گوگل دسترسی به اینترنت را محدود می کند تا خطر حملات سایبری را محدود کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی گوگل دسترسی به اینترنت را محدود می کند تا خطر حملات سایبری را محدود کند
همراه ما باشید

هرچه بزرگتر باشند، اجتناب از حملات سایبری برای آنها دشوارتر است. گوگل یک شرکت بزرگ است و هدف بزرگی برای هکرها است. به همین دلیل است که گوگل دسترسی به اینترنت را برای برخی کارمندان محدود می کند.

به نظر می رسد حملات سایبری هر پنج دقیقه یک بار اتفاق می افتد و شرکت های بزرگ بیشترین ضرر را در صورت هک شدن دارند. آن‌ها اطلاعات مهمی از میلیون‌ها نفر دارند، از جمله اطلاعات پرداخت، اطلاعات بانکی، و آدرس‌های خانه‌شان. این واقعیت یک شرکت بزرگ در قرن بیست و یکم است.

گوگل دسترسی به اینترنت را برای برخی کارمندان محدود می کند

شرکت‌ها انواع روش‌ها را برای جلوگیری از حملات سایبری امتحان می‌کنند و گوگل روش جدیدی دارد. طبق گزارش CNBC، گوگل دسترسی به اینترنت را برای برخی از کارمندان کلیدی محدود می کند. این شرکت برنامه ای را ایجاد کرد که در آن 2500 کارمند انتخاب شدند. کامپیوترهای این کارمندان دسترسی به اینترنت را از دست دادند.

در حالی که این مورد بود، کارمندان از این ایده لذت نبردند و بازخورد دادند. پس از آن، شرکت برنامه را اصلاح کرد و به مردم اجازه داد از آن انصراف دهند. همچنین، گوگل این طرح را برای داوطلبانی که می خواستند بپیوندند باز کرد.

کسانی که شرکت کرده‌اند نمی‌توانند از طریق رایانه خود به اینترنت دسترسی داشته باشند مگر اینکه به برخی خدمات Google مانند Gmail یا گوگل درایو دسترسی داشته باشند. برخی از کارمندان حتی توانایی نصب برنامه ها و اجرای دستورات اداری را از دست خواهند داد.

توانایی دانلود و نصب برنامه‌ها، راه را برای ورود بدافزار باز می‌کند. شخصی ممکن است به‌طور تصادفی برنامه‌ای را دانلود کند که با بدافزار بارگذاری شده است.

محدود کردن دسترسی به اینترنت ایده خوبی به نظر می رسد. دسترسی به اینترنت به هکرها این امکان را می دهد که به رایانه های خود نفوذ کرده و انواع داده های حساس را به دست آورند. می دانیم که برخی از موقعیت ها، اگر نه بیشتر، در این شرکت برای اجرا به اینترنت نیاز دارند. با این حال، برخی از پست ها وجود دارد که اینطور نیست. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این روش موثر است یا خیر.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YFlKGI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *