کدام یک از قطعات تیبا ۲ باید بصورت دوره‌ای تعویض گردند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هر ماشینی به انواع رسیدگی و خدمات نیاز دارد. لذا برای این که بتوانید خودرو خود را در سلامت کامل نگه دارید لازم است که برخی از قطعات آن را به شکل دوره‌ای تعویض نمایید. توجه داشته باشید قطعات به مرور زمان مستهلک می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. تعویض قطعات و اقلام مصرفی خودرو معمولا به دو شکل انجام می‌شود. در برخی موارد لازم است که ماشین مرتبا مورد بازبینی قرار بگیرد و در زمان مناسب قطعات تعویض گردند. در حالی که برخی دیگر از قطعات زمانبندی مشخص‌تری دارند. در این محتوا به شکل اخص به بررسی تعویض‌های دوره‌ای لوازم یدکی تیبا ۲ می‌پردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرا رسیدن زمان تعویض لوازم یدکی تیبا ۲

بدیهی است که انواع زیادی لوازم یدکی تیبا ۲ وجود دارد که بررسی تک‌تک آن‌ها در این محتوا تا حدودی غیر ممکن به نظر می‌رسد. البته خیلی از قطعات خودروها هستند که طی ده یا بیست سال کارکرد ماشین تنها یک بار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. تاکید ما در این محتوا بر قطعاتی است که دوره‌های تعویض کوتاه‌تری دارند.

روغن و فیلتر روغن

روغن از جمله موارد مصرفی خودرو می‌باشد که در روانکاری قطعات موجود در سیستم­های مختلف ماشین من جمله انتقال قدرت و ترمز نقش مهمی را ایفا می‌کند. روغن و فیلترهای آن متناسب با نوع و میزان کارکرد وسیله­ نقلیه باید هر سه تا شش ماه تعویض شوند. در این مدت زمان خودرو معمولا چیزی حدود 4800 تا 8000 کیلومتر را طی می‌کند.

فرا رسیدن زمان تعویض لوازم یدکی تیبا ۲

تیغه‌ی برف پاک‌کن

هر ساله تصادفات زیادی به دلیل عدم سازگاری ماشین با باران رخ می­دهد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که این ناسازگاری را به وجود می‌آورد خرابی تیغه‌های برف پاک‌کن می‌باشد. قطعات مذکور با توجه به این که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند استهلاک بالایی دارند لذا بهتر است که سالانه یا نهایتا هر دو سال یک بار تعویض شوند.

فیلتر هوا

معمولا فیلتر هوا برای مدت زیادی نمی‌تواند دوام بیاورد مخصوصا اگر ماشین در مسیرهای شنی و خاکی تردد کند. بر همین اساس معمولا نیاز است که هر شش تا هشت ماه (معمولا ماشین مسافتی بین 8000 تا 12000 کیلومتر را طی کرده است) فیلترهای هوا تعویض گردند.

لنت‌های ترمز

لنت‌های ترمز از جمله مهم‌ترین لوازم یدکی تیبا ۲ هستند که نیاز به تعویض دوره‌ای دارند. حتی اگر بهترین لنت‌ها را نیز برای ماشین خود خریداری کنید نهایتا یک یا دو سال برای شما کار می‌کنند (تقریبا 18000 تا 35000 کیلومتر). سرعت فرسایش قطعات سیستم ترمز تا حد زیادی به میزان استفاده از خودرو، تحمیل اضافه بار به آن و سایر موارد این چینی بستگی دارد.

باتری

آب و هوا بیشتر از مسافت طی شده بر عمر باتری تاثیر می‌گذارد. معمولا هر سه تا چهار سال بهتر است که باتری را عوض کنید.

چراغ جلو

چراغ‌های جلو معمولا در اثر تصادف تعویض می­گردند. اما گاهی هم ممکن است که بسوزند و دیگر روشن نشوند. یک حالت دیگر هم وجود دارد که چراغ نسوخته اما نور آن کم شده و لازم است که با نمونه‌های جدید جایگزین شوند.

تایرها

با توجه به میزان درجه خوردگی، زمان تعویض تایرها بین 3 تا 5 سال متغیر است. عواملی همچون رانندگی تهاجمی یا رانندگی در مسیرهایی با اصطکاک بالا می‌توانند بر طول عمر تایرها تاثیر بگذارند.

شمع‌ها

شمع‌های پلاتینی و یا ایریدیومی را معمولا هر 19000 تا 25000 کیلومتر (حدودا دو سال) عوض می‌کنند. البته عملکرد ناقص و نامناسب برخی از قطعات نیز می‌تواند منجر به تسریع خراب شدن شمع‌ها بشود.

دینام

دینام‌ها قطعات خودمختاری هستند چرا که در برخی مواقع ممکن است که تا زمان اوراقی شدن یک وسیله­ نقلیه دوام بیاورند در حالی که در برخی مواقع دیگر طی چند سال اولیه نیاز به تعویض پیدا می­کنند.

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای تامین قطعات مورد نیاز

تسمه‌ها

تسمه تایمینگ را معمولا هر 80000 کیلومتر تعویض می‌کنند که بازه زمانی رایج آن 5 سال یک بار می‌شود. در حالی که تسمه دینام هر 120000 کیلومتر نیاز به تعویض خواهد داشت چیزی حدود 6 سال.

تا این جا مهم‌ترین قطعات را از نظر گذراندیم در ادامه دوره‌ی تعویض سایر لوازم یدکی تیبا ۲ را طی یک جدول و به شکل خلاصه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوع اقلام متوسط دوره‌ی تعویض
فیلتر بنزین 10 تا 20 هزار کیلومتر
فیلتر اتاق هر سال
آب و ضد یخ رادیاتور مرتبا بازبینی شوند و میزان آن­ها در یک سطح مشخص، ثابت نگه داشته شود.
گاز کولر هر دو تا پنج سال
استپر موتور تقریبا هر 30 تا 50 هزار کیلومتر
سنسور اکسیژن هر 50000 کیلومتر
صفحه کلاچ بین 60 تا 80 هزار کیلومتر

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای تامین قطعات مورد نیاز

هر چه قدر هم که شما سعی کنید فوت و فن‌های قطعات فیک را بررسی نمایید باز هم ممکن است جایی دچار لغزش شوید. فروشگاه‌های متعددی هستند که هم به شکل حضوری و هم آنلاین خدمت رسانی می‌کنند که یکی از بهترین آن‌ها یدک مارکت است. قیمت لوازم یدکی تیبا ۱ و تیبا ۲ در این فروشگاه به خاطر تخفیف‌هایی که بر محصولات اعمال شده با توجه به کیفیتی که دارند در کمترین مقدار ممکن ارزش گذاری شده­اند.

فروش انواع لوازم یدکی تیبا ۲ هاچ بک در یدک مارکت

فروش انواع لوازم یدکی تیبا ۲ هاچ بک در یدک مارکت

  • سنسور کیلومتر تیبا ۲ (هاچ بک)
  • سنسور مپ تیبا ۲ (هاچ بک)
  • سوزن انژکتور تیبا ۲ (هاچ بک)
  • سوکت فابریک دزدگیر تیبا ۲ (هاچ بک)
  • و…

هر چه قدر که صفحه‌ی مربوط به دسته بندی محصولات را در سایت یدک مارکت پایین بیاورید باز هم قطعات جدید برای نمایش وجود دارند. چرا که یدک مارکت ارائه دهنده انواع لوازم یدکی تیبا ۲ مانند لوازم جلوبندی تیبا ۲ می‌باشد.

ویژگی‌های خرید لوازم یدکی تیبا ۲ در یدک مارکت

به نظر شما یدک مارکت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم یدکی تیبا ۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارسال فوق سریع به سراسر ایران

اگر به قطعه‌ای ظرف چند روز آینده نیاز دارید اما نگرانید که سفارش اینترنتی‌تان در زمان مناسبی به دستتان نرسد، باید بگوییم که یدک مارکت این اجازه را نمی‌دهد و مرسولات را ظرف مدت کوتاهی به دست خریداران می­رساند.

مقصد متوسط زمان تحویل
تهران دو ساعت
شهرستان‌های استان تهران 24 ساعت
سایر شهرستان‌های ایران 48 تا 72 ساعت بعد

ضمانت اصالت و کیفیت کالا در یدک مارکت

تمامی قطعاتی که در یدک مارکت به فروش می‌رسند اصل هستند و این اصالت کاملا از طرف مجموعه تضمین شده می‌باشد. لذا کسانی که به اصالت و کیفیت قطعات اهمیت می‌دهند می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای قطعات مورد نیازشان را تهیه کنند.

تضمین بازگشت وجه

یدک مارکت در نظر دارد که در صورت بروز هرگونه مشکلی در کیفیت و ارسال قطعات وجوه پرداختی به شکل تمام و کمال بازگشت داده شوند.

ارسال رایگان

تمامی سفارش‌های بالای دو میلیون تومان به شکل رایگان برای مشتریان ارسال می‌شوند. لذا سعی کنید قطعات جزئی و ارزان را هم با قطعات گران‌تر سفارش دهید.

ارتباط با یدک مارکت

با ورود به سایت یدک مارکت به نشانی https://www.yadakmarket.com ، انتخاب لوازم یدکی تیبا ۲، می‌توانید لوازم یدکی موردنیاز خود را تهیه نمایید. همچنین می‌توانید با شماره گیری 02191035052 با کارشناسان یدک مارکت تماس گرفته و راهنمایی کامل و جامعی را بصورت رایگان دریافت نمایید.

5/5 - (8 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pDs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *