طبیعت گردی در ایران چگونه است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

آپلود عکس

 

دریاچه جنگلی چورت

دریاچه زیبای چورت در شمال شرقی استان مازندران قرار گرفته که توسط زمین لرزه‌ای که هفتاد سال پیش در این منطقه رخ داد و طی آن مسیر چشمه ای که در کنار آن قرار داشته مسدود گردیده پدید آمده است . مناظر اطراف دریاچه چورت با وجود درختان سرسبز و پرندگان در حال آب تنی بسیار زیبا و شگفت انگیز است و بازدید از آن بی شک خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود. همچنین چشمه های رسوبی و زیبای باداب سورت از دیگر جاذبه های خیره کننده در این منطقه است که گردشگران بسیاری را به این سمت کشانده است .

کویر ورزنه

کویر زیبا و باشکوه ورزنه در تور طبیعت گردی پیشنهادی سفر باتو ، با تپه های شنی رویایی ، از فرسایش باد در طول هزاران سال پدید آمده ، و مانند تابلوی شگفت انگیز در وسط گالری هنری خود نمایی می کند.

با پا نهاندن به این کویر بکر تجربه بی نظیر از سکوت و آرامش حکمفرما در کویر را شاهد خواهید بود . کویر ورزنه حدود صد کیلومتر با شهر اصفهان فاصله دارد و وسعت تپه های شنی آن ،در حدود هفده هزار هکتار است.

نایبند؛ ماسوله کویر

منطقه زیبای نایبند با همه زیباییهای منحصر بفرد لقب ماسوله کویر را گرفته است . این روستای تاریخی در جنوب شرقی طبس و بر دامنه های کوهستان قرار گرفته است . که با چشم اندازی خیره کننده از  دشت هایی بی انتها که گویی انسانی بر آن پا ننهاده پدیده ای نادر به شمار می آید .

دریاچه نمک

دریاچه نمک به مانند جزیره سرگردان در کره خاکی تا به افق گسترده شده است که بازدید از آن و تجربه این همه شگفتی به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد . دریاچه نمک در نزدیکی کاشان و در کنار کویر زیبای مرنجاب و ریگ جن که خود از جاذبه های دیگر این منطقه محسوب می گردند واقع شده است . تور بالی را آنلاین تهیه کنید .

تالاب کردخورد

تالاب کردخورد یا تالاب آق‌گل یکی از بهترین جاذبه های دیدنی در همدان است که با مناظری زیبای و خیره کننده از تالاب و پوشش گیاهی سرسبز آن همچنین پرندگان مهاجر ساکن آن به تکه ای از بهشت بر روی زمین تبدیل شده است . گفتنی است این آبگیر را در فصل پاییز به مکانی مناسب و دنج برای بیش از چهل گونه از پرندگان ایران و همچنین پرندگان مهاجر روسیه و قفقاز نظیر غاز، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب چلیک و کاکایی تبدیل شده است.

آب گرم لاویج

روستای بسیار زیبا و ییلاقی لاویج در میان ارتفاعات کوه‌های البرز قرار گرفته ، که مسیر رسیدن به آن با وجود جنگل‌های رنگارنگ و انبوه و طبیعتی بی نظیر بسیار رویایی خواهد بود . با رسیدن به ارتفاعات میتوانید در چشمه های آب گرم لاویج که از دامنه کوه‌های لاویج می جوشد تنی آرام کنید . و پس از آن از مغازها و دکه های کوچک روستا عسل خالص و یا لواشک و سوغاتی های متنوع محلی تهیه کنید .

گفته می شود چشمه های آب گرم لاویج دارای املاح معدنی و خواص درمانی بسیار زیاد است .  البته گفتنی است این منطقه در تابستان پر از مسافر بوده و برای استفاده از این چشمه های آب‌گرم ممکن است با ازدحام مسافران روبه‌رو شوید اما در فصلهای دیگر این منطقه دارای آرامش بیشتری است . نم نم باران و مه ایی که تا پایین آمده و صدایی گنجشکان تنها قسمتی از مناظر لاویج است که گردشگران را مسحور می نماید .

کویرگردی

فصل  پاییز بهترین زمان برای بازدید از کویر است و این تنها زمانی است که در آن خبری از شب های سرد و روزهای آفتابی و سوزان نیست . خوشبختانه مساحت بسیار زیادی از کشورمان ایران پوشیده از کویر است و همین امر سبب به راه افتادن تورهای متعدد کویر گردی شده است .  بازدید از شب های پر ستاره کویر خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود که تا بخشی از گشت و گذار است .

پیشنهاد می کنیم کویرگردی خود را  از روستای نایبند طبس آغاز ، و در ادامه از جندق ( توابع شهر خور و شهر میبد یزد) بازدید نمایید . گفتنی است روستای تاریخی نایبند ، که به نگین کویر نیز لقب گرفته دارای امکانات رفاهی و اقامتی متعدد است .

اولسبلنگاه

منطقه رویایی «اولسبلنگاه» در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال قرار گرفته است به طرز معجزه آسایی از دست کاریهای انسان به دور مانده و به مکانی بکر و شگفت انگیز تبدیل شده است .

اقامت در کلبه های چوبی این منطقه ییلاقی حالی به شما خواهد داد که تا عمر دارید در ذهنتان باقی می ماند و پس از این تجربه سفر به مکان دیگری جای ان را نخواهد گرفت . این ییلاق زیبا در فاصله سی کیلومتری ماسال ، قرار دارد که مانند تابلوی نقاشی در گالری خود نمایی می کند . تور آنکارا قیمت چند؟

روستای ییلاقی یوش؛ زادگاه نیما یوشیج

شهر های زیبای یوش و بلده در استان مازندران واقع شده و از توابع شهرستان نور می باشند . مسیر دستبابی به آن هم از جاده هزار و هم از جاده چالوس امکان پذیر است که خود این مسیر نیز بسیار دیدنی و خاطره انگیز خواهد بود . خانه های این روستا کاه گلی بوده و تمام شه پر شده از اثار تاریخی منحصر بفرد . تا جائیکه دربهای کلونی و چوبی خانه ها همگی یادگار صدها سال پیش است . حین بازدید از این روستا به خانه نیما یوشیج که اکنون به موزه ای دیدنی تبدیل شده برخواهید خورد که با آثار شگفت انگیز و اشیاء عتیقه بسیار سرگرم کننده خواهد بود . مناظر زیبای طبیعی مانند خانه های تاریخی و  رودخانه خروشان یوش، همچنین باغ‌ های میوه از جمله دیدنی های منحصر بفرد در این روستاست.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lSF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *