برنامه Beeper همه برنامه های پیام رسان شما را گرد هم می آورد، اما آیا این خوب است؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

برنامه Beeper در تلفن هوشمند

ادگار سروانتس / Android Authority

در سال 2020، اریک میگیکوفسکی – یکی از بنیانگذاران Pebble، یکی از شرکت های اولیه ساعت های هوشمند – ایجاد اپلیکیشن Beeper را اعلام کرد. در یک پست طولانی وبلاگ، Migicovsky توضیح داد که چگونه Beeper “تمام شبکه های چت ما را به یک مشتری متصل می کند.” به عبارت دیگر، او می‌خواست رنج ما را از تعداد زیاد برنامه‌های پیام‌رسانی که استفاده می‌کنیم، با جمع کردن همه آنها در یک مرکز کاهش دهد. بعدها، Migicovsky همچنین به کاربران Beeper قول داد که از iMessage در اندروید استفاده کنند، که جام مقدس تجربه برنامه های پیام رسانی در نظر گرفته می شود.

هنگامی که Beeper شروع به افزایش قدرت کرد، من در لیست انتظار ثبت نام کردم. بیش از یک سال طول کشید (به طور خاص، 407 روز)، اما در نهایت به این سرویس دسترسی پیدا کردم که هنوز در نسخه بتا است. با هیجان، آن را راه‌اندازی کردم و مدام به این فکر می‌کردم که «این همه مشکلات پیام‌رسانی من را حل می‌کند!»

متاسفانه بیپر هیچ کدوم از مشکلات من رو حل نکرد. در واقع، اکنون که گرد و غبار فروکش کرده است، فکر می‌کنم Beeper – و هر سرویسی که در جهت ترکیب بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان در یک برنامه طراحی شده باشد – مشکلات بیشتری از ارزشش ایجاد می‌کند. راه حل واقعی برای سیل برنامه پیام رسانی ما بسیار ساده تر است.

روی کاغذ، Beeper اپلیکیشنی است که برای مدت طولانی می‌خواستم

صفحه ورود به برنامه Beeper

سی. اسکات براون / Android Authority

در تلفن و لپ تاپم، من به طور منظم از نه برنامه چت عظیم استفاده می کنم. مورد علاقه من Google Messages است. اینگونه است که من با شریک زندگیم، بیشتر اعضای خانواده ام و بخش بزرگی از دوستانم ارتباط برقرار می کنم. با این حال، برخی از دوستان از WhatsApp استفاده می کنند، بنابراین من نیز به آن نیاز دارم. دوستان و همکاران صنعتی من که بیشتر با فناوری آشنا هستند از سیگنال یا تلگرام استفاده می کنند، بنابراین من آن ها را نیز نصب کرده ام. البته من برای کار از Slack و LinkedIn استفاده می کنم. من همچنین به طور مرتب از طریق توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، و در داخل و خارج، از دوستان و دنبال کنندگان پیام دریافت می کنم. این یک جنون مطلق است.

مفهوم گرفتن همه آن برنامه ها و آوردن آنها به یک هاب شگفت انگیز به نظر می رسد. فقط تصور کنید: شخصی از طریق واتس اپ به شما پیام می دهد در حالی که به طور همزمان شخص دیگری برای شما یک پیام لینکدین می فرستد. هر دو اعلان‌ها به‌عنوان یک نماد روی گوشی شما ارسال می‌شوند و می‌توانید از یک رابط به هر دو پاسخ دهید. گیرندگان عاقل تر نیستند. صداش قشنگه

هدف والای Beeper این است که همه گفتگوهای شما – حداکثر 15 مورد – را زیر یک سقف قرار دهد.

البته، خوانندگان بسیار آگاه به فناوری می دانند که این نوع کار برای مدت طولانی امکان پذیر بوده است. با استفاده از پروتکل منبع باز Matrix، می توانید همه برنامه های خود را با هم “پل” کنید. با این حال، Beeper نیاز فن آوری این را از بین می برد. شما فقط برنامه را در رایانه Windows، macOS، Linux یا Chrome OS خود دانلود کنید و دستورات ساده را دنبال کنید تا به همه برنامه های چت خود وارد شوید، که Beeper از 15 برنامه، از جمله همه برنامه هایی که تاکنون ذکر کردم، پشتیبانی می کند. وقتی همه چیز را روی رایانه خود آماده کردید، برنامه تلفن همراه Beeper را از طریق Google Play یا Apple App Store نصب می‌کنید، وارد سیستم می‌شوید و کارتان تمام می‌شود. اکنون تمام چت‌های شما در یک نقطه است و می‌توانید از طریق رایانه یا تلفن خود به دوستان و خانواده خود پیام دهید.

هر چند قبل از اینکه چند روزی با بیپر زندگی کنم، این احساسی را نسبت به بیپر داشتم. وقتی هیجان از بین رفت، دیدم که این برای من کار نمی کند.

با این حال، در عمل، Beeper فقط اوضاع را بدتر می کند

پشتیبانی بیپر

سی. اسکات براون / Android Authority

برخی از پشتیبانی از دست رفته Beeper تا جولای 2023

Slack یکی از پرکاربردترین برنامه های پیام رسان من است. از نظر فنی، در بخش “آزمایشگاه ها” در لیست پشتیبانی Beeper به همراه Discord طبقه بندی می شود. وقتی با حساب Slack خود وارد شدم، نرم افزار Beeper حتی به من هشدار داد: Slack به خوبی با Beeper کار نمی کند، بنابراین احتمالاً باید از آن اجتناب کنید.

با خودم گفتم: “بسیار مهم نیست.” من فقط می‌توانم هر چیز دیگری را به بیپر اضافه کنم و اسلک را تنها بگذارم.»

اوه، اما همچنین، وقتی Beeper به Google Messages متصل می‌شود، از RCS پشتیبانی نمی‌کند (شرکت می‌گوید این در سال 2023 ارائه می‌شود). بنابراین من هم پیام‌ها را تنها می‌گذارم. آه، اما Beeper از اعلان‌های تایپ از DM‌های اینستاگرام نیز پشتیبانی نمی‌کند، که آزاردهنده خواهد بود. حدس بزنید من آن را نیز کنار می گذارم.

شما میبینید قرار است به کجا برسد. تقریباً در هر سرویس چت، یک چیز اساسی وجود دارد که Beeper نمی تواند آن را تکرار کند. می‌توانید فهرستی به‌روز از تمام ویژگی‌های گمشده Beeper برای هر پلتفرم را در پیوند مشاهده کنید. این شما را مجبور می کند تصمیم بگیرید که آیا از دست دادن آن ویژگی (یا ویژگی ها، جمع) ارزش راحتی داشتن همه چیز زیر یک سقف را دارد یا خیر.

متأسفانه، Beeper نمی تواند بسیاری از ویژگی های ضروری برخی از برنامه های چت را پشتیبانی کند.

حتی برگ برنده Beeper – توانایی استفاده از iMessage در اندروید – چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد. وقتی با دوستانم که از آیفون استفاده می کردند در پیکسل 7 پرو خود چت می کردم، حباب من سبز نبود، اما آبی هم نبود. در عوض، خاکستری بود و برخی از ویژگی‌های iMessage مانند تایپ اعلان‌ها همچنان کار نمی‌کردند.

علاوه بر همه اینها، Beeper همچنین یک برنامه چت مخصوص به خود است، که به این ترتیب Migicovsky و تیم با کاربران ارتباط برقرار می کنند. بسیار جالب است که این جاه طلبی نجیب برای ساده‌تر کردن چت شامل ایجاد یک برنامه چت جدید برای پرتاب کردن در بالای انبوه است.

بدیهی است که Beeper هنوز در مرحله بتا است. اوضاع فقط بهتر خواهد شد. با این حال، حالا که به اصطلاح غذا را چشیده ام، مطمئن نیستم که این رستوران خاص برای من باشد.

Beeper در نسخه بتا است، اما حتی زمانی که خارج می شود، من آن را نمی خواهم

هشدار امنیتی برنامه Beeper

سی. اسکات براون / Android Authority

بیایید وانمود کنیم که Beeper با تمام 15 سرویس پشتیبانی شده خود به برابری 100٪ دست می یابد. خیلی بعید است که هرگز این اتفاق بیفتد، اما، حتی اگر این اتفاق بیفتد، هنوز فکر نمی‌کنم بخواهم از آن استفاده کنم.

ابتدا باید به فیل در اتاق رسیدگی شود: امنیت. در راهنمای راه‌اندازی Beeper، اولین چیزی که می‌بینید یک جعبه هشدار بزرگ است: «Beeper ممکن است نسبت به استفاده از برنامه‌های چت رمزگذاری‌شده به تنهایی امنیت کمتری داشته باشد.» اساساً هیچ راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد. برای استفاده از هر یک از برنامه‌های چت، باید Beeper را با استفاده از اطلاعات کاربری خود به آن سرویس پیوند دهید، که ذاتاً ناامن‌تر از ورود مستقیم به برنامه است. Beeper با اشاره به سیاست حفظ حریم خصوصی قوی، شیوه‌های تجاری اخلاقی با تمرکز کاربر محور، و استفاده از رمزگذاری سرتاسر (E2EE) به سرعت از خود دفاع می‌کند. با این حال، این از اعتبار شما در برابر هکرهایی محافظت نمی کند که می توانند به Beeper دسترسی پیدا کنند و به مادربزرگ شما پیامی از طریق واتس اپ بفرستند و تظاهر کنند که شما هستید و از شما درخواست کند 1000 دلار را به حسابی در چین واریز کند.

مسائل امنیتی، فقدان اجتناب ناپذیر برابری ویژگی ها با برنامه های بومی، و طراحی رابط کاربری تعمیم یافته همگی دلایلی هستند که Beeper هرگز برای من کار نخواهد کرد.

حتی اگر بتوانید به امنیت گذشته نگاه کنید، مشکلات دیگری وجود دارد. به عنوان مثال، در یک پیامک توییتر، می‌توانم بخواهم به کسی «@» بزنم. اگر این کار را در برنامه بومی انجام دهم، همانطور که می روم شروع به پر کردن خودکار نام های کاربری می کند. این مفید است زیرا بسیاری از افرادی که من می شناسم نام های کاربری بسیار متفاوتی در رسانه های اجتماعی دارند و من نمی توانم همه آنها را به خاطر بسپارم. هر چند Beeper در این مورد کمکی نمی کند. بدیهی است که در این سناریوی خاص، من باید به برنامه اصلی توییتر بروم تا نام کاربری مورد نیاز خود را پیدا کنم، و بدین ترتیب تمام هدف یک برنامه تلفیقی را شکست دهم.

در نهایت، رابط کاربری Beeper برای هر برنامه یکسان است. این بدون شک از روی طراحی است. با این حال، نمی‌دانید از کدام سرویس استفاده می‌کنید، فقط با نگاه کردن به آن، ممکن است باعث سردرگمی شود. Beeper سعی می کند با قرار دادن نام و نماد سرویس در صفحه کمک کند، اما این جایگزینی برای ظاهر نمادین هر برنامه چت نیست. این ممکن است بد به نظر برسد، اما تصور کنید از فیس‌بوک مسنجر در پنجره‌ای که شبیه خط فرمان ویندوز است استفاده کنید. مطمئناً، آن طراحی کار خواهد کرد، اما اینطور نیست احساس کنید درست.

اینها همه چیزهایی هستند که Beeper زمان بسیار سختی را برای رفع آنها خواهد داشت، مهم نیست که چقدر در یکپارچه سازی سایر خدمات خوب باشد. این من را به چیزی می رساند که من تصمیم گرفته ام راه حل واقعی برای گزینه های گسترده پیام رسانی است.

راه حل واقعی این است که دوستان/خانواده را وادار کنید تا یک برنامه چت را انتخاب کنند

google pixel 6a google messages

رایان هاینز / Android Authority

در اعلامیه اصلی میگیکوفسکی برای بیپر، او دو نوع آدم را توصیف می کند. اول، پیام‌رسان‌های «سیلوی‌شده» وجود دارند: افرادی که در یک برنامه می‌مانند و از هر کسی که می‌خواهد با آنها چت کند از آن برنامه استفاده کند. این کاری است که کاربران آیفون در ایالات متحده انجام می دهند. از سوی دیگر، کاربران «محیط اجتماعی» وجود دارند: افرادی که برنامه‌های چت زیادی دارند و باید به خاطر داشته باشند که کدام افراد از کدام برنامه استفاده می‌کنند تا همه آنها را در خود جای دهد. این همان دسته ای است که من در آن هستم.

Beeper می‌خواهد با اجازه دادن به دوستان و خانواده‌تان در برنامه‌هایی که ترجیح می‌دهند بمانند اما خودتان را در یک مکان سیلو کنید، می‌خواهد در هر دو دنیا بهترین باشد. به دلایلی که قبلاً اشاره کردم، نمی‌تواند این کار را انجام دهد، حداقل به اندازه کافی کارآمد – یا به اندازه کافی ایمن – نمی‌تواند ارزش وقت من را داشته باشد.

Beeper یک راه حل پیچیده برای یک مشکل ساده است: دوستان و خانواده شما باید استفاده از برنامه های چت بسیار زیاد را متوقف کنند.

در عوض، راه‌حل سوم واقعی ترکیبی از هر دو «سیلویی» و «محیط اجتماعی» است. از پلتفرم‌های بزرگی که بیشتر دوستان و خانواده‌تان استفاده می‌کنند استفاده کنید و تا حد امکان افراد را تشویق کنید که از یکی از این پلت‌فرم‌ها نسبت به گزینه‌های دیگر استفاده کنند.

در حال حاضر، من از نه برنامه چت استفاده می کنم: Messages، Slack، Facebook Messenger، Instagram، Twitter، WhatsApp، Signal، Telegram و LinkedIn. Slack و LinkedIn فقط برای کار هستند، بنابراین می توانند به عنوان چیز خودشان وجود داشته باشند. اکثر افراد در سیگنال و تلگرام نیز از واتس اپ استفاده می کنند، بنابراین من می توانم فقط به آن افراد در واتس اپ پیام ارسال کنم. من دیگر به سختی از فیس‌بوک و توییتر استفاده می‌کنم، بنابراین می‌توانم به هر کسی که در آنجا به من پیام می‌دهد بگویم به من پیامک ارسال کند یا از واتس‌اپ استفاده کند. این باعث می‌شود از پیام‌ها، اینستاگرام، لینکدین، اسلک و واتس‌اپ استفاده کنم. فکر می کنم می توانم با پنج برنامه چت زندگی کنم.

این بدیهی است که تعداد برنامه‌هایی را که باید روی گوشی خود نصب کنم کاهش نمی‌دهد، و همچنین مشکل iMessage در اندروید را حل نمی‌کند. اما مشکل اضافه بار برنامه پیام‌رسانی را فقط می‌توان با اعمال برخی از خودکنترلی‌ها و حذف موارد دور از زندگی کاهش داد. دوستی که فقط در توییتر با شما صحبت می کند، مطمئناً از برنامه پیام رسانی دیگری نیز استفاده می کند. این راه حل به اندازه اپلیکیشنی مانند Beeper سرگرم کننده نیست، اما عملی تر است و در واقع به نتیجه مورد نظر شما خواهد رسید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FCMABg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *