توییتر از چهار فرد ناشناس به دلیل حذف اطلاعات شکایت کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی از چهار فرد ناشناس به دلیل حذف اطلاعات شکایت کرد
همراه ما باشید

از زمان شروع انقلاب هوش مصنوعی، خراش دادن داده ها به یک مسئله مبرم برای پلتفرم هایی مانند توییتر تبدیل شده است که حجم زیادی از مکالمات ارزشمند انسانی را در خود جای داده است. اکنون، در توسعه اخیر، X Corp، شرکتی که متعلق به کارآفرین ایلان ماسک است، گزارش شده است که علیه چهار فرد ناشناس به اتهام حذف اطلاعات کاربران از توییتر شکایت کرده و بیش از یک میلیون دلار غرامت می خواهد.

خراش دادن داده دقیقاً چیست و چگونه روی توییتر تأثیر می گذارد؟

جمع‌آوری داده به استفاده از برنامه‌های خودکار برای جمع‌آوری داده‌ها از وب‌سایت‌های در دسترس عموم اشاره دارد که می‌توانند برای اهداف مختلفی مانند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی یا تبلیغات آنلاین هدفمند مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس این شکایت، توییتر چهار هویت ناشناس را به نقض شرایط خدمات خود با حذف اطلاعات کاربران از این پلتفرم متهم کرده است. علاوه بر این، این شرکت استدلال می‌کند که این بازیگران ناشناخته از طریق «درخواست‌های خودکار» که صفحه ثبت نام توییتر را هول کرده و باعث اختلال در سرورهای پلتفرم شده و تجربیات کاربران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، این کار را انجام داده‌اند.

اگرچه در این گزارش به آدرس های IP بازیگران اشاره شده است، اما X Corp. ادعا می کند که نتوانسته است هویت چهار فرد مسئول فعالیت های خراش را کشف کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که قانونی بودن حذف داده ها هنوز موضوع بحث در ایالات متحده است. این به این دلیل است که حکمی در سال 2022 توسط حوزه نهم استیناف ایالات متحده تأیید کرد که حذف داده‌های در دسترس عموم، قانون تقلب و سوء استفاده رایانه‌ای را نقض نمی‌کند و به طور کلی مجاز است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کاربران از به‌روزرسانی جدید DM ضد هرزنامه توییتر ناامید شده‌اند

پاسخ توییتر

برای رفع این مشکل، توییتر اقدامات متعددی را اجرا کرد، از جمله محدودیت نرخ که محدودیت‌هایی را بر تعداد پست‌هایی که کاربر می‌تواند در یک روز مشاهده کند و محدودیت دسترسی به توییت‌ها برای کاربرانی که حساب توییتر ثبت‌شده ندارند، اعمال کرد.

در این پرونده آمده است: «مدافعان با حذف غیرقانونی داده‌ها، نه تنها شرایط خدمات X Corp. بلکه ترجیحات حریم خصوصی کاربران توییتر را نیز آشکارا نادیده می‌گیرند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kwRBKD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *