جاذبه های گردشگری تفلیس و باتومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 جاذبه های

 

10 مکان خاطره انگیز در باتومی، بهشت گرجستان

 

تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از زمان های گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از حاکمان و فرمانروایان قرار گرفته است. تفلیس می تواند شما را در خود محو کند زیرا دارای جاذبه های گردشگری بی شماری بوده و همین موضوع  سبب شده است تا این منطقه گردشگری در دنیا دارای طرفداران بسیار زیادی باشد. اما نکته ای که باید درباره این شهر بدانید این است که این شهر در سال های اخیر تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته است این شهر دارای بنا های تاریخی بسیاری است که یکی از آنها را می توان قلعه یا دژ ناریکالا دانست که بر بلندی های مشرف به این مکان قرار گرفته است. افزون بر این همه جاذبه تاریخی شما با طبیعت بسیار بکر وهمینطور زیبا رو به رو خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی بیشتر اشنا کنیم.

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی تور تفلیس را می توان یکی از مهمترین و در عین حال زیبا ترین و پر تردد ترین خیابان های این شهر دانست زیرا با داشتن تعداد بسیار زیادی از رستوران ها و کافه های درجه یک و و بوتیک های زیبا شما را به خود مجذئب خواهد کرد این خیابان بسیار طولانی دارای تعداد مراکز فرهنگی وهمینطور مراکز گردشگری بسیار بوده که از این ساختمان و بنا های بسیار زیبا می توانید دیدن کنید از جمله بنا های موجود می توان به پارلمان قدیمی گرجستان، کلیسای کاشوتی و مرکز اپرای تفلیس اشاره کرد که در کنار دیگر موارد گردشگری به جاذبه های این خیابان بیش از پیش افزوده است.

قلعه ناریکالا

قلعه ای که در کوه های مقدس تفلیس ساخته شده است و می تواند برای شما بسیار جذاب باشد اگر بدانید که از برج های دیده بانی این مجموعه زمانی از شهر تفلیس و همینطور معابد و کلیسا های آن حفاظت می کرده است. این بنای بسیار زیبا یکی از قدیمی ترین و شاید تنها ترین بنایی باشد که در این وسعت در تفلیس ساخته شده استو این قلعه در قرن 4 بعد از میلاد مسیح ساخته شده است اما بعد از آنکه این مکان توسط مغول ها تسخیر شد نام آن به ناریکالا تغییر پیدا کرد.

کلیسای سامبا

به گزارش سفر باتو ، ساختمانی با شکوه که بسیار بزرگ بوده و دارای ساختمانی بسیار باشکوه و زیبا می باد این کلیسا در بالای تپه های سنت الیاس قرار دارد و در مرکز شهر تفلیس واقع شده است. این کلیسا می تواند تعداد بسیار زیادی از زائران و خدا جویان مسیحی را در خود جای دهد جالب است که بدانید این کلیسای بسیار زیبا بزرگترین کلیسایی است که در کشور گرجستان قرار دارد.

جاذبه های گردشگری باتومی

باتومی را می توان در میان تمامی شهر گرجستان مرواریدی دانست که بسیار زیبا بوده و علاوه بر داشتن سواحلی بسیار جذاب و همینطور دیدنی دارای مراکز خرید و تفریحات بسیار زیادی می باشد. این شهر ساحلی که در دریای سیاه قرار دارد دارای بهترین تفرج گاه های دیدنی بوده که می تواند در لیست مکان هایی که دوست دارید به آنجا سفر کنید استو در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری باتومی بیشتر آشنا کنیم.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغی بسیار بزرگ که می تواند برای شما در تور باتومی بسیار زیبا و خاطره انگیز باشد این باغ که بیش از 100 هکتار وسعت دارد توانسته است در میان جاذبه های گردشگری باتومی در رتبه نخست قرار بگیرد. این باغ بسیار زیبا دارای هزاران گونه ی گیاهی بوده که شما بسیاری از آنها را تنها در عکس و همینطور فیلم های مستند دیده اید. و جالب است بدانید در میان این گونه های بسیار فراوان تنها 10 درصد آنها به کشور و اقلیم گرجستان تغلق دارد و تمامی آنها از سایر نقاط جهان به این باغ بهشتی اورده شده است.

تله کابین آرگو

به نظر من شما می توانید باتومی را با استفاده از این تله کابین بسیار مرتفع به نظاره بنشینید. این تله کابین بسیار منحصر به فرد و دیدنی شما را تا ارتفاع بیش از 200 متری بالا خواهد برد و تصویری خارق العاده از شهر باتومی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دلفیناریوم ملی گرجستان

دلفیناریوم ملی گرجستان یکی از زیباترین پارک هایی است که شما می توانید در آن از لحظاتی بسیار زیبا و همینطور دل انگیز را به همراه نمایش های دیدنی از این حیوانات بسیار زیبا را تماشا خواهید کرد که در نوع خود بسیار جذاب خواهد بود.

دریاچه موری گلی

دریاچه نوری گلی در میان پارکی قرار دارد که این پارک نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در این شهر ساحلی است نکته ای که باید درباره این دریاچه بسیار بزرگ بدانید این است که در حدود 5.5 هکتار ئسعت دارد که در نوع خود بسیار بزرگ می باشد. عمق این دریاچه در عمیق ترین مناطق دارای 10 متر است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bnU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *