سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه فناوری نمایشگر OLED جدید برای گوشی‌های هوشمند هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی و ال‌جی در حال توسعه فناوری نمایشگر OLED جدید برای گوشی‌های هوشمند هستند
همراه ما باشید

لوگوی سامسونگ و ال جی AH

غول‌های نمایشگر کره جنوبی سامسونگ و ال‌جی می‌خواهند پنل‌های OLED با لایه پوششی با انکسار کم (CPL) تولید کنند. رسانه های کره ای گزارش می دهند که آنها قبلاً آزمایش فناوری جدید OLED را با چندین شریک صنعتی آغاز کرده اند. این دو در ابتدا این فناوری را برای نمایشگرهای کوچک و متوسط، مانند نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، اعمال می‌کنند.

صفحه نمایش گوشی های هوشمند از چندین لایه تشکیل شده است. از جمله آنها یک لایه درپوش نازک است که در بالای کاتد قرار گرفته است. هنگامی که نور ساطع شده توسط OLED به طور مکرر توسط الکترودها (کاتد و آند) منعکس می شود تا از دست دادن نور به حداقل برسد، کمک می کند تا به سمت نمایشگر هدایت شود. CPL مورد استفاده در حال حاضر دارای ضریب شکست بالایی است. در حالی که مصرف انرژی کمتری نسبت به CPLهای معمولی در گذشته دارد، بازده نور آن بهترین نیست.

سامسونگ و ال جی به دنبال رفع این مشکل با معرفی یک CPL اضافی با ضریب شکست پایین هستند. برای کاهش بیشتر اتلاف نور، همراه با CPL با انکسار بالا کار خواهد کرد. به طور موثر، لایه نمایشگر جدید کارایی نور پنل OLED را بهبود می بخشد و عمر آن را طولانی می کند.

به گفته The Elec، دو شرکت کره جنوبی قبلاً مذاکراتی را با چندین شریک صنعتی آغاز کرده اند. تامین کنندگان موجود CPL مانند Dongjin Semichem، Hodogaya، Labto، و PNH Tech از جمله کسانی هستند که به فناوری جدید صفحه نمایش OLED علاقه نشان می دهند. حتی تعداد کمی از آنها در حال ارائه CPL با انکسار کم به سامسونگ و ال‌جی برای آزمایش اولیه هستند. اکثر این شرکت ها در حال حاضر بخشی از زنجیره تامین نمایشگر دو شرکت هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اگر سامسونگ با Fitbit عشوه گری نکند، Galaxy Watch 6 ممکن است خراب شود

سامسونگ و ال‌جی باید مشتریان خود را متقاعد کنند تا از فناوری جدید OLED استفاده کنند

سامسونگ و ال‌جی هنوز چندین مانع را پیش از تحقق برنامه‌های خود برای افزودن لایه پوششی با انکسار پایین به پنل‌های OLED دارند. از آنجایی که این یک فرآیند اضافی در تولید نمایشگر و همچنین مواد اضافی است، نمایشگرهایی با CPL با انکسار پایین احتمالاً هزینه بیشتری خواهند داشت. از آنجایی که شرکت ها هنوز در حال ارزیابی کاربرد آن هستند، قیمت نهایی هنوز مشخص نشده است.

با این حال، سامسونگ و ال‌جی در نهایت باید مشتریان نمایشگر خود را متقاعد کنند که پنل‌های OLED جدید با CPL با انکسار پایین را با قیمت بالاتری به کار گیرند. به این ترتیب، آنها مذاکراتی را با بزرگترین مشتریان خود – بخش گوشی های هوشمند سامسونگ و اپل – آغاز کرده اند. باید دید که آیا نسل بعدی گوشی‌های هوشمند و آیفون‌های گلکسی از نمایشگر OLED کارآمدتری بهره می‌برند یا اینکه باید بیشتر منتظر فناوری OLED جدید باشیم.

پست سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه فناوری نمایشگر OLED جدید برای گوشی‌های هوشمند هستند اولین بار در سرفصل‌های اندروید ظاهر شد.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LlfVuP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *