی ماشینی این روزها است. اما چطور؟ در ادامه میخواهیم در مورد این سیستم نظارتی که انواع مختلفی داشته و تنوع بسیار بالایی دارد، پرده برداری کنیم.

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین های مداربسته در کنار دزدگیر ها ابزاری هستند که امنیت مکان های مختلف را تضمین میکنند البته دوربین مدار بسته کارایی دیگری نیز دارد که بیشتر افراد به این دلیل به خرید دوربین ها رو می آورند و آنهم امکان کنترل محیط است. فرض کنید مادر شاغلی هستید که مجبور هستید هر روز صبح فرزند خود را در خانه تنها گذاشته و در محل کارتان حاصر شوید. دوربین ها به شما کمک میکنند تا بتوانید در هر لحظه تصاویر کودکتان را ببینید. به کمک این دوربین مدار بسته برای کودکتان لالایی پخش کنید و یا در صورت بروز هر حادثه ای آگاه شوید. و یا فرض کنید مدیر یک شرکت هستید که مدام مجبورید از شهری به شهر دیگر برای حضور در جلساتی در سفر باشید. قطعا دوربین ها کمک می کنند تا بتوانید نظارت کامل و جامع ای بر محیط کار خود و عملکرد کارمندانتان داشته باشید. دوربین مدار بسته انواع و اشکال مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین بازی موسیقی اندروید – به روز شده در جولای 2023

انواع دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری انواع و اقسام گوناگونی دارد. این دسته بندی ها به موارد زیادی نظیر تکنولوژی ساخت، دید در شب، تحتشبکه بودن یا نبودن دوربین، وایرلس بودن یا نبودن دوربین و موارد بسیار دیگر بستگی دارد. اما یکی از انواع دوربین مدار بسته که بسیار معروف است. دسته بندی دوربین ها بر اساس شکل ظاهری آنها است. دوربین ها بر اساس شکل ظاهری آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

دوربین مدار بسته دام

ناک گذاری این دوربین مدار بسته به دلیل شکل ظاهری آن است که شبیه به یک گنبد بوده و معنای کلمه دام از آن وام گرفته شده است. دوربین دام را بیشتر بر روی سقف ها یا کنج دیوار نصب می کنند و برای استفاده درون شرکت ها انتخاب مناسبی است.

دوربین مدار بسته لامپی

دوربین مداربسته بولت

بخاطر شکل ظاهری که دارد این چنین نام گذاری شده است، چرا که BULLET در لغت انگلیسی به معنای گلوله است و علت این نام گذاری استوانه ای شکل بودن دوربین بولت است. از این دوربین ها معمولا  در محیط های خارجی و فضای آزاد مانند باغ های شخصی و یا حیاط های بزرگ استفاده میشود. اکثر مدل های دوربین مداربسته بالت از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی کرده و این به آن معنا است که در مقابل شرایط جوی نامساعد، مقاوم هستند. بهترین محل برای نصب این دوربین ها بر روی دیوار است. اما در زیر سقف نیز قابل نصب هستند. نصب دوربین مداربسته بولت بسیار آسان بوده و نسبت به سایر دوربین های مـداربسته از پیچیدگی کمتری برخوردار است. برند های مطرح بسیاری از جمله داهوا، هایلوک، هایکویژن و… اقدام به تولید دوربین بولت می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین بازی های معمولی برای اندروید

دوربین مداربسته صنعتی

دوربین های صنعتی از مقاوم ترین و ضد ضربه ترین انواع دوربین مدار بسته هستند که بخاطر مقاومت بالای آنها همانطور که از نامشان نیز قابل حدس از در محیط های صنعتی نظیر کارخانه های صنایع غذایی و … استفاده می شوند. لنز این دوربین ها عموما به صورت جداگانه خریداری می شوند و نام دیگر این دوربین ها دوربین باکس است. این دوربین ها مقاوت بسیار بالایی داشته و عمولا به ندرت نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود پیدا می کنید.

دوربین مدار بسته اسپیددام

دوربین مدار بسته اسپید دام، گردان یا ptz با قابلیت چرخش، مناسب فضاهای وسع و بزرگ هستند که نیاز مند زاویه دید قوی است. دوربین اسپیددام به دلیل قدر دید بالا و دید در شب خوبی که دارد معمولا سر چهار راه ها و به منظور کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین لامپی

دوربین لامپی یکی  از پرطرفدارترین انواع دوربین مداربسته است که شباهت زیادی به یک لامپ معمولی دارد و افراد غیر متخص معمولا فرق این دوربین را با یک لامپ معمولی متوجه نمی شوند. دوربین مداربسته لامپی برای نصب به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و به همان سر پیچ لامپ های معمولی وصل میشود. این دوربین ها که زادیه دید ۳۶۰ درجه دارند بیشتر کاربرد جاسوسی داشته و به عنوان دوربین مداربسته جاسوسی از آن استفاده میشود.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/beY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *