به‌روزرسانی اندروید 13: ویژگی‌های جدید و بیشتر!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل، همراه با هر گوشی هوشمند سطح بالای دیگری، از زمان عرضه اولیه آن در آگوست 2022 به 13 دسترسی داشته اند. حتی با وجود اینکه به روز رسانی اصلی عمومی شده است، گوگل هنوز با اندروید 13 کار نکرده است. .

تلفن‌های هوشمند پیکسل همچنان هر سه ماه یکبار ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کنند که برخی از این ویژگی‌ها در نهایت از طریق وصله‌های امنیتی ماهانه به سایر دستگاه‌های اندرویدی راه پیدا می‌کنند. حتی اگر اندروید 14 و برنامه بتا آن به‌روزترین و پیشرفته‌ترین گزینه‌ها باشند، باید قبل از ارتقای گوشی خود با اندروید 13 و جدیدترین ویژگی‌های آن آشنا شوید.

اگر قبلاً سیستم عامل 2022 گوگل را برای گوشی خود به روز کرده اید، ممکن است بخواهید از بخش ما در مورد بهترین ویژگی های جدید در Android 13 صرفنظر کنید.

مروری سریع بر اندروید 13

در فوریه 2022، گوگل اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 را در آماده‌سازی برای انتشار پایدار منتشر کرد و اولین نگاه ما را به سیستم عامل آینده ارائه کرد. در ماه مه سال 2022، اولین نسخه بتا اندروید 13 در دسترس هر کسی قرار گرفت که جرات سیستم عامل بتا فلش را روی تلفن پیکسل خود داشت. سپس کسب و کار بر روی رفع اشکالات باقی مانده در آماده سازی برای انتشار نرم افزار در آگوست 2022 متمرکز شد.

هر سال، مشابه به‌روزرسانی‌های سیستم Outplayed، تقریباً تمام جنبه‌های فناوری نیز ارتقا می‌یابد. گوشی های پیکسل گوگل ابتدا جدیدترین نسخه اندروید را دریافت می کنند. با این حال، تولید برخی از گوشی های قدیمی این شرکت طبق معمول متوقف شد. پیکسل 4 و 4a آخرین دستگاه‌هایی هستند که به ترتیب تا اکتبر 2022 و آگوست 2023 وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اندروید را دریافت می‌کنند.

با توجه به در دسترس بودن زودهنگام اولین پیش نمایش توسعه دهندگان در ماه فوریه، به طور گسترده پیش بینی می شد که اندروید 13 زودتر از سایر نسخه های اخیر اندروید منتشر شود. در 15 آگوست 2022، می توان انتظار داشت که این نسخه را ببینیم.

به‌روزرسانی‌های Pixel Feature Drop

تغییرات زیادی، چه بزرگ و چه کوچک، در اندروید 13 وجود دارد. به همین دلیل است که ما این تغییرات جامع را ایجاد کرده‌ایم، که از ویژگی Drop Android در 13 مارس 2023 شروع شد. Android 13 QPR3 سومین نسخه بتا در توسعه مداوم این شرکت است. کاهش ویژگی ژوئن 2023.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اندروید 4.4 کیت کت رسماً مرده است

ارتقاهای جدید در کاهش ویژگی پیکسل اندروید 13

با این حال، اخیراً گوگل این هنجار ناگفته را با عدم انتشار همیشه به‌روزرسانی‌های امنیتی و کاهش ویژگی پیکسل در اول ماه شکسته است. یک هفته دیرتر از حد معمول، در 13 ژوئن 2023، ژوئن Pixel Feature Drop منتشر شد. با این حال، نسخه جدید شامل پیشرفت‌های متعددی است که بسیاری از آنها قبلاً در نسخه‌های بتا اندروید 14 بتا 3 و اندروید 13 QPR ظاهر شده‌اند.

اشتراک گذاری اضطراری دستیار Google و ایمنی جاده ای بهبود یافته است

از زمان کاهش ویژگی های ژوئن، می توانید یک جلسه اشتراک گذاری فوری با کمک Google Assistant راه اندازی کنید. وقتی در موقعیت خطرناکی هستید، مانند دویدن در شب، می‌توانید ویژگی اشتراک‌گذاری اضطراری Pixel را فعال کنید تا از طرف شما به مخاطبین اضطراری از پیش تعریف‌شده اطلاع دهد، مگر اینکه به‌صورت دستی اعلام حضور کنید.

گوگل همچنین در تلاش است تا جاده ها را ایمن تر کند. در صورت تصادف شدید اتومبیل، تلفن‌های Google Pixel از قبل می‌توانند آن را شناسایی کنند و در صورت عدم پاسخگویی، فوراً از طرف شما با خدمات اضطراری تماس بگیرند. همراه با موقعیت مکانی شما، ویژگی ژوئن نیز وضعیت تماس شما را برای کسانی که به عنوان مخاطبین اضطراری تعیین کرده اید، پخش می کند.

بهبود دوربین برای تلفن‌های Pixel

برخی از ویژگی‌های دوربین به‌روزرسانی‌شده در بخش کاهش ویژگی ژوئن گنجانده شده است. یک تایمر کنترل‌شده با اشاره در Google Pixel 6 و نسخه‌های جدیدتر موجود است. هنگام گرفتن عکس از خود با یک تایمر سه یا ده ثانیه ای، می توانید با بالا بردن کف دست خود تایمر را فعال کنید. این کار گرفتن سلفی بدون هندز را آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید موقعیت خود را بدون نگرانی در مورد روشن شدن تایمر قبل از آماده شدن تنظیم کنید.

گوگل همچنین در تلاش است تا جاده ها را ایمن تر کند. در صورت تصادف شدید اتومبیل، تلفن‌های Google Pixel از قبل می‌توانند آن را شناسایی کنند و در صورت عدم پاسخگویی، فوراً از طرف شما با خدمات اضطراری تماس بگیرند. همراه با موقعیت مکانی شما، ویژگی ژوئن نیز وضعیت تماس شما را برای کسانی که به عنوان مخاطبین اضطراری تعیین کرده اید، پخش می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دانلود اپلیکیشن برنامه وینرار WinRAR برای اندروید

دسترسی سریع به کنترل های خانه هوشمند بهبود یافته است

قفل صفحه و اعلانات در تلفن‌های Pixel مدتی است که به ویژگی‌های خانه هوشمند دسترسی دارند. این قلاب‌ها دسترسی به یک رابط بسیار ساده‌تر از آنچه از برنامه‌هایی مانند Google Home دریافت می‌کنید، فراهم می‌کنند. با حذف ویژگی های ژوئن، گوگل تغییرات قابل توجهی در رابط ایجاد می کند و آن را بیشتر با ظاهر و احساس جدید برنامه Google Home هماهنگ می کند.

صفحه ورود ایمن تر پین

حساب Google شما از طریق پین دستگاه شما قابل دسترسی است، بنابراین مهم است که همیشه آن را ایمن نگه دارید. به لطف ویژگی امنیتی جدید گوگل، موج سواران شانه برای دسترسی به صفحه قفل قبل از سرقت گوشی شما با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد. گزینه جدید در Security & Privacy → Device Unlock با نام قابلیت Enhanced PIN privacy دستگاه، هم پین وارد شده و هم انیمیشن های فشار دادن دکمه را باز می کند. اگرچه هنوز باید هنگام وارد کردن پین خود در یک مکان عمومی احتیاط کنید، اما این امر باعث می شود که در یک نگاه آن را دشوارتر کنید.

هاپتیک بهتر و شارژ بهتر

گوگل راه حلی برای افرادی دارد که در این وضعیت ناخوشایند هستند. کلید لرزش هشدار تطبیقی ​​را می توان در تنظیمات سیستم دو گوشی تحت عناوین Sound and Vibration و Vibration و Haptics پیدا کرد. توضیحات این ویژگی جزئیات کاملی را در مورد زمانی که تلفن ثابت است و صفحه نمایش بالا است، ارائه می دهد، شدت لرزش کاهش می یابد. در نتیجه صدای گوشی شما در این تنظیمات کمتر از حد معمول خواهد بود.

همه دستگاه‌های Pixel که می‌توانند از شارژ تطبیقی ​​استفاده کنند به‌زودی به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. برای پیش بینی بهتر اینکه به طور متوسط ​​چقدر طول می کشد تا گوشی خود را شارژ کنید، گوگل ادعا می کند که را که این ویژگی را تقویت می کند، بهبود بخشیده است. پس از حدود یک ساعت، هوش مصنوعی شارژ گوشی شما را به پایان رساند و می توانید سیم را جدا کنید.

قابلیت‌های جدید Google Recorder

ممکن است بخواهید بتوانید صدای ضبط شده خود را در یک بسته مرتب توزیع کنید، به خصوص که Google Recorder بیشتر به عنوان ابزاری برای یادداشت ها استفاده می شود تا برای ضبط های طولانی مدت مصاحبه.

افت ویژگی ژوئن از طرف Google اجازه می دهد تا این اتفاق بیفتد. با جدیدترین به‌روزرسانی ضبط‌کننده، اکنون می‌توانید یادداشت‌های خود را به‌صورت ویدیو و با برچسب‌های بلندگو صادر کنید. اکنون می‌توان رونوشت را به پرونده های گوگل صادر کرد و برچسب‌های بلندگو را جستجو کرد. اگرچه Google Recorder از نظر فنی یک به‌روزرسانی اندروید نیست، اما این شرکت آن را در کنار Feature Drop اعلام کرد، بنابراین ما نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YOiqJc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *