سامسونگ با افت 8 درصدی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2023 در صدر قرار دارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی با افت 8 درصدی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2023 در صدر قرار دارد
همراه ما باشید

فروش گوشی های هوشمند همچنان در سطح جهان کاهش می یابد. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2023 هشت درصد نسبت به سال قبل (سال) و پنج درصد نسبت به سه ماهه (QoQ) کاهش داشته است. این هشتمین سه ماهه متوالی بود که شاهد کاهش سالانه بودیم. سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد اما نسبت به برخی از رقبای خود افت فروش بیشتری را تجربه کرده است.

مطالعه کانترپوینت نشان داد که سامسونگ در سه ماهه گذشته 22 درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار گرفته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است. این شرکت تحقیقاتی بیان می‌کند که این شرکت کره‌ای از فروش بالایی از دستگاه‌های میان‌رده سری گلکسی A خود در سطح جهانی سود برده است. سامسونگ گلکسی A54 5G و Galaxy A34 5G را در اواخر ماه مارس معرفی کرد.

ممکن است سامسونگ همچنان در خطر باشد

با این حال، همه چیز برای بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان نیست. فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2023 12 درصد کاهش داشته است. این بدتر از میانگین جهانی هشت درصدی است. بدتر از آن، نزدیک‌ترین رقیب خود اپل، تنها شاهد کاهش دو درصدی فروش آیفون در مدت مشابه بود. این به شرکت کمک کرد تا سهم خود را با یک درصد به 17 درصد افزایش دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  قبض T-Mobile خود را در فروشگاه پرداخت کنید؟ این برای شما هزینه خواهد داشت.

این بالاترین سهم اپل در سه ماهه دوم بازار بود، که قابل توجه است زیرا سه ماهه دوم معمولاً فصل نامطلوبی برای سازنده آیفون است. همچنین در اوایل سال جاری بالاترین سهم خود را در سه ماهه اول ثبت کرد. اپل به آرامی اما مطمئناً سامسونگ را به عنوان پادشاه جهانی گوشی های هوشمند تهدید می کند. این شرکت کره ای در چند سال گذشته در صدر این نمودار قرار داشته است، حتی اگر اپل اغلب در سه ماهه پایانی سال از آن عبور می کند.

شیائومی (12 درصد سهم بازار)، اوپو (10 درصد) و ویوو (8 درصد) سه شرکت بزرگ گوشی هوشمند بعدی هستند. اولی در دو بازار اصلی خود – چین و هند – شاهد کاهش 12 درصدی محموله‌ها در سال بود. Vivo همچنین در بازارهای اصلی خود با بادهای مخالف مشابهی روبرو شد که منجر به کاهش 17 درصدی در سال شد. این شرکت بدترین ضربه را در بین پنج شرکت برتر داشت.

از سوی دیگر، اوپو از مزایای استفاده از OnePlus داخلی بهره می برد. این به رشد شرکت در هند و چین کمک کرده است، اگرچه در بازارهای اروپایی زیان هایی را ثبت کرده است. به طور کلی، فروش گوشی های هوشمند آن در سه ماهه دوم سال فقط سه درصد کاهش داشته است. اوپو رتبه چهارم کمی از Vivo در رده پنجم فاصله گرفت و به جایگاه سوم شیائومی نزدیک شد.

به نظر می رسد بازار جهانی گوشی های هوشمند اکنون به خوبی از مرحله رشد سریع خود گذشته است، با چرخه های جایگزینی مصرف کننده طولانی تر، همگرایی در نوآوری دستگاه ها، و ظهور یک بازار مرمت شده بالغ تر برای گوشی های هوشمند که به ویژه در بازارهای با حجم بالاتر کم تا متوسط ​​قرار دارند. آنکیت مالهوترا، تحلیلگر کانترپوینت ریسرچ، نوشت: تقاضای بخش قیمتی سطح بالاتر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ویژن پرو اپل باعث شده تا سامسونگ در مورد هدست XR خود تجدید نظر کند

سهم Counterpoint از بازار جهانی گوشی های هوشمند سه ماهه دوم 2023

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EOWQmh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *