آموزش کیوبیس فصل هفتم بخش اول : شیارهای نوع Folder

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل هفتم

شیارهای نوع Folder

 

از شیارهای نوع Folder برای نگهداری و سازماندهی سایر شیارهای موجود در یک پروژه استفادهمی کنیم ، در واقع شیارهای موجود در پروژه را می توانید داخل شیار نوع Folder قرار داده و سپس آنها را به دلخواه سازماندهی نمایید . به این ترتیب اجرای عملیات واحد بر یک گروه از شیارها ساده تر انجام می گیرد . مثلا می توانید شیارهای موجود در شیار Folder را پنهان نموده یا یک جا در وضعیت سکوت یا تک خوانی قرار دهید . شیارهای نوع Folder می توانند هر نوع شیار را در بر گیرند حتی شیارهای دیگر از نوع Folder .

 

ایجاد شیارهای نوع Floder

به ترتیب Project → add   track → folder  در نوار منو را کلیک نموده یا در ناحیه خالی از ناحیه تنظیمات شیارها را کلیک راست نموده و گزینه Add folder track را انتخاب نمایید .

 

قرار دادن سایر شیارها در یک شیار Folder

هر نوع شیار موجود در یک پروژه را می توانید داخل یک شیار Folder قرار دهید .

در ناحیه تنظیمات شیار مورد نظر کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و کشیده و داخل شیار Folder رها کنید به این ترتیب شیار مورد نظر داخل شیار Folder قرار می گیرد . چون می توانید انواع شیارها را در یک شیار  Folder قرار دهید بهتر است چند شیار فرعی Folder داخل شیار اصلی Folder ایجاد نمایید تا سازماندهی شیارها ساده تر انجام گیرد . حتی پس از قرار دادن شیارها داخل یک شیار Folder نیز می توانید آن شیارها را خارج نمایید . شیار Folder را باز کرده و ناحیه تنظیمات شیار موجود درآن را کلیک نموده و کشیده و بیرون از شیار Folder رها کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش چهارم : ضبط صدا

با کلیک نمودن علامت + سمت چپ ناحیه تنظیمات شیار Folder اسامی و مشخصات شیارهای موجود در آن آشکار می شوند . با کلیک نمودن علامت –  سمت چپ ناحیه تنظیمات شیار Folder نیز می توانید اسامی شیارهای موجود در آن را پنهان نمایید .

یکی از مزیتهای اصلی شیارهای Folder آن است که می توانید همزمان همه شیارهای موجود در آن را در وضعیت سکوت ( Mute )  یا تک خوانی  ( Solo ) قرار دهید . کافی است دکمه S در ناحیه تنظیمات شیار Folder را فعال کنید تا همه شیارهای موجود در آن شیار در وضعیت  تکخوانی قرار بگیرند . سایر شیارهای موجود در پروژه به طور خودکار در وضعیت سکوت قرار می گیرند .

در عین حال می توانید هر یک از شیارهای موجود در یک شیار Folder را به تنهایی در وضعیت سکوت با تکخوانی قرار دهید . ابتدا شیار Folder را باز کنید و سپس دکمه S یا M  مربوط به شیار مورد نظر را فعال نمایید .

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WxV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *