آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش هفتم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برنامه های افزودنی Direct x

برای اینکه از برنامه های افزودنی نوع Direct x استفاده نمایید ، لازم است تا برنامه Microsoft direct x در کامپیوتر شما نصب شده باشد . برنامه های افزودنی Direct x را نباید داخل پوشه Vst plugins نصب کنید ، بلکه این برنامه ها تحت نظارت خود سیستم عامل ویندوز و در پوشه های مشخص توسط ویندوز نصب می شوند .

 

 

اطلاعات مربوط به برنامه های افزودنی

به تربیت Devices → plugin inفرمتion در نوار منو را کلیک کنید . پنجره ای باز می شود که اسامی و مشخصات و اطلاعات مربوط به همه برنامه های افزودنی Vst و سازگار با Direct x نصب شده در کامپیوتر شما را نشان می دهد همچنین فهرست و مشخصات برنامه های افزودنی بر اساس رنگ طبقه بندی شده اند . راهنمای رنگها در قسمت بالای سمت راست پنجره قرار دارد .

اگر می خواهید یک برنامه افزودنی در محیط Cubase قابل استفاده باشد لازم است ستون سمت چپ آن علامت دار باشد .

درستون In مشخص شده که چند نمونه از هر کدام از برنامه های افزودنی در حال حاضر در برنامه  Cubase استفاده شده اند . همچنین اگر گزینه Show used only را علامت دار نمایید فقط فهرست برنامه های افزودنی استفاده شده در Cubase  را مشاهده می کنید .

 

افکتهای صوتی و سازهای Vst

در درسهای قبل با روش اجرای  افکتهای صوتی و تنظیم سازهای Vst در Cubase آشنا شدید . در این درس افکتها و روش تنظیم پارامترهای آنها را با دقت بیشتری می آموزید . در برنامه Cubase افکتهای plug-ins به روشهای گوناگون طبقه بندی شده در اختیار شما قرار می گیرند . معرفی افکتها در این درس نیز بر اساس همین طبقه بندی خواهد شد .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت ششم : کنترلر Midi

 

گروه افکتهای Delay

افکتهای داخل این گروه به شما امکان می دهند تا انواع تاخیرها را به شکل جلوه ها و افکتهای ویژه اجرا و تنظیم نمایید .

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xpA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *