نحوه خواندن کتاب در کروم بوک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی How to read books on a Chromebook همراه ما باشید

این تصویر نشان‌واره کروم را نشان می‌دهد.

یک Chromebook و یک اتصال اینترنتی می‌تواند به عنوان پورتالی برای میلیون‌ها کتاب باشد. پرسنل و دانش‌آموزان مدارس و دانشگاه‌هایی که از کروم‌بوک‌ها پشتیبانی می‌کنند، بدون شک، از قبل به خوبی از انبوه کتاب‌های داستانی و غیرداستانی که می‌توانند در مرورگر Chromebook بخوانند، آگاه هستند. اغلب، یک حساب آموزشی یا یک کارت کتابخانه عمومی امکان دسترسی به کتاب های بیشتری را فراهم می کند.

اما، متخصصان و دانش‌آموزان کنجکاو در هر سنی ممکن است بخواهند کتاب‌های الکترونیکی را در Chromebook کاوش کنند. منابع رایگان مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از کتاب‌های تاریخی درباره موضوعات غیرداستانی تجاری و فناوری را در کنار داستان‌های کلاسیک ارائه می‌کنند. جایگزین های پولی، از جمله خدمات اشتراک، امکان دسترسی به محتوای معاصر و نظارتی را فراهم می کند. بنابراین، Chromebook خود را باز کنید، وارد سیستم شوید و هر یک از منابع کتاب‌های تحت پوشش زیر را کاوش کنید.

منابع کتابخانه ای

کتابخانه عمومی محلی شما باید اولین مکانی برای کاوش برای دسترسی به کتاب دیجیتال باشد. به طور معمول، برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی از طریق منابعی مانند cloudLibrary by Bibliotheca، hoopla یا OverDrive – یا برنامه مرتبط OverDrive، Libby، باید برای یک کارت کتابخانه رایگان ثبت نام کنید.

این منابع طیف گسترده‌ای از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی محبوب عمومی را ارائه می‌کنند، از جمله پیشنهادهای نسبتاً اخیر بسیاری از ناشران جریان اصلی. می‌توانید کتاب‌های هر سه این سرویس‌ها را به ترتیب در مرورگر یا یک برنامه اندروید نصب شده از هر سرویس بخوانید. محدودیت های انتخاب و امانت ممکن است بر اساس شرایطی که سیستم کتابخانه شما با هر فروشنده مذاکره می کند، متفاوت باشد.

پروژه گوتنبرگ

پروژه گوتنبرگ با کتابخانه ای از بیش از 60000 کتاب، یکی از بزرگترین و قابل توجه ترین مجموعه کتاب های الکترونیکی است. این پروژه بر روی کتاب‌هایی متمرکز است که قدیمی‌تر هستند و دیگر تحت حمایت قوانین کپی رایت ایالات متحده نیستند. در نتیجه، موج جدیدی از کتاب‌ها هر سال در دسترس هستند.

پروژه گوتنبرگ مکانی عالی برای خواندن ادبیات و داستان های قابل توجه است. در Chromebook، می‌توانید کتاب‌های Project Gutenberg را به صورت HTML در مرورگر بخوانید یا اگر ترجیح می‌دهید، یک فایل EPUB را دانلود و به برنامه EPUB reader دلخواه خود وارد کنید.

ببینید: چگونه Google Doc خود را به EPUB (TechRepublic) صادر کنید

کتابهای الکترونیکی استاندارد

Ebooks استاندارد ( شکل A ، سمت راست) استاندارد بالایی از قالب‌بندی و بازبینی را برای مجموعه‌ای از کتاب‌های در دسترس عموم اعمال می‌کند که دیگر تحت حمایت حق نسخه‌برداری ایالات متحده نیستند. به این ترتیب، کتاب‌های موجود زیرمجموعه کوچکی از تعداد کتاب‌های موجود از منابع دیگر مانند پروژه گوتنبرگ را نشان می‌دهند.

با این حال، اگر کتابی از هر دو کتاب الکترونیکی پروژه گوتنبرگ و استاندارد موجود است، به دلیل توجه به جزئیات، یکی از کتاب‌های الکترونیکی استاندارد را انتخاب کنید. در Chromebook، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی استاندارد را به صورت آنلاین یا با هر خواننده EPUB بخوانید.

شکل A

این تصویر Open Library و Standard Ebooks را نشان می‌دهد که در مرورگر Chromebook باز هستند.
تصویر: اندی وولبر/TechRepublic.
باز کردن کتابخانه، سمت چپ، به شما امکان می دهد کتاب های موجود را به صورت آنلاین جستجو و مطالعه کنید، از جمله برخی که از طریق امانت کوتاه مدت در دسترس هستند. کتاب‌های الکترونیکی استاندارد، درست است، نسخه‌هایی با قالب‌بندی دقیق از محتوایی را ارائه می‌دهد که دیگر تحت حق نسخه‌برداری در ایالات متحده نیستند.

کتابهای گوگل

یک کادر جستجوی ساده در صفحه راهنمای Google Books امکان خواندن و دانلود بیش از 10 میلیون کتاب رایگان، از جمله کتاب‌های پروژه گوتنبرگ و بسیاری دیگر را نوید می‌دهد. برای مثال، جستجوی «یادگیری ماشینی» چندین کتاب رایگان در مورد این موضوع را که اخیراً منتشر شده است، برمی گرداند. هنگامی که شما انتخاب می کنید کتابی را به این روش بخوانید، سیستم تصویر صفحات اسکن شده را نمایش می دهد. در نتیجه، هیچ قابلیتی برای تغییر فونت یا اندازه فونت وجود ندارد.

هاتی تراست

هاتی تراست با ریشه در دنیای پژوهش محور سیستم های دانشگاهی دارای مجموعه ای از میلیون ها کتاب و اسناد دانشگاهی دیجیتالی شده است. دسترسی عمومی به شما امکان می دهد مواردی را که به نظر می رسد خارج از حق چاپ هستند جستجو و بخوانید، بنابراین اگر به دنبال مطالعه اسناد دانشگاهی تاریخی هستید، ممکن است منبع بسیار مفیدی باشد.

اگر وابستگی به کالج یا دانشگاه عضو دارید، ممکن است بتوانید با یک حساب ارائه شده توسط موسسه وارد شوید که امکان دسترسی بیشتر به مطالب بیشتر را فراهم می کند. اسناد موجود به صورت پیش‌فرض به‌عنوان تصاویر اسکن‌شده با گزینه تغییر صفحه نمایش به متن ساده نمایش داده می‌شوند.

آرشیو اینترنت

آرشیو اینترنت شامل یک مخزن قابل جستجو از کتاب ها و متون به چندین زبان است. موارد گنجانده شده در سه دسته در دسترس بودن دسته بندی می شوند – همیشه در دسترس، قرض گرفتن 14 روز و کتابخانه امانت دادن – و ممکن است در مرورگر Chromebook مشاهده شوند.

کتابخانه را باز کنید

یکی دیگر از منابع قابل جستجو برای کتاب های دیجیتال، کتابخانه باز ( شکل A ، سمت چپ)، به دنبال ایجاد یک صفحه وب برای هر کتابی است که تا کنون منتشر شده است. یک حساب کاربری رایگان به شما امکان می دهد به طور موقت مجموعه ای از کتاب های انتخاب شده را برای مطالعه آنلاین بررسی کنید.

کتاب های باز اوریلی

O’Reilly Open Books دسترسی به مجموعه کوچکی از کتاب‌های مبتنی بر فناوری را فراهم می‌کند. بسیاری از اینها 10 سال یا بیشتر منتشر شده اند، اما محتوای مفهومی همچنان مرتبط است. برای مثال، تعدادی از کتاب‌ها اصول و شیوه‌های نرم‌افزار منبع باز را پوشش می‌دهند که هنوز تصمیم‌های IT را امروز تعریف کرده و بر آن تأثیر می‌گذارند.

سایر منابع رایگان

اگر می‌خواهید منابع رایگان بیشتری را کاوش کنید، کتابخانه کنگره موارد بی‌شماری را ارائه می‌کند که نه تنها کتاب‌های الکترونیکی، بلکه انواع نشریات تاریخی اسکن شده، نامه‌ها، موسیقی و سایر مطالب را نیز شامل می‌شود. و کتابخانه عمومی دیجیتال آمریکا امکان دسترسی به انواع متون، تصاویر و فایل های رسانه ای را در کنار کتاب های موجود از طریق قفسه کتاب قصر فراهم می کند.

دسترسی پولی یا اشتراکی به کتاب ها

Google Play Books

Google Play Books ممکن است واضح ترین سرویس پرداختی باشد. اگر قبلاً روی پلتفرم‌های کتاب الکترونیکی Amazon Kindle یا Barnes & Noble Nook سرمایه‌گذاری کرده‌اید، فرآیند به همین ترتیب روان است. هر سه این سیستم به شما امکان می‌دهند کتاب‌های الکترونیکی را در مرورگر Chromebook خود بخوانید.

در دسترس بودن کتاب ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، نسخه الکترونیکی «تجسم Google Cloud: 101 مرجع مصور برای مهندسان و معماران ابر» از Google Play Books و Amazon در دسترس است (قیمت 22 دلار در هر دو مورد)، اما Barnes & Noble فقط نسخه چاپی را فهرست می کند. .

خدمات کتاب اشتراک

خدمات اشتراک کتاب دسترسی به کتاب‌های انتخابی را با هزینه‌ای که ماهانه یا سالانه پرداخت می‌شود، فراهم می‌کند. بسیار شبیه اشتراک جریان، ارزش یک سرویس خاص به این بستگی دارد که انتخاب چقدر با علایق خواننده مطابقت دارد:

  • Scribd: با پرداخت 11.99 دلار در ماه، Scribd به شما این امکان را می دهد که از میان کتابخانه ای متشکل از بیش از یک میلیون کتاب الکترونیکی – بسیاری از پنج ناشر بزرگ کتاب – علاوه بر مجموعه ای از کتاب های صوتی و مجلات و مقالات خبری، انتخاب کنید.
  • Kindle Unlimited آمازون: با پرداخت 9.99 دلار در ماه، Kindle Unlimited کتابخانه ای با بیش از 3 میلیون کتاب الکترونیکی، که بسیاری از آنها از ناشران فردی و مستقل هستند، علاوه بر مجموعه ای از کتاب های صوتی و مجلات ارائه می دهد.
  • Epic: برای دسترسی به بیش از 40000 کتاب در نظر گرفته شده برای خوانندگان تا 12 سال، با برنامه هایی برای والدین، مربیان و مدارس، با مبلغ 80 دلار در سال مشترک Epic Unlimited شوید.
  • Perlego: مشترکینی که ممکن است دانشجویان یا خوانندگان پرشور غیرداستانی باشند، با حدود 144 دلار در سال، از کتابخانه ای با بیش از یک میلیون اثر علمی و غیرداستانی بهره مند می شوند.

همه این سرویس‌ها به شما امکان می‌دهند کتاب‌هایشان را در مرورگر Chromebook بخوانید ( شکل B ).

شکل B

دسترسی به کتاب الکترونیکی Amazon و Perlego را در مرورگر Chromebook نشان می دهد.
تصویر: اندی وولبر/TechRepublic. Kindle Books آمازون (سمت چپ) و Perlego (راست) اشتراک هایی را برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی ارائه می دهند.

گزینه های پولی اغلب دسترسی به کتاب ها را تسهیل می کند. در Chromebook، می‌توانید محتوای کتاب‌های Kindle Amazon را که با پرداخت به دست آورده‌اید بخوانید، یا با اشتراک به عناوین دانشگاهی و غیرداستانی Perlego دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به کتاب الکترونیکی کتابخانه پولی برای افراد غیر مقیم

در نهایت، تعداد کمی از کتابخانه‌های عمومی این امکان را برای افراد غیرمقیم فراهم می‌کنند که هزینه دسترسی به مجموعه‌های دیجیتال را بپردازند. کتابخانه عمومی هیوستون در تگزاس، سیستم کتابخانه اورنج کانتی در فلوریدا و کتابخانه عمومی کوئینز در نیویورک همگی به افراد غیر مقیم این امکان را می دهند که با هزینه هایی از 40 تا 125 دلار در سال کارت کتابخانه دریافت کنند. اگر دسترسی مشابهی در کتابخانه عمومی محلی خود ندارید، این می تواند راهی ارزشمند برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی باشد.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cMMitm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *