برترین جاذبه های دیدنی کیش و استانبول از نظر مسافران

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

 


 

برترین جاذبه های دیدنی کیش و استانبول از نظر مسافران


 

این مجموعه که به نام «پارک دلفین‌ها» معروف است یکی از بازدیدترین مناطق دیدنی جزیره کیش قلمداد می‌گردد. این پارک دارای وسعتی در حدود ۱۷۰ هکتار است که نه تنها دارای زندگی دریایی می‌باشد، بلکه در آن انواع باغها، از قبیل باغ پروانه، باغ ارکیده و کاکتوس نیز وجود دارد. در ورودی این مجموعه، ابتدا «باغ پرندگان» قرار دارد. در این باغ از حدود ۵۰ گونه پرنده‌های زیبا و گوناگون نگهداری می‌شود و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. تماشای انواع پرندگانی همچون طاووس‌، طوطی‌، پلیکان‌، مرغابی, و پرندگان زینتی و خوش آواز، مخصوصاً برای کودکان می‌تواند تجربه جذابی باشد.

در بخشی دیگر این پارک، آکواریوم آب ‌شور قرار دارد که در آن انواع پستانداران دریایی همچون شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و غیره در معرض تماشا قرار داده شده‌اند. از برنامه‌های این پارک، نمایش دلفین‌ها و کلاسیک ‌شو می‌باشد.

جالب است بدانید که قدمت خانه مردم شناسی بومیان کیش  در تور کیش به بیش از 200 سال پیش باز می گردد. از این رو سبک معماری آن به صورت کاملا بومی بوده و در یکی از محله های قدیمی کیش احداث شده است. این خانه متعلق به یکی از شخصیت‌های معروف کیش به نام «حاج عبدالله‌ بن ‌شاهین» بوده است که از سال 1393 وقف موزه مردم‌ شناسی شده است. در این خانه تاریخی می‌توان با مواردی همچون شیوه کار و زندگی بومیان در ایام قدیم، ابزار و وسایل سنتی آنها برای ماهیگیری، پخت ‌و پز، نگهداری و تهیه خرما و… آشنا شد.

نرح بلیط ورودی این موزه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان می‌باشد. ساعات بازدید از این موزه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تعیین شده است. دسترسی به این موزه بدین طریق است: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌ سمت کشتی یونانی، روبه ‌روی بندرگاه صیادی.

این مرکز خرید 4 طبقه که یکی از برترین مراکز خرید کیش به حساب می آید، در سال 1379 در زمینی 40 هزار متر مربعی در شرق جزیره بنا شد. دارای حدود 480 واحد تجاری با زمینه فعالیت پوشاک، کیف و کفش، ساعت، عینک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی، وسایل صوتی و تصویری، وسایل آشپزخانه، مواد غذایی، مکمل‌های غذایی و دارویی، موبایل و تجهیزات رایانه‌ای می باشد. نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر خارجی نیز در این بازار قرار دارد. در مرکز تجاری کیش هر شب ساعت 22 مراسم قرعه کشی با برنامه‌های شاد و اهداء جوایز به برندگان اجرا می‌گردد، و با جوایز نفیس از مسافران تور کیش به نوعى تقدیر و تشکر صورت مى پذیرد.

نورپردازی هایی که در بخش های مختلف مرکز تجاری کیش صورت گرفته، جلوه ای تماشایی به آن بخشیده است.

مسجد ایاصوفیا

مسجد ایاصوفیا از لحاظ معماری بی نظیر است و گردشگران زیادی در سفر خود به استانبول، از این مسجد بازدید می کنند. ساختمان مسجد ایاصوفیا در سال های گذشته به مدت هزار سال کلیسا بود و بعد مسجد تبدیل شد.

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

یکی دیگر از آثار تاریخی استانبول، مسجد سلطان احمد  در تور استانبول است که از جاذبه های گردشگری استانبول نیز محسوب می شود. سلطان احمد قصد داشت مسجدی بسازد که با مسجد ایاصوفیا رقابت کند ومی توان گفت که او در این کار موفق شده است. از قوانین این مسجد این است که افراد باید با لباس های پوشیده وارد مسجد شوند و خانم ها باید هنگام ورود به این مسجد، روسری سرشان کنند. در ساعات نماز مخصوصا در روزهای جمعه ورود به این مسجد ممنوع است.

کاخ توپکاپی

به گزارش سایت پگاچین ، این کاخ با معماری بی نظیرش به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. سلاطین عثمانی در سال های 1465 تا 1856 از کاخ توپکاپی به عنوان منزلگاه استفاده می کردند و در سال 1924 این کاخ تبدیل به موزه شد.

محله کمر بورگاز در استانبول

تپه‌های پوشیده از درخت، خانه‌های رنگی، آسمان آبی و هوای دلپذیر؛ چشمان‎تان محو این همه زیبایی در محله کمر بوگارز (kemerburgaz) خواهد شد. بوگارز جزو پرطرفدارترین مقاصد تفریحی و طبیعت گردی در ترکیه به شمار می‌رود. چه اهل سفرهای ارزان قیمت باشید چه اهل سفرهای لوکس، کمر بوگارز مقصدی مناسب است. می‌توانید در طبیعت زیبای این منطقه کمپ بزنید یا در ویلاهای لوکس آن اقامت فراموش نشدنی‌ای داشته باشید. اسب‌سواری و گلف از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این محله تجربه‌ کنید. از میدان تکسیم به راحتی و حدود یک ساعت می‌توانید خودتان را به محله کمر بورگاز برسانید. اگر محیط خلوت و آرام را می‌پسندید، آخر هفته‌ها به این محله نروید.

پولونزکوی در استانبول

پیاده‌روی در زمین سبز و جنگلی، استشمام هوای تازه و خوردن صبحانه مفصل ترکی صبحی است که در منطقه پولونزکوی استانبول منحصر به فرد می‌شود. راهی استانبول که شدید یک روزتان را در این منطقه سپری کنید.

پولونزکوی (Polonez, Beykoz) یعنی روستای لهستانی؛ در واقع ساکنان این روستا را لهستانی‌ها تشکیل می‌دادند. از آنجا که این روستا مورد توجه گردشگران واقع شده، امکانات رفاهی بی‌شماری دارد. خوردن یک وعده غذای لهستانی در این منطقه بسیار دلچسب خواهد بود. روستای پولونزکوی در قسمت آسیایی استانبول واقع شده.

تماشای یک نوع جالب و دیدنی از مراقبه (مدیتیشن)؛ سمای عرفانی درویشان

تجربه دیدنی دیگر مختص استانبول تماشای سمای عرفانی درویشان است. “سما” نوعی جشن و پایکوبی سنتی صوفیان است و توسط افرادی اجرا می گردد که به دنبال پیدا کردن حقیقت هستند و می خواهند با برانگیختن عشق الهی در خود، خودشان را در خداوند گم کنند و با رسیدن به کمال و آرامش به زمین برگردند. استانبول بهترین جا برای تماشای این مراسم زیبای روحانی با صداهای منحصر بفرد و از بر خوانی اشعار مولانا است.

خرید از پربازدید ترین جاذبه توریستی دنیا؛ گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول

کار حیرت انگیز بعدی که تنها در استانبول می توانید انجام دهید، خرید از پر بازدید ترین جاذبه توریستی دنیا یعنی بازار بزرگ استانبول است. در استانبول کافی است چند دقیقه فکر کنید و ببینید چه چیزهایی لازم دارید، بعد به طرف بازار بزرگ حرکت کنید چون مطمئنا می توانید تمام چیزهای مورد نیاز خود را در گرند بازار پیدا کنید. در پر بازدید ترین بازار دنیا محصولات مختلف نظیر چرم، جواهرات، غذاهای سنتی ترکی مهارت چانه زدن در خرید و هرچیزی که فکر کنید را می توانید پیدا کنید. همچنین اگر فکر می کنید که مهارت چانه زدن ندارید، می توانید همراه با یک راهنمای تور حرفه ای از گرند بازار دیدن کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XhU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *