انواع دستگاه نبولایزر و ساکشن بیماران در توانی نو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

انواع بیماران در توانی نو

 

همان‌طور که می‎‌‌دانید، محصولات پزشکی در دسته‌‎های مختلفی تولید شده‌اند. یک دسته از آن‌‎ها شامل تجهیزات پزشکی می‌شوند که از قابلیت و توانایی‌های مختلفی بهره‌مندند. تجهیزات پزشکی توانی نو نام مجموعه‌ای است که این دسته از محصولات را در انواع و مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان و بیماران قرار داده‌است به‌عنوان مثال، دستگاه نبولایزر، دستگاه ساکشن و همچنین انواع سوند ساکشن از‌جمله محصولاتی است که توسط فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه شده‌است. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، ضمن بررسی چیستی و کارکرد تجهیزات پزشکی، به معرفی چند نمونه از این محصولات خواهیم پرداخت.

تجهیزات پزشکی به چه محصولاتی گفته می‌شود؟

در حال حاضر به‌لحاظ پیشرفت علم پزشکی و همچنین پیشرفت و توسعهٔ فناوری، دستگاه‌ها و ابزارهای مختلفی طراحی شده‌اند که به پزشکان و متخصصان کمک می‌کند تا بتوانند تشخیص بهتری از بیماری داشته باشند و به سریع‌تر انجام شدن مراحل درمان بیماران کمک کنند. شایان ذکر است که تجهیزات پزشکی در انواع گوناگونی تولید شده‌اند که بخش اعظم آن‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و یا مطب پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخشی دیگر را می‌توان در خانه برای مراقبت و نگه‌داری از بیماران مورد استفاده قرار داد. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو که در ادامه بیشتر به معرفی آن و خواهیم پرداخت، مجموعه‌ای است که توانسته است این دسته از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد.

با توجه به بحث فوق، می‌توان گفت سازمان غذا و داروی آمریکا، این نوع از دستگاه‌‌ها را که جزو تجهیزات پزشکی به‌شمار می‌آیند در سه دستهٔ مختلف تقسیم‌بندی کرده‌است:

  1. در گروه اول کالاهایی قرار می‌گیرند که بیشترین طیف تولیدات تجهیزات پزشکی ازجمله تجهیزات پزشکی خانگی را در خود جای می‌دهند به‌عنوان مثال، انواع دستگاه ماساژور، تجهیزات پزشکی مصرفی، وسایل ارتوپدی توانبخشی مانند عصا و واکر و ویلچر و …. در این بخش جای دارند.
  2. در دستهٔ دوم ابزار و وسایلی قرار دارند که هنگام استفاده از آن‌ها نیاز است کنترل بیشتری صورت گیرد تا از دچار شدن بیمار به مشکلات بیشتر جلوگیری شود. دستگاه‌های کمک تنفسی و ابزار و وسایل ارتوپدی و توانبخشی، سوند ادرار و دستگاه ساکشن و… در این مجموعه قرار می‌گیرند. نکتهٔ مهم این است که برای استفاده از این دستگاه‌ها، لازم است فردی مانند پرستار و یا شخصی خبره در کنار بیمار حضور داشته باشد و بر روند استفاده از این دستگاه‌ها نظارت کند.
  3. در گروه سوم بخشی از تجهیزات پزشکی قرار دارند که جان بیمار و حیات وی به آن‌ها بستگی دارد. وسایلی همچون تب سنج دیجیتال و غیردیجیتال، دستگاه‌های تنفسی، فشارسنج‌ها و همچنین دستگاه‌های نمایشگر ضربان قلب و… برای خانواده‌هایی که فرد بیماری در خانه دارند بسیار لازم و ضروری است به طوری که می‌توان با استفاده از آن‌ها، علائم بیمار را بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدامات پزشکی بیشتری برای وی انجام داد. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو(https://tavanino.com/) مجموعه‌ای است که این سه دسته از محصولات را در اختیار مشتریان قرار داده‌است.

تجهیزات پزشکی توانی نو: فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

ما در ادامهٔ این مطلب، به معرفی و بررسی کارایی چند نمونه از این دستگاه‌ها و تجهیزات خواهیم پرداخت:

  • دستگاه نبولایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از دستگاه‌هایی که در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه شده‌است، دستگاه نبولایزر Nebulizer است. می‌دانید که ریه‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای بدن به‌شمار می‌آیند که کمک می‌کنند تا اکسیژن دریافتی به تمامی اعضای بدن ارسال شود. چنانچه ریه‌های فرد دچار آسیب شده باشد و نتواند اکسیژن را به‌خوبی هدایت کند، ممکن است پزشک دستگاه نبولایزر را برای رفع مشکل پیش‌آمده تجویز کند.لیست قیمت و انواع دستگاه نبولایزر را میتوانید در توانی نو به صورت اینترنتی مشاهده کرده و در صورت نیاز به خرید دستگاه نبولایزر https://tavanino.com/search-products/category-nebulaizers از توانی نو اقدام نمایید.

کاربرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که با استفاده از آن، می‌توان درمان و دارورسانی بهتر و راحت‌تری را از طریق استنشاق در افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم انجام داد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که می‌تواند داروهایی که به‌صورت مایع یا محلول هستند را به شکل بخار درآورد تا این دارو بتواند از طریق هوا و ذره‌های بسیار کوچک آب و همچنین با استفاده از ماسک به اندام تنفسی فرد برسد. مضاف‌بر این‌که این روش از دارورسانی به ریه‌ها، سبب می‌شود تا از تأثیر آن بر سایر قسمت‌های بدن جلوگیری شود.

  • دستگاه ساکشن جراحی

دستگاه ساکشن که به دستگاه مکش، وکیوم پمپ، دستگاه مکنده و همچنین پمپ وکیوم نیز شناخته می‌شود، یکی از تجهیزات پزشکی به‌شمار می‌آید که در حال حاضر توسط فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه شده‌ است.لیست قیمت و خرید دستگاه ساکشن خانگی و بیمارستانی و دستگاه ساکشن جراحی(https://tavanino.com/search-products/category-home-medical-suction) در توانی نو مشاهده نمایید.خرید دستگاه ساکشن بیمار و چربی (جراحی) به صورت اینترنتی قابل خریداری است.دستگاه ساکشن جراحی یکی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود که می‌توان از آن در مرکز درمانی یا حتی منزل استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید، فرآیند مکش توسط این دستگاه انجام می‌شود، زیرا در طی عمل جراحی، هر برشی که جراح ایجاد می‌کند دچار خونریزی می‌شود که نیاز است این خون از طریق دستگاه ساکشن از محل جراحی جمع شود تا پزشک بتواند فرآیند درمان را در آن محل به‌خوبی انجام دهد. این دستگاه با استفاده از یک پمپ، حالت مکش و فشار منفی ایجاد می‌کند. از این دستگاه در موارد پزشکی مختلفی استفاده می‌شود به طوری که حتماً نمونه‌هایی از آن را در کلینیک‌های دندانپزشکی هم دیده‌اید.

دستگاه نبولایزر خانگی و بیمارستانی در توانی نو

  • سوند ساکشن چیست و انواع آن کدام‌اند؟

سوند یا کاتترCatheter از دیگر تجهیزات پزشکی پر استفاده‌ای به شمار می‌آید که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاربرد بسیار زیادی دارد. سوند در واقع به لولۀ نازکی گفته می‌شود که برای خارج کردن مایعات از بدن یا وارد کردن آن‌ها به بدن طراحی و تولید شده است. در حال حاضر انواع سوند ساکشن در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه شده است که شامل مدل‌های زیر می‌شود.

۱. سوند ساکشن

سوند ساکشن لوله‌ای نازک است که به دستگاه ساکشن اتصال می‌یابد و می‌توان در مواقع اورژانسی جهت حفظ رطوبت و سلامت دهان بیمار یا برداشتن خون و ترشحات استفراغی در یک موقعیت اورژانسی از آن استفاده کرد. همچنین اگر بیمار نتواند به دلیل مشکلات ریوی قادر به سرفه کردن باشد، سوند ساکشن کمک می‌کند تا بتوان ترشحات ریه را تخلیه کرد.

۲. سوند فولی

از دیگر انواع سوند می‌توان به سوند فولی (https://tavanino.com/search-products/category-Foley-catheter) اشاره کرد که کمی سفت و سخت طراحی شده‌است. یک بالون در انتهای سوند فولی قرار دارد که به مجرای ادراری و مثانهٔ بیمار فرستاده‌ می‌شود و سر دیگر آن در کیسهٔ ادرار قرار می گیرد. این سوند به‌راحتی از مجرای بیمار خارج نشده و استفاده از آن نیاز به تخصص و مهارت دارد.

دستگاه ساکشن جراحی و بیمارستانی خانگی در توانی نو

۳. سوند معده

از دیگر انواع سوند، می‌توان به سوند معده اشاره کرد که از آن جهت رساندن آب و مواد غذایی به بدن بیمارانی که توانایی غذا خوردن یا آشامیدن را ندارند استفاده می‌شود. این سوند کمک می‌کند تا موادی که برای بدن لازم است به بیمار رسیده و آب و مواد مغذی موردنیاز بدن تامین شود.

جمع‌بندی

چنانچه در حوزه‌های مختلف پزشکی و دندانپزشکی و … فعالیت می‌کنید و یا برای نگه‌داری از بیمار در خانه و یا درمان خود نیاز به استفاده از تجهیزات پزشکی دارید، لازم است این محصولات را از فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی تأمین کنید که بتوانند استانداردها و کیفیت آن‌ها را تأیید کنند. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو یکی از مجموعه‌های کارآمد در این حوزه است که توانسته است این محصولات را در یک سایت ارائه کند. برای قیمت و خرید هر یک از این تجهیزات، می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکیwww.tavanino.com مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BJl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *