بارد هوش مصنوعی گوگل چیست؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

لوگوی گوگل G در ces 20202

با توجه به محبوبیت ربات‌های چت زبان طبیعی مانند ، افزایش رقابت فقط مسئله زمان بود. Bard AI گوگل یک چت ربات رقیب است که برای تکمیل موتور جستجوی شرکت طراحی شده است. Bard مبتنی بر مدل زبان LaMDA گوگل است که شبیه به GPT-3.5 ChatGPT است. این به این معنی است که می‌تواند درباره موضوعات مختلف مکالمه داشته باشد و متن کاملا جدیدی تولید کند که در هیچ جای دیگری وجود ندارد.

اما دقیقاً چه چیزی Bard را از سایر گزینه های ChatGPT که امروزه می توانید استفاده کنید، جدا می کند؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

بارد گوگل چیست؟

google bard 2

این شرکت می‌گوید بارد می‌تواند در انجام کارهای خلاقانه، توضیح موضوعات پیچیده و به طور کلی استخراج اطلاعات از منابع مختلف در اینترنت کمک کند. ربات چت همچنین می‌تواند به پرسش‌های ظریف مانند یافتن دستور العمل‌های متناسب با موادی که در یخچال خود دارید کمک کند. این چیزی نیست که امروز تنها با جستجوی Google انجام دهید.

بارد گوگل را از یک موتور جستجوی فروتن به یک دستیار مجازی توانا تبدیل می کند.

گوگل در پست بلاگ خود اعلام کرد که می‌توانیم از چت بات استفاده کنیم تا «درباره بهترین مهاجمان فوتبال در حال حاضر بیشتر بدانیم و سپس تمرین‌هایی برای تقویت مهارت‌های خود انجام دهیم» یا «اکتشافات جدید از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را ​​به 9- توضیح دهیم. یک ساله.»

علاوه بر سؤالات ساده، می‌توانید نظراتی مانند «آیا یادگیری پیانو یا گیتار آسان‌تر است و هر کدام چقدر به تمرین نیاز دارند؟» بپرسید. پاسخ به این سؤالات باز حتی برای یک انسان ممکن است دشوار باشد و حداقل به چند دقیقه تحقیق نیاز دارد.

با این حال، گوگل می گوید که Bard می تواند اطلاعات ده ها صفحه وب را در تعداد انگشت شماری پاراگراف فشرده کند. بر اساس تصاویر و دموهایی که تاکنون دیده‌ایم، این پاسخ‌ها ممکن است در بالای صفحات نتایج جستجو نشان داده شوند.

Google Bard چگونه کار می کند؟

نسخه ی نمایشی پاسخ google bard

همانطور که قبلا ذکر شد، چت ربات Bard گوگل شباهت هایی با ChatGPT دارد. هر دو از یک مدل زبان بزرگ در هسته خود استفاده می کنند و برای مکالمات باز بهینه شده اند. با این حال، آنها از یک مدل استفاده نمی کنند – ChatGPT از GPT-3.5 استفاده می کند، در حالی که Bard قرار است از مدل LaMDA خود گوگل استفاده کند.

Bard از یک مدل زبان متفاوت در مقایسه با ChatGPT استفاده می کند که ممکن است بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

مشکل مدل های زبان بزرگ مانند LaMDA و ChatGPT این است که حتی اگر می توانند متن را به خوبی تولید کنند، کیفیت پاسخ ها بسیار متفاوت است. چرا؟ زیرا توانایی چت بات در تولید متن به داده های آموزشی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، ChatGPT دارای تاریخ قطع دانش 2021 است. اگر در مورد رویدادهایی که پس از آن رخ داده اند بپرسید، ممکن است با اطلاعات کاملا ساختگی پاسخ دهد. به همین ترتیب، هرگونه سوگیری در داده‌های آموزشی نیز می‌تواند منجر به پاسخ‌های منحرف شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه محققان ChatGPT را شکستند و چه معنایی می تواند برای توسعه هوش مصنوعی آینده داشته باشد

این دو محدودیت احتمالاً توضیح می‌دهند که چرا گوگل اینقدر طول کشیده تا Bard را وارد بازار کند. بارد به طور بالقوه می‌تواند پاسخ‌های نادرست اما معتبری تولید کند که می‌تواند منجر به انتشار اطلاعات نادرست شود. در واقع، این وضعیت دقیقاً قبلاً انجام شده است. سهام گوگل زمانی سقوط کرد که این شرکت یک ویدئوی نمایشی رسمی منتشر کرد که نشان می‌داد بارد یک اشتباه واقعی را مرتکب شده است.

LaMDA چیست؟

LaMDA مخفف Language Model for Dialogue Applications است. به زبان انگلیسی ساده، این یک مدل یادگیری ماشینی است که بر روی نمونه های متنی آموزش دیده و برای پیش بینی کلمات و جملات بهینه شده است. نتیجه یک چت ربات محاوره ای است که دیالوگ های انسان مانند را خروجی می دهد.

برای ساخت LaMDA، گوگل از معماری شبکه عصبی مبتنی بر ترانسفورماتور منبع باز خود استفاده کرد و مدل را برای گفتگو اصلاح کرد. اتفاقاً OpenAI از همان معماری Transformer برای خانواده مدل های زبانی GPT خود استفاده می کند. گوگل از مجموعه داده ای از 1.56 تریلیون کلمه برای LaMDA استفاده کرد که از «داده های گفتگوی عمومی و سایر اسناد عمومی وب» منبع آن ها بود. این بدان معناست که این شرکت به طور خاص LaMDA را برای کارهای مکالمه آموزش داده است.

LaMDA مدل زبان گوگل است که در داخل و پشت درهای بسته توسعه داده است.

بر اساس یک پست وبلاگ Google Research، LaMDA دارای سه هدف کلیدی است: کیفیت، ایمنی و پایه. به طور خلاصه، این اهداف به چت بات کمک می کند تا پاسخ هایی را ایجاد کند که منطقی و جالب به نظر می رسد در زمینه یک درخواست. به عنوان مثال، LaMDA هرگز با چیزی مانند “من می بینم” یا “از شنیدن آن خوشحالم” پاسخ نمی دهد.

برای بهبود امتیاز دقت واقعی، گوگل به LaMDA این امکان را داد که اطلاعات را از منابع خارجی جستجو کند. به عبارت دیگر، می‌تواند در زمان واقعی در اینترنت جستجو کند تا پاسخ‌های خود را افزایش دهد.

چگونه از Google Bard AI استفاده کنیم؟

لوگوی صفحه نمایش اسپلش گوگل کروم اندروید

 

متأسفانه، گوگل هنوز اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن عمومی Bard فاش نکرده است. آخرین اطلاعاتی که ما داریم این است که ربات چت در حال حاضر در دسترس “تست‌کنندگان مورد اعتماد” است. گوگل می‌گوید در هفته‌های آینده دسترسی به عموم مردم را باز خواهد کرد، اما ما جدول زمانی مشخصی نداریم.

با توجه به تقاضای زیاد برای چت ربات های مکالمه، گوگل احتمالا در ابتدا دسترسی به تعداد کمی از کاربران را محدود خواهد کرد. به عبارت دیگر، مرحله پیش‌نمایش Bard ممکن است در پشت فهرست انتظاری مشابه لیستی که در حال حاضر باید برای چت بینگ بپیوندید، قفل شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Expedia ویژگی های جدید هوش مصنوعی را برای بهبود برنامه ریزی سفر شما اضافه می کند. در اینجا چگونه است

Bard هنوز منتشر نشده است، اما ما انتظار داریم که عرضه عمومی به زودی آغاز شود.

مانند سایر ربات‌های چت مبتنی بر یادگیری ماشین، Bard احتمالاً برای گوگل هزینه زیادی در منابع محاسباتی خواهد داشت. بر اساس برخی برآوردها، هر پاسخ چت بات ده برابر بیشتر از یک جستجوی معمولی برای شرکت هزینه دارد. محدود کردن قابلیت مشاهده و استفاده Bard به تعداد کمی از کاربران می تواند به شرکت کمک کند تا این هزینه ها را در طول زمان افزایش دهد.

Bard AI در مقابل ChatGPT: چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟

عکس استوک ChatGPT 8

ادگار سروانتس / Android Authority

بزرگترین تفاوت بین Bard و ChatGPT این است که چت بات گوگل به اطلاعات زنده در اینترنت دسترسی خواهد داشت. این برخلاف ChatGPT است که فقط به متن داده های آموزشی خود که قبل از سال 2021 جمع آوری شده است دسترسی دارد.

Bard همچنین ممکن است در محصولات مختلف غیرجستجوی Google مانند Android، سیستم عامل Chrome، Gmail، Docs و حتی مرورگر وب Chrome قرار گیرد. مایکروسافت به نوبه خود قبلاً بینگ چت را در مرورگر وب اج، چت های اسکایپ و برنامه تیمز ادغام کرده است.

با این ادغام‌ها، می‌توانید به طور بالقوه از Bard بخواهید که وب‌سایت‌ها را خلاصه کند و اسناد را مستقیماً در برنامه‌ها بنویسد، بدون اینکه نیازی به کپی کردن باشد. همچنین ممکن است بتوانید با استفاده از صدای خود با Bard تعامل داشته باشید، کاری که نمی توانید با ChatGPT انجام دهید.

چت ربات Bard گوگل می تواند تعامل صوتی و مزایای دیگری را نسبت به ChatGPT ارائه دهد.

تفاوت دیگر به قابلیت های زبان آنها مربوط می شود – Bard اولین طعم مدل LaMDA گوگل را به ما خواهد داد. تا کنون، تقریباً همه ربات‌های چت هوش مصنوعی (از جمله ChatGPT و Bing Chat) به جای آن بر روی برخی از مدل‌های GPT-3.5 OpenAI تکیه کرده‌اند. مدل گوگل ممکن است به همان اندازه خوب یا بهتر عمل کند، اما ما فقط زمانی که Bard منتشر شود مطمئن خواهیم شد.

در نهایت، چت ربات بارد گوگل نیز ممکن است پاسخ های کوتاه تری ارائه دهد تا به کاربران کمک کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریعتر بیابند. این بدان معناست که اگر نیاز به نوشتن یک مقاله یا ایمیل طولانی دارید، محدودیت کاراکتر بالای ChatGPT ممکن است تجربه بهتری را ارائه دهد. گفتنی است، بینگ چت اخیراً حالت “خلاق” را به دست آورده است که به آن امکان می دهد پاسخ های طولانی تری ایجاد کند.


سوالات متداول

گوگل نگفته است که چه زمانی عموم مردم می توانند به چت ربات Bard خود دسترسی پیدا کنند. اگر این شرکت از مایکروسافت پیروی کند، ممکن است در ابتدا شاهد عرضه محدود یا لیست انتظاری باشیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://8pic.ir/mag/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%ac%d8%a7-%d9%87%d9%85%d9%87/
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *